Європа задоволена рішенням по "Одеса-Броди", але радить виставити його на аукціон
П'ятниця, 6 лютого 2004, 10:09
трубопроводу „Одеса – Броди”, повідомляє Радіо Свобода.
"Це дуже добра новина. Остаточне рішення цілком правильне. І це добра звістка для усіх сторін, тобто і для України, і для Польщі, і для Європейського Союзу. Це також сприятиме спільному економічному розвитку", - сказав речник Єврокомісії у справах енергетики Жан – Жак Жантілер.
"А головне, гарантуватиме диверсифіковане й безпечне постачання нафти в західну Європу, що є великим пріоритетом для Європейського Союзу. Окрім того, це в якійсь мірі розв’яже проблему перезавантаженості морським нафтотранспортом Босфорської протоки", - додав він.
Представники Європейського Союзу, говорячи про великі черги нафтотранспорту в Босфорській протоці, не раз згадують про те, що внаслідок частих аварій танкерів у тому регіоні чимало нафти виливається в море, а це завдає шкоди екології.
У зв'язку з цим Єврокомісія привітала ратифікацію українським парламентом "Кіотського протоколу".
В той же час європейці сподіваються, що рішення про передачу нафтогону "Одеса-Броди" в концесію, яке Верховна Рада планує проголосувати в п'ятницю, влаштує і Україну, і інвесторів.
"Ми вважаємо концесію хорошим варіантом, якщо її процедура буде прозорою. Ще краще було б провести її через аукціон", - застеріг німецький експерт Ларс Гандріх, повідомляє Німецька хвиля.
Готуючи рішення про початок експлуатації нафтопроводу "Одеса-Броди", уряд спільно з Верховною Радою хоче узаконити концесію, тобто довгострокову оренду, магістрального нафтопроводу та морського нафтотерміналу "Південний".
Це допомогло б швидше знайти компанії, які вкладуть у цей проект необхідні кошти. Так вважають автори цього законопроекту - Раїса Богатирьова з фракції "Регіони" та комуніст Пилип Буджуган.
Як відомо, більшість народних депутатів підтримали урядове рішення про відмову від реверсу "Одеси-Броди" і готові голосувати за концесію.
Тільки лідер Компартії Петро Симоненко заявив, що цим завдано серйозного удару національним інтересам. Висловив обурення і глава УСПП Анатолій Кінах. Він прогнозує простій терміналу та нафтогону.
В той же час віце-прем'єр Андрій Клюєв заявив, що проект "Одеса-Броди" запрацює вже за 2-3 місяці і даватиме щороку від 8 до 67 мільйонів доларів прибутку.
Читайте також:
"Одеса - Броди" запрацює через два місяці, щоб заробити $8 млн
КАБМІН ЗАТВЕРДИВ РІШЕННЯ ПРО ПРЯМЕ ВИКОРИСТАННЯ „ОДЕСА-БРОДИ”. ОДНОГОЛОСНО
ТНК має намір і далі просувати ідею реверсу "Одеса - Броди"
"Це дуже добра новина. Остаточне рішення цілком правильне. І це добра звістка для усіх сторін, тобто і для України, і для Польщі, і для Європейського Союзу. Це також сприятиме спільному економічному розвитку", - сказав речник Єврокомісії у справах енергетики Жан – Жак Жантілер.
"А головне, гарантуватиме диверсифіковане й безпечне постачання нафти в західну Європу, що є великим пріоритетом для Європейського Союзу. Окрім того, це в якійсь мірі розв’яже проблему перезавантаженості морським нафтотранспортом Босфорської протоки", - додав він.
Представники Європейського Союзу, говорячи про великі черги нафтотранспорту в Босфорській протоці, не раз згадують про те, що внаслідок частих аварій танкерів у тому регіоні чимало нафти виливається в море, а це завдає шкоди екології.
У зв'язку з цим Єврокомісія привітала ратифікацію українським парламентом "Кіотського протоколу".
В той же час європейці сподіваються, що рішення про передачу нафтогону "Одеса-Броди" в концесію, яке Верховна Рада планує проголосувати в п'ятницю, влаштує і Україну, і інвесторів.
"Ми вважаємо концесію хорошим варіантом, якщо її процедура буде прозорою. Ще краще було б провести її через аукціон", - застеріг німецький експерт Ларс Гандріх, повідомляє Німецька хвиля.
Готуючи рішення про початок експлуатації нафтопроводу "Одеса-Броди", уряд спільно з Верховною Радою хоче узаконити концесію, тобто довгострокову оренду, магістрального нафтопроводу та морського нафтотерміналу "Південний".
Це допомогло б швидше знайти компанії, які вкладуть у цей проект необхідні кошти. Так вважають автори цього законопроекту - Раїса Богатирьова з фракції "Регіони" та комуніст Пилип Буджуган.
Як відомо, більшість народних депутатів підтримали урядове рішення про відмову від реверсу "Одеси-Броди" і готові голосувати за концесію.
Тільки лідер Компартії Петро Симоненко заявив, що цим завдано серйозного удару національним інтересам. Висловив обурення і глава УСПП Анатолій Кінах. Він прогнозує простій терміналу та нафтогону.
В той же час віце-прем'єр Андрій Клюєв заявив, що проект "Одеса-Броди" запрацює вже за 2-3 місяці і даватиме щороку від 8 до 67 мільйонів доларів прибутку.
Читайте також:
"Одеса - Броди" запрацює через два місяці, щоб заробити $8 млн
КАБМІН ЗАТВЕРДИВ РІШЕННЯ ПРО ПРЯМЕ ВИКОРИСТАННЯ „ОДЕСА-БРОДИ”. ОДНОГОЛОСНО
ТНК має намір і далі просувати ідею реверсу "Одеса - Броди"