"Білу даму" Глоби визнали політагітацією за Тимошенко, Богатирьову або Вітренко

Четвер, 6 вересня 2007, 14:44

Телевізійний ролик про пророцтво Павла Глоби є політичною агітацією і не рекомендується телеканалам для розміщення в ефірі.

Таке рішення ухвалила незалежна рада з питань діяльності медіа під час виборів у серпні в Києві, повідомляє "Інтерфакс-Україна".

Як повідомив голова ради Тарас Шевченко на прес-конференції в четвер, за три тижні своєї діяльності в ході нинішньої виборчої компанії експертна рада уже винесла рішення з 7 запитів, при чому три з них стосувалися телевізійних роликів із пророцтвами Нострадамуса, Ванги і Глоби.

У перших двох роликах, за словами Шевченка, після довгих дискусій експерти не змогли знайти юридичних підстав вважати їх політичною рекламою, однак у третьому ролику, де міститься повідомлення про якусь "білу даму", яка, "можливо, стане не президентом, а прем'єром", на думку експертів, має явне політичне забарвлення, оскільки закликає виборця підтримати одну з трьох політичних сил, лідера якої можна за тими чи іншими ознаками назвати "білою дамою".

Зокрема, як йдеться в тексті рішення, під цією назвою можуть матися на увазі лідер Блоку Юлії Тимошенко, одна з лідерів Партії регіонів Раїса Богатирьова і лідер Прогресивної соціалістичної партії Наталя Вітренко, тому що усі вони мають світлу шкіру і волосся, а також привселюдно заявляли про своє бажання обійняти посаду прем'єра.

Водночас, цей ролик не містить прямих ознак агітації за конкретну політичну силу й оплачений як комерційна реклама, не проходячи через передвиборний фонд, у зв'язку з чим його розміщення в ефірі може бути розцінене як порушення виборчого законодавства.

Відповідаючи на питання журналістів, Шевченко підкреслив, що якби хоч одна зацікавлена сторона звернулася до суду у зв'язку з використанням цих трьох роликів, то "рішення суду могло б бути зовсім іншим", тому що проводилася б оцінка всіх роликів разом, а не окремо, а також була б можливість визначити весь ланцюжок замовників розміщення даної реклами на телебаченні.

Ще два рішення експертної ради стосувалися радіороликів з агітацією Соцпартії: з виступами лідера партії Олександра Мороза і члена партії, міністра внутрішніх справ Василя Цушка.

Як повідомив Шевченко, члени ради дійшли до висновку, що радіокомпанії не можуть відмовлятися від розміщення цих роликів на підставі їхнього змісту, тому що оголошену в них інформацію не можна розцінювати як заклики до насильства або завідому брехню, хоча її правдивість і є спірною.

"Така потенційна суперечка у найкращий спосіб може бути вирішена у судовому порядку", - йдеться в тексті одного з рішень.


Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування