Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

UMH group обійдеться Курченку на 80-300% дорожче, ніж іноземні медіа

Середа, 26 червня 2013, 10:17

Після оголошення про продаж UMH Сергію Курченко Борис Ложкін дав зрозуміти, що вартість операції була близька до 450-500 мільйонам доларів.

Порівняння з публічними аналогами з Європи та США свідчить, що українська компанія в такому випадку обійшлася покупцеві як мінімум на 80% дорожче, ніж іноземні медіа холдинги, пише Forbes.

"Компанія обійдеться Сергію Курченко на 80-300% дорожче, ніж закордонний публічний медіахолдинг зі схожими фінансовими показниками", - сказано у статті.

Видання оцінило вартість UMH шляхом порівняння з медіахолдингами, акції яких торгуються на фондових біржах.

Аналогами послужили польська Agora, західноєвропейські компанії, чиї доходи можна порівняти з показником UMH, а також найбільші світові медіахолдинги.

Для оцінки був використаний мультиплікатор EV/EBITDA'13 (відношення вартості компанії до прогнозного прибутку EBITDA в 2013 році).

Фінансову звітність за 2012 рік UMH поки не розкриває. У неофіційній бесіді один з топ-менеджерів компанії розповів, що EBITDA за 2012 рік - близько 30 млн доларів, виручка - близько 160 млн доларів.

У 2013 році показники, найімовірніше, не збільшаться через стагнацію рекламного ринку, на який припадає більше половини виручки UMH.

У першому кварталі український ринок друкованої преси просів на 30%-35%, і за підсумками року його падіння, згідно із прогнозом медіагрупи Aegis Media\GMG, становитиме 20%-25%.

З метою аналізу Forbes виходив з припущення, що UMH в 2013 році вдасться зберегти прибуток EBITDA на рівні 2012 року - 30 млн доларів.

Якщо припустити, що вартість покупки UMH (з урахуванням боргу) становила 400 млн доларів, за підсумками угоди мультиплікатор EV/EBITDA '2013 для української компанії перевищив 13,3.

Навіть найбільші світові медіахолдинги інвестори оцінюють скромніше - з мультиплікатором від 5,7 до 9,9.

100 млн доларів - оцінка в порівнянні з холдингом Agora (Польща). Показники польської компанії були головним орієнтиром для оцінки інвесторами при спробах провести IPO United Media Holding на Варшавській біржі в грудні 2012 року.

У спрощеному трактуванні мультиплікатор EV/EBITDA можна вважати величиною, зворотної норми прибутковості на інвестиції покупця. У даному випадку норма прибутковості становитиме 7,5%.

У письмових відповідях Fobres Сергій Курченко повідомив, що планує фінансувати угоду за рахунок власних і позикових коштів у пропорції 50/50.

Щоб угода була економічно виправданою, вартість позикових грошей повинна бути менше, ніж повернення на інвестиції, тобто 7,5%.

За даними НБУ, на 19 червня 2013 року середня ставка по довгострокових кредитах для українських позичальників - 17,8% у національній валюті, і 9,9% - в іноземній.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування