В "Антонові" пояснили, в чому складність "дерусифікації" літаків

Понеділок, 2 липня 2018, 12:59

Держпідприємство "Антонов" має намір вже у 2019 році запустити серійне виробництво літаків без російських деталей, але є невирішена проблема.

Про це в інтерв'ю LIGA.net повідомив президент ДП Олександр Донець.

За його словами, йдеться про повітряні судна Ан-158 і Ан-178.

"На найближчу перспективу завдання номер один - запустити серійне виробництво. Зокрема, почати випуск літаків Ан-158 та Ан-178", - сказав Донець.

За його словами, зараз у збиральному цеху "Антонова" стоїть лінійка Ан-158 в різному ступені готовності, які в найближчі півроку-рік будуть оснащені бортовим електронним обладнанням вітчизняного та західного виробництва.

"158-а машина сертифікована, експлуатується, але з російськими комплектуючими і матеріалами. Їх потрібно замінити, провести з новим обладнанням цикл не тільки стендових випробувань, але і льотних. Це досить великий обсяг - близько 35% від загальної кількості випробувальних робіт, які проводяться на абсолютно новій, створеній з нуля машині", - пояснив Донець.

Він додав, що нова комплектація літака сформована на 80%, а щодо решти 20%, які потребують заміни компонентів, йдуть переговори. Серед основних проблем в переговорному процесі глава "Антонова" зазначив вимогу постачальників гарантій від виробника, які "Антонов" надати не може.

"Зокрема, потрібні банківські гарантії за категорією 3А, а в Україні діє категорія 2В. Крім того, ми повинні протягом 4-5 років викупити до 40 комплектів устаткування, що замовляється. Таких гарантій ми надати не можемо. Тому переговорний процес досить складний. Наприклад , умови поставки однієї з ключових систем обговорюються вже півроку. Але, думаю, ми знайдемо рішення", - пояснив Донець.

За словами президента "Антонова", перший серійний Ан-158 має бути зібраний у 2019 році.

"Реально запустити виробництво в наступному році. Зараз потрібно укласти відповідні договори з постачальниками, внести передоплату. Термін виготовлення комплектуючих в іноземних компаній - від 6 до 9 місяців. Потім протягом півроку буде проходити доопрацювання літака, півроку ми відводимо на випробування, потім - отримання сертифікату в Державіаслужбі. Але ці процедури будуть виконуватися паралельно зі збиральними процесами на виробництві", - сказав Донець.

Він також повідомив, що крім Ан-158 "Антонов" готує виробництво Ан-178, оскільки ці літаки мають високу ступінь спільності конструкції.

"Ми також працюємо над максимальною уніфікацією систем, які будуть встановлюватися замість російських на літаках сімейства. Радіозв'язковий комплекс, електрообладнання, системи навігації, управління, автопілоту мають бути уніфіковані на 80%. У залежності від наявності замовлень стане зрозуміло, який з літаків у нової комплектації - Ан-158 або Ан-178 - першим пройде програму випробувань", - зазначив керівник "Антонова ".

Як повідомлялося, у вересні 2016 року "Антонов" заявив, що розриває співпрацю з російськими підприємствами і шукатиме заміну російських комплектуючих.

У листопаді 2017-го "Антонов" сказав, що все ж таки співпрацюватиме з Росією.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування