Журналісти закликають політиків не штовхати "заказуху"

Вівторок, 6 листопада 2007, 13:50

Учасники журналістської ініціативи "Не продаємося!" закликають політиків та бізнесменів відмовитися від купівлі програм та сюжетів на телеканалах.

"Оплачені сюжети в новинах, гості, які купують місця в ефірі, і повністю замовні телепрограми перестали бути поодинокими прикрими випадками", - йдеться у заяві журналістів.

"Вони стають масовим явищем, добре налагодженою індустрією, що витісняє справжні новини, аналіз і дискусії", - додають підписанти.

Активісти наголошують, що не готові миритися з цим і виступають за встановлення в усіх медіа наступних стандартів:

"Право вибору тем і гостей має належати виключно ведучим, редакторам та журналістам, які створюють відповідні телепрограми".

"У цьому виборі і при підготовці телепрограм вони повинні неухильно дотримуватися професійних принципів значущості, актуальності для суспільства і представлення йому усіх важливих точок зору", - пропонують журналісти.

"На кожному телеканалі повинна реально діяти авторитетна редакційна рада", - заявляють активісти і додають, що зобов'язують "не брати участі як у створенні, так і у поданні до ефіру матеріалів, які мають замовний характер та порушують професійні стандарти".

Заяву підписали переважно журналісти та ведучі каналу "1+1", СТБ та 5 каналу, по одному представнику від "Інтера", "Радіо Свобода", Першого Національного, "Сіті" та ТРК "Ера".

Ведучий програми "Свобода слова" на ICTV виступив із власною заявою на підтримку ініціативи.

Про початок акції журналісти оголосили у вівторок під час зустрічі під пам'ятником Тарасові Шевченку в Києві.

Акція полягає в тому, що журналісти будуть проводити внутрішній моніторинг новин на десяти провідних українських каналах і визначати, хто і скільки видав в ефір проплачених сюжетів, повідомляє Медіа-профспілка.

За словами ведучого 5 каналу Єгора Соболєва, наприкінці листопада буде повідомлено про підсумки моніторингу та названо ведучого і телеканал, через яких пройшло найбільше замовних новин.

При цьому голова Медіа-профспілки у Києві Михайлина Скорик продемонструвала "премію" – "30 гривеників", яку будуть вручати замовникам-переможцям.

Під час акції один з представників Медіа-профспілки зачитував реальні розцінки, що діяли на замовні новини у період передвиборчої кампанії.

Згідно з ними – 1 хвилина у гостьовій студії у випуску новин коштувала у прайм-тайм 10 тис. у.о., участь клієнта у безкоштовних теледебатах з узгодженими запитаннями – 130 тис., а участь клієнта у кулінарній програмі – 31 400 у.о.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування