Мария Кривенко Львов

Такой страной нужно перeстать дорожить ...

Такой, где в школах не учат, в больницах не лечат, в милиции не защищают, а в судах невинных наказывают. Такой, где не остается чистого клочка земли, глотка воды и воздуха. (укр)

Такою, що живе вверх ногами з оголеними геніталіями, а корчить богобоязливу "мінку" перед вівтарем.

Такою, в якій у школах не вчать, в лікарнях не лікують, в міліції не захищають, а в судах невинних карають.

Такою, що в продуктових магазинах пропонує не харч, а отруту; де не купиш нерозбавленого молока, в аптеці – непідробленого лікарства.

Реклама:

Такою, в якій не залишається чистого клаптика землі, ковтка води й повітря.

Транзитної зони для торгівлі людьми.

Чи потрібно казати про владу й закони на цій території? Так, влада обрана, легітимна. Але в оточенні високих дам світової політики її зраджує панельне минуле – надто яскравий макіяж, надто високі підбори, надто оголені груди, надто одверті обіцянки. І рвійна законослухняність колишньої "течки".

Це – наша країна, зі своїми "фішками" й приколами, яких, що не кажіть, "умом не понять". Зі своїми, врешті, провокаторами й провокаціями. Перший із них – національне минуле. Вже й не кажемо "героїчне", бо перестало таким видаватися після того, як його нібито вивчення почали нав’язувати ззовні.

Звернення до сторінок української історії то росіянами, то поляками, то євреями. Останнє – волинська трагедія, спогад про яку тільки роз’ятрює ще свіжі рани, вкотре й укотре.

Чи не пора нарешті, як найбільшого провокатора в умовах війни, розстріляти привселюдно національне минуле? Поховати його раз і назавжди і взятися розбирати руїни, приглянутися ближче до пекла, що в нього перетворилося сьогодення?

"Ми не вирішуємо історії", – так повинно бути написано на надгробку цього провокатора.

Натомість ми вирішуємо сучасність – поки що невдало. Отже, живемо в умовах недолугого, ганебного, політичного експерименту, який, з погляду історії, швидше за все, не матиме жодного важливого значення. Буде це тільки тире між двома датами. Остання – попереду, і невідомо яка.

Наша сльозлива й жорстока вдача надається до меланхолії й пафосу й зовсім не здібна до самоаналізу, тим більше – іронії чи сарказму.

Справді, і це плюс погляду ззовні на нашу історію, не така вже й вона героїчна. Сповнена зрад, страждань, кровопролить, братовбивств.

Не така вже й багата на високі думки й почуття, які допомагали людству...

"Лиш горстка їх": блаженні великомученики Борис і Гліб, автор "Слова про похід Ігорів", Володимир Мономах, князь Костянтин Острозький, Іван Вишенський, Іван Федоров, Сковорода й Котляревський, Шевченко, Куліш, Драгоманов, Франко, Микола Хвильовий, шістдесятники.

Ті, що писали, перефразовуючи великого Ніцше, усім своїм життям, тілом і душею, і не знали чисто духовних проблем.

Решту національних речників можна напам’ять не знати.

"Мені однаково, чи буду я жить в Україні, чи ні... Мені однаково, чи буде той син молитися, чи ні...", – так казав колись представник підневільної нації.

Людям свободи, тобто нам, не можуть бути байдужі ані ми самі, ані, тим більше, наші сини.

Байдужа країна, що пустилася вскач манівцями: мені однакова ти. Краще в чужій землі кістьми лягти, аніж у рідній славним бути.

Краще остарбайтером, ніж Табачником.

Краще упослідженим французьким легіонером, ніж обулавленим українським президентом.

У різні способи потрібно навчитися жертвувати такою країною, як наша, во ім’я своє.

Марія Кривенко, Львів, для УП

Колонка представляет собой вид материала, отражающего исключительно точку зрения автора. Она не претендует на объективность и всесторонность освещения темы, о которой идет речь. Мнение редакции "Экономической правды" и "Украинской правды" может не совпадать с точкой зрения автора. Редакция не несет ответственности за достоверность и толкование приведенной информации и выполняет исключительно роль носителя.
Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования