Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Відомство Піскуна знайшло обгортку для цензури

П'ятниця, 27 грудня 2002, 13:20
"Українська правда" не має свідоцтва про державну реєстрацію, і тому Генеральна прокуратура не акредитує нас на свої заходи. Саме так виглядає нова позиція ГПУ, поширена через три тижні після інциденту з відмовою в акредитації УП. Протягом усього цього часу відомство Святослава Піскуна, ймовірно, "творчо" переробляло іншу причину, озвучену ще 2 грудня прес-серетарем Поліною Башкіною. Тоді дівчина вразила недолугістю : "У зв'язку з тим, що ви необ'єктивно висвітлюєте позицію Генпрокуратури, використовуєте інформацію, отриману на прес-конференції, вважаємо недоцільним наше подальше співробітництво", тобто фактично легалізувала цензуру на найвищому державному рівні.

УП знає, як відповісти шановному відомству у випадку продовження ігнорування конституційного права на інформацію. Почекаємо нової прес-конференції ГПУ.

В п'ятницю Генпрокуратура оприлюднила відповідь на колективну скаргу журналістів щодо відмови в акредитації кореспонденту УП. Ось її зміст.

Генеральною прокуратурою України розглянута колективна скарга представників засобів масової інформації, подана 5 грудня 2002 року після прес-конференції за участю заступника Генерального прокурора України В.Присяжнюка.

У скарзі йдеться, зокрема, про те, що на прес-конференцію не був допущений представник інтернет-видання "Українська правда". На думку авторів цим було порушено вимоги чинного законодавства, у зв'язку з чим висловлюється прохання дати правову оцінку ситуації, що склалася, та вжити відповідних заходів.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації" право висвітлювати всі аспекти діяльності органів державної влади, до яких відносяться і органи прокуратури, належить засобам масової інформації.

До останніх чинним законодавством віднесено друковані та аудіовізуальні ЗМІ (стаття 20 Закону України "Про інформацію"), діяльність яких регулюється відповідно Законами "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні" та "Про телебачення і радіомовлення".

Зазначені закони пов'язують правомірність функціонування ЗМІ з додержанням ряду умов, зокрема - здійсненням їх державної реєстрації, обов'язковість якої визначається частиною другою статті 11 Закону "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні", частиною сьомою статті 13 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".

Вимога обов'язкової державної реєстрації міститься і в частині першій статті 12 Закону України "Про інформаційні агентства", яка визначає правові основи функціонування цих суб'єктів інформаційної діяльності. Положення Закону, згідно з яким виключення з Державного реєстру тягне за собою припинення діяльності, слід розуміти таким чином, що відсутність реєстрації унеможливлює отримання суб'єктом інформаційних відносин статусу ЗМІ або інформаційного агентства.

Виходячи з цього, обов'язок державних органів надавати повну інформацію про свою діяльність та забезпечувати вільний доступ до неї поширюється виключно на їх відносини з тими суб'єктами інформаційної діяльності, які мають статус ЗМІ, що виникає після їх державної реєстрації у встановленому законодавством порядку.

За наявними даними інтернет-видання "Українська правда" не має свідоцтва про державну реєстрацію, а тому не може користуватися правами, передбаченими чинним законодавством для ЗМІ та інформаційних агентств.

Зважаючи на ці обставини Генеральна прокуратура України та інші державні органи не зобов'язані надавати "Українській правді", як і іншим виданням, що не мають державної реєстрації, інформацію
про свою діяльність або надавати доступ до неї в порядку, передбаченому для ЗМІ.

Будь-яких порушень законодавства, що давали б підстави для вжиття заходів реагування за фактами, викладеними у скарзі, не вбачається.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування