Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

КРУ перивірило, як "Укрзалізниця" заробляла на вагонах, "Нафтогаз" - на нафті, а "Укрспирт" - на спирті

Середа, 15 червня 2005, 13:15
Головне контрольно-ревізійне управління оцінює обсяг виявлених зловживань у ході перевірок державних підприємств-монополістів у 11 млрд. гривень.

Про це журналістам повідомив керівник ГоловКРУ Микола Сивульський.

"Усього нераціональні і незаконні витрати склали близько 11 мільярдів", – сказав він, повідомляє Обком з посиланням на Українські новини.

Серед найбільших монополістів-порушників Сивульський назвав "Укрзалізницю", "Нафтогаз України" і його дочірні компанії, "Укрспирт".

Сивульський висловив стурбованість з приводу зростання збитковості держпідприємств-монополістів. За його словами, причиною погіршення фінансових показників цих компаній стали зловживання в роботі їхніх екс-керівників.

"Наприклад, у 2004 році в порівнянні з 2003 видобуток газу зріс на 40%, конденсату на 21%, нафти на 5%. У той же час збитки НАК "Надра України" виросли в 1,3 рази", сказав він, повідомляє Ліга.

Севульский підкреслив, що темпи зниження фінансових результатів просто вражають: "Створюється таке відчуття, що в 2004 році країна готувалася до надзвичайних подій, тому що всі ці параметри закладалися в плановому порядку", - заявив голова ГоловКру.

Також він повідомив, що в ході перевірки його відомство зіштовхнулося з новою формою приватизації держмайна.

"Є приватизація де-юре, коли офіційно шляхом продажу, оформлення відповідних документів підприємства переходять у приватну власність, а є приватизація де-факто, коли визначені особи призначаються керівниками тих або інших державних структур, але керують ними не як державні менеджери, а як приватні власники", - пояснив Сивульский.

Він повідомив, що один з варіантів "перекачування" державних ресурсів у приватний сектор - це передача майна і прибуткових сфер діяльності.

"Наприклад, у середині 2004 року Мінтрансом і "Укрзалізницею" було прийняте рішення про передачу двом приватним підприємствам - "Лемтранс" (Донецьк) і ВАТ "ЛК "Укртранслізінг" - 13,6 тис. вагонів. Одночасно Кабміном було прийнято рішення про зниження тарифів на вантажні перевезення для операторів, які перевозять вантажі своїм або орендованим транспортом".

Ці дії, за словами Сивульского, нанесли "Укрзалізниці" збитки в сумі 300 млн.грн., не вважаючи майже 500 млн.грн. вартості вагонів.

Також він повідомив, що КРУ має інформацію про те, що в даний час ці вагони терміново "перекидаються" на один із засновників "Укртранслізінгу", що базується в Донецьку.

За словами Сивульського, в ході перевірки було виявлено "харківський слід у приватизації спиртових заводів із застосуванням процедури власного банкрутства, привівши як приклад угоди, що укладалися на надання товарного кредиту під 912% річних.

Сивульский відзначив, що співробітники КРУ з'ясували, що "ніякого товарного кредиту не було взагалі, а заборгованість склала суму, що перевищує вартість самого підприємства".

Він також повідомив, що за дорученням уряду створена мобільна робоча група з представників КРУ, Державної податкової адміністрації, митниці, правоохоронних органів, що займається наведенням порядку в сфері спиртової і лікерогорілчаної промисловості.

Сивульський сказав, що ГоловКРУ має намір найближчим часом продовжити перевірки державних підприємств на предмет можливих зловживань.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування