Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

30 вересня Ахметов і Ко проведуть свій "підрахунок голосів"

Понеділок, 17 вересня 2007, 09:18

У день парламентських виборів соціологи проведуть два екзит-поли.

Один оплатять посольства, на проведення іншого спонсорів ще немає, пише "Дело".

30 вересня опитувати українців на виході з виборчих дільниць будуть 2 соціологічні компанії: консорціум "Національний екзит-пол-2007", спонсорами якого є 9 іноземних посольств і фондів, а також компанія Research & Branding Group, серед головних клієнтів якої значаться структури Рината Ахметова.

За попередньою інформацією, два дослідження обійдуться спонсорам і замовникам у чверть мільйона доларів.

"Рішення про проведення екзит-полу було прийнято нашою компанією 13 вересня, замовників у нього поки немає", - повідомив директор Research & Branding Group Едуард Золотухін.

За його даними, буде опитано 10 тисяч виборців на 500 дільницях. Соціолог не зміг назвати вартість дослідження. За даними видання, вона складе близько 120 тисяч доларів.

Консорціум "Національний екзит-пол-2007", у котрий увійшли Фонд "Демократичні ініціативи", Київський міжнародний інститут соціології та Український центр економічних і політичних досліджень імені Олександра Разумкова, витратить на своє дослідження близько 130 тисяч доларів.

"Ця сума враховує як вартість опитування, так і витрати на супутню інформаційну кампанію", - пояснює директор Фонду "Демократичні ініціативи" Ілько Кучерів.

Згоду на фінансування екзит-полу вже дали 9 іноземних посольств і фондів, ще з декількома ведуться переговори.

Консорціум "Національний екзит-пол-2007" планує опитати 20 тисяч респондентів на 300 виборчих дільницях.

Як зазначає видання, на парламентських виборах-2006 "Національний екзит-пол" і Research & Branding Group разом із Всеросійським центром вивчення громадської думки дали результати, що відрізняються від даних Центральної виборчої комісії не більше ніж на 1%, хоча дослідження фінансувалися з різних джерел.

Водночас, політолог Сергій Таран припускає можливість того, що партії та блоки спробують сфальсифікувати результати екзит-полів.

"Якщо штаби довідаються, на яких виборчих дільницях будуть проводитися опитування, вони можуть запустити "каруселі" спеціально для того, щоб спотворити їхні результати", - пророкує експерт.

На думку керівника соціологічної служби "Український барометр" Віктора Небоженка, підробка результатів дозволить маленьким партіям спекулювати на нібито нечесному підрахунку голосів.


Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування