Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Гроші на російський газ розсварять Україну та ЄС?

Вівторок, 25 серпня 2009, 14:15

Допомога Євросоюзу Україні із закупівлею російського газу може зменшити шанси України на вступ до ЄС.

Про це пише директор відділу зовнішньої політики й оборони Center for European Reform Томас Валасек у The Wall Street Journal, переклад статті пропонує Инопресса.ру.

Автор задається питанням "Чи відповідає Україна критеріям ЄС?". Він нагадує, що за сприяння ЄС створено консорціум транснаціональних банків, що запропонує Києву кредит до 3,6 млрд. доларів на купівлю російського газу.

Умови кредиту стануть поштовхом до вкрай необхідних реформ, але "європеїзують" наступну газову суперечку й у потенціалі можуть посварити Україну з ЄС, прогнозує автор.

Якщо знову вибухне криза і Київ скористається газом, призначеним для постачань до Європи, для власних потреб, уряди країн ЄС обуряться і шанси України на прийом до ЄС зменшаться.

Росія може скористатися цією обставиною у своїх інтересах, запевняє автор:

"Перекривши Україні газ, Москва може поставити Київ перед важким вибором - або постачати Європі газ зі сховищ, що вдарить по українській економіці, або постачати свою промисловість, завдаючи шкоду європейським покупцям, і втратити надію на вступ до ЄС".

Але проблеми Києва не вичерпуються маніпуляціями Росії. "Для України газ є тим самим, чим був для Колумбії кокаїн - він розбестив ціле покоління політиків, що наживаються на торгівлі цим товаром", - пише автор.

Він рекомендує провести реформу газового сектора, у тому числі припинити субсидування тарифів для населення, тому що це дає простір для шахрайства.

Інший вихід - подальше розширення контролю ЄС над газовою системою України - наприклад, шляхом створення спільного консорціуму.

Втім, Німеччина й Італія не захочуть сваритися з Москвою і зажадають, щоб в україно-європейський консорціум увійшла і Росія. "Але це все одно, що призначити лиса директором курятника", - стверджує автор.

На думку оглядача, найкращий варіант - залишити газотранспортну систему у веденні самої України і схилити її до реформ. Інакше Київ ризикує збанкрутувати і втратити справжню незалежність, резюмує він.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування