Замість двох веж ВТЦ буде побудовано чотири нові

Понеділок, 3 грудня 2001, 16:57
У той же день, коли вежі Всесвітнього Торгівельного Центру були зруйновані, серед гулу і шаленства вогню, скла і цементу виникло це питання, яке ставили перед собою у всьому світі. Реконструювати їх чи ні?

Першою реакцією, продиктованою емоціями і болем, було рішення не реконструювати їх і залишити ці вісім гектарів землі порожніми, на знак пам'яті про безвинно загиблих, які були поховані під руїнами. Але з плином часу громадську думку охопила ідея про відновлення, про те, щоб ушанувати загиблих новою урбаністичною революцією, яка зробить цей район "більш придатним для життя людини".

Підприємець, який орендував Вежі протягом 99 років, Ларрі Сілверстайн (Larry Silverstein) не випадково вирішив практично одночасно придбати одну з найстаріших архітектурних студій Нью-Йорку Skidmore Owings and Merrill, і відому компанію з дослідження містобудування, Cooper Robertson and Partners.

Перший проект буде представлений публіці 22 листопада, у День Подяки. Попередні повідомлення кажуть про те, що команда архітекторів й інженерів-містобудівників не збирається знову пропонувати гігантські конструкції із скла, сталі і цементу у стилі сімдесятих років.

Саме у тому районі, де завалилися вежі-близнюки і три інших, менш високих хмарочоси, люди Сілверстайна пропонують звести чотири нижчі вежі (від 50 до 70 м), між якими будуть розташовуватися парки з ресторанами і барами на відкритому повітрі. Там, у серці площі, буде споруджено також простий монумент у пам'ять про загиблих.

Можливо, це буде чорна стіна, у стилі В'єтнамського меморіалу у Вашингтоні, який був побудований на честь тих 45 тисяч солдат, які загинули у тій війні. У випадку з Вежами ВТЦ офіційні джерела кажуть про 5 тисяч загиблих. Насправді ж, їх більше - на декілька сотень, а можливо навіть і на тисячу, повідомляє Страна.Ру.

Більш істотні зміни повинні відбутися і під землею, де збудують справжнє місто. Необхідно використати той простір, який утвориться внаслідок будування менших, не таких великих хмарочосів. Під час падіння веж було зруйновано один з вузлових пунктів метрополітену, а також кінцева станція залізниці із Нью-Джерсі, куди кожного ранку з передмістя прибувало 80 тисяч чоловік.

Але колишня транспортна розв'язка народжувалася шляхом додавання і нагромадження все нових і нових ліній протягом століття. І тепер, коли все зруйновано, план реконструкції передбачений більш "гнучкий" і технологічно абсолютний. Сортувальний тунель повинен з'єднати західний берег острова з східним. Нові лінії метро, місця для паркування, рухомі тротуари - все це може допомогти зменшити транспортне напруження і скупчення пішоходів на поверхні.

Природно, все це потребує гігантських витрат і спільної участі приватних і суспільних фондів. Сілверстайн вже бореться з однією страховою компанією, в разі програшу у підприємця просто не стане фондів, достатніх для здійснення його задумів.

Страхова компанія наполягає на тому, що Вежі були зруйновані внаслідок однієї атаки, і тому страховка повинна бути виплачена тільки одного разу, а сума виплатів - 3,5 млрд доларів. Сілверстайн стоїть на тому, що мали місце дві атаки, тому і сума виплат повинна бути подвійна - 7 млрд доларів.


Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді