Швейцарська Hirsch & Cie купила 50% СП "АвтоЗАЗ-Daewoo"

Понеділок, 20 січня 2003, 15:26
Насправді за угодою можуть стояти українські або російські інвестори

Преамбула: Корейський концерн Daewoo Motor залишає спільне з українцями підприємство "Автозаз-Daewoo". Місце корейців зайняла швейцарська інвестиційна компанія Hirsch & Cie. Деякі фахівці здивовані тим, що практично невідома компанія зважилася вкладали кошти у виробництво автомобілів у сумнозвісних умовах нашої країни. Аналітики припускають, що за Hirsch & Cie насправді може стояти український або російський капітал.


Південнокорейська компанія Daewoo Motor продала 50% акцій, які належали їй досі, у запорізькому акціонерному товаристві Автозаз-Daewoo. Покупцем пакету стала швейцарська інвестиційна компанія Hirsch & Cie. Про факт укладення угоди повідомила прес-служба компанії Укравто. Нагадаємо, Укравто належать 80% акцій ВАТ "Автозаз", частка якого в СП Автозаз-Daewoo також складає 50%.

У зв'язку з приходом нових акціонерів ЗАТ "Автозаз-Daewoo" перереєстроване в ЗАТ ЗАЗ. Нові власники мають намір розвивати відому в Україні торгову марку "ЗАЗ". Зокрема, планується розвивати виробництво і модельний ряд автомобілів "Таврія" і "Славута", а також налагодити на заводі виробництво автомобілів відомих світових марок.

Про те, що корейський концерн рано чи пізно піде зі спільного з українцями підприємства, експерти говорили вже давно. Як відомо, Daewoo 1999 року визнана банкрутом і виставлена на продаж. Деякими активами корейської компанії зацікавилась General Motors, проте її цікавило лише підприємство у Південній Кореї. Щодо ж українсько–корейського СП, то Daewoo протягом тривалого часу не вдавалось знайти покупців пакету запорізького підприємства серед найбільших світових автомобільних концернів. Фахівці пояснюють небажання автогігантів інвестувати в АвтоЗАЗ ситуацією на світових ринках (чимало виробників зазнають фінансових труднощів) і несприятливим інвестиційним кліматом в Україні.

Після того, як 2002 року Укравто придбала контрольний пакет у ВАТ "АвтоЗАЗ" (раніше компанія керувала цим пакетом від імені держави), вона розпочала активно просувати ідею виробництва автомобілів відомих у світі марок на потужностях запорізького підприємства. На сьогодні укладені угоди з компаніями DaimlerChrysler на великовузлову зборку в Запоріжжі автомобілів Mercedes E- і M-класу. Також досягнуто домовленості з компанією Opel AG на крупновузлову зборку, а з вересня 2003 року – зварку, фарбування й складання в Україні автомобілів Opel Astra.

В Укравто відзначають, що залучення авторитетних партнерів із-за кордону дало змогу, у свою чергу, знайти і стратегічного фінансового партнера – швейцарську інвестиційну компанію Hirsch & Cie. Протягом декількох останніх місяців, перш ніж здійснити купівлю, представники Hirsch & Cie ретельно вивчали виробничий стан автозаводу й фінансові показники СП "Автозаз-Daewoo".

Потрібно зауважити, що про саму швейцарську компанію відомо небагато. Прес-служба Укравто повідомляє, що Hirsch & Cie засновано у Швейцарії 1994 року. За деякими даними, Hirsch & Cie є приватною інвестиційно-консультативною компанією. Опитані "Контекстом" експерти в інвестиційній сфері не виключають, що швейцарці могли придбати акції СП "Автозаз-Daewoo" в інтересах деяких українських чи російських компаній. Проте ніхто з аналітиків не зміг підтвердити ці припущення конкретними фактами.

У будь-якому разі, Укравто зробила заяву, де повідомила, що компанія Hirsch & Cie має в Україні довгострокову мету і взяла на себе зобов'язання щодо участі у виконанні затвердженої інвестиційної програми розвитку запорізького підприємства. Укравто також заявила, що відхід корейців не відіб'ється на виробництві й продажу автомобілів марки Daewoo у нашій країні.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді