Через небажання розколювати "помаранчевий рух" я не подаю на Турчинова до суду

П'ятниця, 28 жовтня 2005, 17:45

Під час розлучення "помаранчевої" команди екс-міністр транспорту Євген Червоненко теж потрапив до списку "корупціонерів". Колишній голова СБУ Олександр Турчинов обвинуватив тоді Червоненка в передачі без конкурсу терміналу Іллічівського порту приватній структурі.

На додаток на початку жовтня проти цього договору виступили профспілки Іллічівського порту, а працівники контейнерного терміналу його підтримали. Екс-генпрокурор Піскун навіть завів справу, хоча потім дав хід назад, мовляв, "нєув'язочка" вийшла. МВС, у свою чергу, порушень у договорі не знайшло.

Так чи інакше, через півтора місяці розглядів Мінтранс вирішив розірвати договір про спільну діяльність між Іллічівським портом і приватним підприємством "Укртрансконтейнер", що контролює російська Національна контейнерна компанія, з можливим переукладенням пізніше.

Після цього Червоненко звернувся до "Української правди" із проханням викласти його позицію в цьому контексті. Свою статтю він особисто привіз до редакції.

Я вимагаю припинити згадування імені Червоненка e зв'язку з Іллічівським морським торговельним портом у договорі з Національною контейнерною компанією Росії.

Це не угода Червоненка, це транзитна проблема України.

Договір проходив експертизу всіх служб і комісій Мінтрансу. Я не підписував договори, а визначав політику міністерства і держави в галузі і створював умови для приходу інвестицій в Україну.

Інвестиції в контейнерний термінал необхідні.

а) Іллічівський термінал працює на межі потужності та не здатний буде в наступному році обробити зростаючий потік. Тільки за півроку 2005 контейнерний транзит збільшився на 23%.

б) міжнародні контейнерні лінії були незадоволені якістю роботи терміналу Іллічівського морського торговельного порту.

Щодо договору з "Укртрансконтейнером" – інші (окрім росіян) оператори декларували готовність інвестувати тільки за умови приватної власності на термінал, тобто вимагали відчуження власності.

У даному випадку відчуження власності немає і не може бути, тому що при розриві договору все державне майно залишається за державою.

Аналогічні договори працюють в Одеському морському торговельному порту, Іллічівському й інших. Для держави ці договори часто укладені на гірших умовах, але це було до моєї роботи. Не кажучи вже про конкурси, умови яких складно зробити абсолютно однозначними і простими, тому що мова йде не про продаж держвласності, а про її спільне використання з інвестором.

Так що, тепер будуть переробляти всі договори про спільну діяльність?

Якщо інвестор не виконує умови – договір розривається автоматично. Перший етап виконання даної інвестиційної програми - 51 мільйонів доларів.

Інвестор уже почав інвестувати кошти, для нього тепер не зрозуміла доля його вже зроблених інвестицій, і виникла небезпека продовження виконання своїх зобов'язань (протягом 6 місяців він має інвестувати ще близько 45 мільйонів доларів).

У такій нестабільності поведінки держави ми не одержимо реальні інвестиційні потоки з інших країн.

Національна контейнерна компанія є найбільшим контейнерним оператором у Росії (Петербурзький порт, порт Східний (Владивосток), Новоросійський та інші). Його прихід в Україну був логічним продовженням розвитку транзитного потенціалу України. Насамперед, з Росією, Китаєм, країнами Далекого Сходу з виходом на країни Східної Європи.

Розвиток ситуації навколо контейнерного терміналу в Іллічівському морському торговельному порту – це предмет переговорів учасників: Національної контейнерної компанії в особі Укртрансконтейнера і держави в особі Іллічівського морського порту і Мінтрансзв'язку або судового розгляду. Але жодної з профспілок порту, незалежність якої викликає сумніви, як і те, наскільки вони висловлюють думку працівників контейнерного терміналу, які, якщо судити зі ЗМІ, задоволені роботою в нових умовах.

Складається враження, що співробітники СБУ дезінформували Турчинова про реальний стан справ у договорі. Саме "Укртрансконтейнер" своєю величиною і прозорістю заважає тіньовим схемам і контрабанді.

Саме через дезінформацію і небажання розколювати "помаранчевий рух" я не подаю на Турчинова до суду про захист честі та гідності.

Користуючись нагодою, прошу інші ЗМІ не згадувати моє ім'я, не перевіривши документи.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді