Операція "Нацизм"
Іграшки-Гітлери тут, виявляється, надзвичайно ходовий товар. "В красивой подарочной упаковке - хит весенних продаж в Киеве", стверджує чесний і неупереджений російський журналіст.
Висота цих іграшок - аж сорок сантиметрів. Коштують 250 доларів, зроблені в Китаї. У Адольфа Алоїзовича - три костюми, кепочка з гакенкройцом і, здається, навіть рухається щелепа. Знято красиво - чорна коробка, золоті цифри, розкадровочка аксесуарів - чобітки, шкіряний плащик з пов'язкою, чорні окуляри а-ля Джон Леннон. Кіно, та й годі.
Ну просто, як висловилася одна з глядачок, "набір посуди для дівчаток, російськомовні немовлята і рецепт, як з них борщ варити".
Те, що російські телеканали повернулися в пізні 70-ті, очевидно - навіть найбільш ангажовані українські медіа у порівнянні з сусідськими виглядають на британське ВВС.
Але от сама ВВС здивувала. 23 квітня вона також показала репортаж про ляльку-Гітлера. Передерши все до ниточки - і розкадровочку наці-лялі, і стурбований тон, і навіть синхрон "експерта", котрий регулярно заробляє на гнилі помідори від вдячних читачів в одній з українських газет, де спеціалізується на історичному бруді.
Сюжет кореспондента ВВС Джейн Хадден починається словами "Чи ця іграшка стане обов'язковою для кожної української дитини?".
Не будемо придиратися до тисячі помилок, зроблених в сюжеті - наприклад, до прирівнювання сувенірної лавки в київському Глобусі з дорогими цяцьками до магазину іграшок.
Або - скільки українців можуть дозволити собі таку наці-цяцю. Їсти, мабуть, перестануть, аби доці таке купити.
Відеоряд - лице Гітлера, перемонтоване з, наприклад, українським МЗС-ом чи дзвіницею Софії. Як то кажуть, виключте звук і розкажіть, про що сюжет. Такий випадок з "передиранням" чужого сюжету - не винятковий: ледарі-журналісти трапляються у всіх країнах.
Лялька в сувенірному магазині – ідіотизм, на котрий повинна була відреагувати міліція. Не варто, втім, вважати Україну винятком.
Популярний інтернет аукціон "EBAY" на перший же ж запит по слову "Гітлер" видає 1799 різних позицій - марки, монети, поштові відкритки, журнали, скульптурки, американські подарункові видання "Майн Кампфу" 1940 року в чудовому стані. Каравул?
І це тільки те, що на виду – тіньовий європейський ринок нацистської атрибутики успішно собі існує. Британський принц Вільям якось з'явився на вечірку у вигляді нациста - ну не сам же ж він шив собі цей одяг, правда?
Масована російська кампанія по формуванні іміджу України як нацистської держави триває.
Її мета - підготувати суспільні настрої як в Україні, так і за кордоном, щоб потім кинути весь символьний спадок сталінської пропаганди проти несміливих спроб примирити українців між собою. Щоб вдарити зі всіх сторін.
Ідея максимум, мабуть - звернення Європарламенту щодо небезпеки нацизму в Україні. В хід іде все підряд - від персональної "нацифікації" Ющенка до ляльок, знятих прихованою камерою.
Основний удар відбудеться 9 травня, а поки триває "артпідготовка". І британський мовник ганебно підігрує в цьому російській імперській політиці. Вкотре Україну показують очима сусідських пропагандистів.
І так буде доти, доки ми самі не станемо першоджерелом. ВВС чомусь же ж не показують польські чи угорські реалії через нарізочку з ОРТ-шних сюжетів, правда?
Можливо, скоро нам ОРТ покаже правду про те, як класно продаються Гітлери в британській столиці. Колеги з ВВС, чи покажете ви це в своїх новинах?
Остап Кривдик, політолог, активіст, журналіст