"Останнє попередження" V-tv

186 переглядів
Ірина Чулівська, для УП
Четвер, 25 жовтня 2012, 14:50

Сьогодні українського виборця складно зацікавити передвиборчими гаслами та розмовами про чергове покращення. Рівень довіри до політиків дуже низький, люди розчаровані та не вірять в обіцянки.

Натомість засобам масової інформації українці поки що вірять, і цим не могли не скористатися "чесні" українські політики.

Окрім величезної кількості "джинси", яка перед виборами зросла у 37 разів, претенденти на депутатські мандати знайшли ще один спосіб використати образ журналіста в брудній політичній боротьбі.

Перший національний – рупор партії влади

Державний телеканал — "Перший національний" існує за гроші платників податків. Здавалось би, якщо українці із власних кишень оплачують роботу всього телеканалу, то він мав би працювати в першу чергу в інтересах народу. Натомість, в новинах "УТ-1" медіаексперти зауважують великий рівень незбалансованої подачі інформації та прихованої політичної реклами влади.

На початку жовтня телеглядачі Першого національного побачили нову "програму журналістських розслідувань" "Останнє попередження".

Зроблено все за стандартом: анонс сьогоднішнього випуску, початок сюжету з журналістом у кадрі та 6-хвилинне "розслідування".

Натомість ці ролики – реклама, а точніше – антиреклама Арсенія Яценюка та Віталія Кличка, і опозиції загалом. 

Керівництво телеканалу називає це звичайною політичною рекламою. Але рекламний характер відео намагаються приховати.

По-перше, назву реклами вписано в телепрограму каналу як звичайну телепередачу – "Останнє попередження". По-друге, програма в ефірі виходить щодня з понеділка по четвер приблизно в той же час, і показують її одразу після випуску новин, причому без перерви на рекламний блок.

Виглядає так, ніби робиться усе, щоб глядач сприймав "Останнє попередження" як продовження новин.

 

6-10 хвилинні відеоролики ніяк не маркуються під час самого ефіру, лише на початку та в кінці — 2-секундна заставка "Передвиборча агітація". Через маскування реклами під журналістську програму практично неможливо зрозуміти, що ти дивишся саме агітацію.

Інформація про замовника подається в самому кінці програми і з’являється менш ніж на 1 секунду.

Молодіжна партія? Ні, не чули…

Офіційно замовником такої реклами є кандидат у депутати по 220-у округу в Подільському районі Києва Ганна Федорченко – голова Молодіжної партії України. На цих виборах партія висуває 14 мажоритарників, причому тільки в Київській області та Криму.

Натомість, за виборчим списком МПУ не йде ніхто. Тобто партія не конкурує за списками ні з Об’єднаною опозицією, ні з УДАРом, але оплачує антирекламу цих політичних сил.

Покази 20-ти роликів, згідно з розцінками Першого національного, з урахуванням тривалості сюжетів, обійшлися замовнику більш ніж у мільйон гривень! Чималі гроші для маленької партії? Який сенс в таких витратах?

З сайту Молодіжної партії складно судити про активну роботу на благо української молоді. З часу підписання партнерської угоди з Партією регіонів - йдеться про листопад 2009 - новин про діяльність МПУ було небагато. Натомість все змінилося напередодні виборів.

Право на "правду"

Так звану програму журналістських розслідувань "Останнє попередження" випускає така собі телекомпанія "V-tv". Саме від її імені виготовлені відеоролики про Яценюка і Кличка та багато інших, які відверто проти опозиції. Телекомпанія розміщує свої ролики на сайті "Право на правду", а випуск їх в ефір оплачує, нагадаю, лідерка Молодіжної партії.

Команда "журналістів-розслідувачів" стартувала з сюжету про історію Юлії Тимошенко в Качанівській колонії. Їхня камера зафільмувала ексклюзивні кадри. Ексклюзивні, бо жодну іншу камеру до колонії не пускали.

Кіно про Тимошенко презентували в УНІАНі на початку травня. На питання, хто є спонсором проектів "V-tv", відповідь присутні так і не почули.

Наполегливі намагання автора з’ясувати, звідки ж у "Останнього попередження" ресурси і можливості, дали результат. З автором зв’язалася людина, яка представилась журналістом "V-tv" Сергієм Іванченком.

Він розказав, що всі працівники програми "Останнє попередження" – журналісти, оператори, режисери – працюють на громадських засадах і грошей за свої передачі не отримують.

Ба, більше: технікою вони "скинулись: хтось приніс відеокамеру, хтось комп’ютери". На прохання завітати в редакцію телестудії, автору відмовили.

Теми сюжетів компанії "V-tv", окрім як про лідерів опозиції, співпадають з виборчими "родзинками" Партії регіонів – вдало проведене Євро та закон про мови.

До слова, документальний фільм "Євро-2012. Правда про бойкот" Перший національний транслював без жодних позначок реклами. У ньому розповідалося як негідники з опозиції, зокрема Тимошенко, закликали бойкотувати прекрасне спортивне свято. Згадується і про дніпропетровські теракти, які, "згідно з однією з версій", були організовані для зриву Євро.

У четвер, 18 жовтня, в ефірі з’явився 50-хвилинний документальний фільм про дніпропетровських терористів. У ньому в деталях описуються події тих днів з використанням записів СБУ.

Цей фільм став об’єктом обговорення у Шустер life 19 жовтня на тому ж таки Першому національному. З питання про фінансування підготовки цього фільму, автори просто "з’їхали", назвавши це запитання некоректним.

Фільм про події в Дніпропетровську показали на "УТ-1" декілька разів. А потім через банерну мережу в інтернеті запустили його рекламу, яка відверто натякає на "справжніх замовників" терактів у Дніпропетровську - банер веде на youtube-канал V-tv.

 

Журналістів "Останнього попередження" не обходить, що ефір для їхніх роликів оплачує прихильниця Партії регіонів. За словами Сергія Іванченка, це їх "єдиний шанс з’явитися на телебаченні", тож докори сумління зайві.

Він також запевнив, що вони готують викривальні сюжети не лише про опозицію, але й про владу.

Розмова відбувалася 13 жовтня, але з тих пір таких сюжетів так і не з’явилося, натомість "Останнє попередження" продовжує "мочити" опозицію.

Те, що сюжети почали з’являтись напередодні виборів, журналістів не хвилює, бо, за їх словами, не можна мовчати про злочини партій. Щоправда, лише окремих партій…

Днями журналісти з "попередження" оприлюднили дані про своє спілкування з представниками УДАРу, "Свободи" та Об’єднаної опозиції, де від імені "американських демократів" опозиціонерами пропонують 5 мільйонів доларів "на революцію". Дивна провокація…

Інформаційна підтримка

5 серпня на сайті з п­­­ошуку роботи free-lance.ru користувач Дмитрий Рябикин розмістив пропозицію за гроші писати коментарі на форумах і новинних сайтах.

 

Під вигаданим ім’ям я зареєструвалась на сайті та найнялась на роботу. За кільки хвилин на свою скриньку отримую листа з описом роботи.

Його імейл – d1mqa@saitos.ru – корпоративна пошта російської компанії Сайтос, яка спеціалізується, зокрема, на просуванні в Інтернеті. Очевидно, і за допомогою проплачених коментаторів.

 

На новинних сайтах та форумах про політику треба не "тупа спамить", а аргументовано писати, чому Юлія Тимошенко – "воровка", а Партія регіонів – "красавцы".

При цьому, обов’язково треба згадати про проведення "на ура" Євро саме завдяки Януковичу і Партії регіонів, та про те, що Тимошенко "сидит в тюрме по справедливости".

Щоб підтвердити це, до повідомлення треба додати уже знайоме посилання з "журналістськими розслідуванням" – http://pravo-kiev.com/production-studio-v-tv/.

Про те, що такі "хом’ячки" справді працюють, можна легко переконатися – варто лише "забити" лінк у пошуковик і той видає більше 10 тисяч результатів. Усі – коментарі на новинних сайтах або політичних форумах.


Замість висновку

Перед виборами у більшості політиків до журналістів один підхід. Тих, кого можна купити – купують. Результат – масова прихована реклама в медіа.

Тих, хто не хоче слухатись – б’ють, погрожують, позбавляють тиражів чи ефіру. Результат – значне зростання випадків порушень прав журналістів. А виборця завжди можна обманути, подаючи "правильну" інформацію у "правильній" обгортці.

Ірина Чулівська, для УП



powered by lun.ua
Війна з коронавірусом. Як армію знову рятують волонтери
Випереджаючи кризу: коронавірус – "генеральна репетиція", як діяти далі
Епідемія без карантину: як Швеція витримує коронавірус без жорстких обмежень
ЗНО з англійської мови: онлайн-підготовка, аналіз завдань та поради від репетиторів
Усі публікації