Синдром Івченка у Віктора Януковича

Середа, 29 серпня 2007, 13:47
Парадокс політичного життя в тому, що виборець набагато чуттєвіше реагує на розкішні машини чи маєтки чиновників, ніж на розкрадання абстрактних мільйонів доларів. За рік свого прем'єрства Віктор Янукович зробив достатньо, щоб потрапити у схожу історію, яка трапилася зі скандально відомим керівником "Нафтогазу" і його любов'ю до німецького автопрому.

Протягом другого пришестя Януковича в уряд було значно оновлено автопарк, який обслуговує главу Кабміну.

Як відомо, попередник Януковича Юрій Єхануров, залишаючи посаду, придбав для уряду новий броньований "Мерседес".

Автомобіль хоч і був виконаний у старому кузові "Мерседес", але вирізнявся надзвичайною надійністю, еквівалентною півмільйону доларів. За "нульовий" прем'єрський "броньовик" в травні 2006 року було заплачено 3 мільйони 292 тисячі бюджетних грошей.

Сам Єхануров на критичні зауваження казав, що купив машину не для себе, а для наступника, бо "Мерседес" потрапив в автопарк Кабміну вже після парламентських виборів-2006.

Купівля машини Єхануровим виглядала ще більш-менш аргументовано, тому що до цього прем'єр їздив на броньованому "Мерседесі" 1996 року випуску з пробігом у 163 тисячі кілометрів. Вважалося, що на той момент автомобіль уже не відповідав вимогам безпеки. У зв'язку з такими витратами прес-служба Кабміну навіть виступила зі спеціальною заявою.

А зараз Янукович без зайвого галасу пересів у два нових "Мерседеси". Вони виконані у кузові нового дизайну, і таких раніше не було на обслуговуванні перших осіб держави.

Кореспондент "Української правди" сфотографував Януковича в момент висадки з автомобіля перед з'їздом Партії регіонів. Через ці знімки прем'єрська охорона викреслила журналіста зі списку акредитованих на суфлер-шоу в палаці "Україна".

Янукович їздить на двох однакових "Мерседесах", щоб спантеличувати кіллерів

Один зі співробітників Управління державної охорони, у якого проконсультувалася "Українська правда", звернув увагу на кілька деталей. Вони вказують на те, що нові автомобілі Януковича теж броньовані.

Якщо придивитися, то можна побачити рамку на вікнах, характерну для куленепробивного скла в машинах, а на колесах стоїть підсилена гума.

Рамки на вікнах і підсилена гума видають броньований автомобіль

Той факт, що нові машини Януковича обладнані підсиленим захистом, вказують і на ціну, сплачену за них. Кожен із цих "Мерседесів" не може коштувати дешевше, ніж 3,3 мільйона гривень, заплачені рік тому Єхануровим за мерс у старому кузові.

А, як відомо, у Януковича тепер дві таких машини.

Але це – не все. Крім щонайменше двох броньованих, Кабмін купив ще п'ять звичайних "Мерседесів". Також, звісно, найпрестижнішого S-класу і в найостаннішому кузові – повністю аналогічні тому, який придбав зганьбившийся екс-глава "Нафтогазу".

За інформацією "Української правди", у червні 2007 року Кабмін витратив 6 мільйонів 37 тисяч гривень на п'ять "Мерседесів".

Через два тижні Кабмін також придбав ще два мікроавтобуси "Фольксваген Транспортер" загалом на суму в 690 тисяч гривень. Зазвичай такими машинами користується охорона глави уряду.

Міністр кабінету міністрів Анатолій Толстоухов відмовився коментувати "Українській правді" купівлю нових засобів пересування для Януковича. На надісланий до нього запит помічники Толстоухова повідомили, що відповіді не буде.

Бажання підлеглих прем'єра засвоїти гроші на купівлю нових машин, попри ризик наразитися на критику, багато про що каже.

Не секрет, що держзакупівлі є одним із головних джерел доходів чиновників. Тому в Кабміні поспішали, розуміючи, що після виборів право витрачати бюджетну казну може перейти до команди опонентів.

Але і це ще не все.

Не встиг Янукович рік тому стати прем'єром, як держава забезпечила його ще однією новою машиною – спеціально для використання впродовж поїздок у регіони.

Януковичу надали справжній американський гібрид автобуса та джипа – GMC Savana виробництва компанії "Дженерал моторс" у модифікації Explorer.

У цьому автобусі Янукович їздить у регіонах
Це фото зроблено у Донецьку...
...а це - у Львові
Повна назва автобусу - GMC Savana Explorer Limited SE

У цю машину прем'єр сідає, коли вилітає з робочими поїздками по Україні. Перед робочим візитом Януковича GMC окремо відправляють в пункт призначення, де автомобіль чекає на главу уряду. Після прибуття прем'єр розміщується  в машині й далі пересувається тільки на ній.

У прес-службі уряду повідомили, що Януковичу був необхідний американський мікроавтобус, тому що в такому автомобілі зручніше їздити: "Оскільки після прибуття в регіон прем'єра далі по маршруту постійно хтось супроводжує, то вони можуть з комфортом поговорити, розкласти папери – тому що в цій машині є столик".

У цій машині крім столика є... справжнє ліжко, яке утворюється після складання задніх крісел. А, за словами деяких джерел, у цьому автомобілі для глави уряду встановлено спецзв'язок.

Загалом GMC Savana розрахований на сім осіб, він має підвищений дах. Виробники комплектують автомобіль не тільки телевізором з рідко-кристалічним екраном, а також килимом з пилососом і навіть… консоллю для комп'ютерних ігор.

Джерела в уряді кажуть, що на подібних машинах Янукович любив їздити ще коли був губернатором Донецької області – бо вони гарно підходять під габарити прем'єра.

Офіційний дилер "Дженерал моторс" в Україні повідомив, що не продає GMC, оскільки це марка, яка випускається... для канадського ринку.

Аналогом GMC Savana Explorer є ідентичний йому "вен" Chevrolet Express Explorer. Його вартість у Києві складає 572 тисячі 400 гривень, тобто понад 110 тисяч доларів.

Появу цього автомобіля в гаражі Януковича міністр Кабміну Толстоухов пояснив просто:

"У прем'єр-міністра є своє бачення того, що і як він повинен робити. Я вважаю, що машини потрібні для того, щоб Віктор Федорович почувався спокійно і комфортно. У нього є апарат і такі питання, як правило, вирішуються на рівні прем'єра і апарату. Секретаріат Кабінету міністрів лише забезпечує виконання рішень".

Коли тема автомобілів Януковича вперше постала у блогах "Української правди", як аргумент у захист уряду наводився той факт, що автомобілі були придбані згідно з держбюджетом, який підписав Ющенко.

Це – правда, як правда і те, що головний фінансовий документ верстався командою Миколи Азарова, яка закриває очі на жахливе забезпечення лікарень (жертвою чого і став Євген Кушнарьов), зате записала 160 мільйонів на "організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Кабінету міністрів".

Отже, тільки з того, що вдалося з'ясувати: два броньованих "Мерседеси" мінімум по 3,3 мільйони кожний, плюс п'ять "Мерседесів" на шість мільйонів плюс два мікроавтобуси для охорони за сімсот тисяч і, нарешті, автобус GMC для Януковича за шістсот тисяч...

Виходить 14 мільйонів гривень на автомобілі. Для довідки, на будівництво заводу з переробки плазми крові бюджет-2007 запланував 10 мільйонів.

Автопарк Кабміну було поповнено новими екземплярами попри те, що навесні минулого року Ющенко оголошував мораторій на закупівлю машин для держструктур, а країна, де Янукович працює прем'єр-міністром, досі є однією з найнижчих за рівнем життя в Європі.

Скромність ніколи не належала до чеснот Януковича.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді