Міністерство Кінаха купило "Мерседес" за мільйон

Четвер, 22 листопада 2007, 15:26
Мінекономіки покращило... ні, не прогнозні показники інфляції на 2007 рік, а свій автопарк. У жовтні міністерство Анатолія Кінаха придбало "Mercedes" ціною 1 мільйон гривень.

Оголошення Мінекономіки було опубліковано у "Віснику про державні тендери України".

Предмет тендеру було описано у кількох словах: "Автомобіль Mercedes Benz S-клас лімузин або еквівалент – 1 одиниця".

Переможцем конкурсу стало товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Юніком", якому 9 жовтня з державного бюджету України було заплачено 970.000 гривень.

Як вдалося з'ясувати "Українській правді", для міністерства було придбано американський варіант автомобіля. Цей "Мерседес" має двигун об’ємом 5,5 літрів та десять подушок безпеки.

На жаль для чиновників, "мерси", експортовані зі США, не комплектують телевізорами у підголовниках переднього ряду.

Зате ця машина, яка тепер возить Анатолія Кінаха, має велику перевагу – підігрів задніх сидінь.

Mercedes S-class. Вигляд ззовні та зсередини
Фото з сайтів Securistar та Seriouswheels

Окрім взагалі сумнівної доречності таких покупок, інша тема – це вартість "Мерседеса" для Мінекономіки: за нього було сплачено 190 тисяч доларів.

Коли кореспондент "Української правди" зателефонував до автосалону, де придбали цю машину, там з ходу запропонували: "За 170 тисяч доларів ми підберемо вам "Мерседес" S-класу в дуже добрій комплектації".

Також у інтернеті досить легко знайти інші оголошення про продаж "Мерседесів", наприклад, за 163 тисячі доларів – з усім необхідним: S 550 4Matic, Park-Tronic, камера заднього виду тощо.

"Машина є у наявності – приїжджайте і забирайте", - сказав продавець.

Навіть якщо припустити, що в Мінекономіки не наважилися перевірити ціну в інтернеті, то, безперечно, ці чиновники чи не щодня їздять через Бессарабську площу, де кількаметровий плакат пропонує "Мерседеси" S-класу за 169 900 американських грошових знаків. У розрекламованому автосалоні підтвердили, що таку суму становить кінцева вартість машини.

Мерседес S-класу реально придбати у Києві дешевше

Тобто, очевидна переплата за "лімузин" для Кінаха склала 20 тисяч доларів. Єдина суттєва відмінність цих машин від тієї, яку купило Мінекономіки – це підігрів задніх сидінь. Очевидно, ця опція є просто необхідною для української еліти.

Ще Анатолій Кінах виявився неоригінальним – він підтримав любов вітчизняних чиновників не просто до "Мерседесів", а їх найвищої категорії S.

Про те, що Е-клас жодним чином не принижував би міністра, ніхто навіть не здогадується в стінах Мінекономіки. Більше того, якби урядовці пересіли на Toyota Camry, яка коштує в чотири рази дешевше "Мерседесів" S-класу, економія грошей склала би 75 відсотків!

У самому міністерстві "Українській правді" повідомили, що придбали новий "лімузин", оскільки за останні 10 років не купували жодного автомобіля.

Однак, якби вони не гналися за представницьким статусом, то могли би взяти кілька машин за ціною одного нинішнього "Мерседеса". Хоча, можливо, економія коштів не входить до компетенції Міністерства економіки.

Як відомо, після Помаранчевої революції широко повідомлялося, що МВС передало на потреби міністрів автомобіль Volkswagen Phaeton, який не поступається у класі "Мерседесу".

Однак, поскаржилися в Мінекономіки, знос цього авто склав 30 відсотків. Відтак надалі міністр не міг його використовувати – тому машину передали його першому заступнику.

Такого листа "Українська правда" отримала від Мінекономіки

Загалом придбання "Мерседеса" для Мінекономіки відбулося попри заборону президента Віктора Ющенка купувати нові машини, яка була оголошена навесні 2006 року після скандалу з Олексієм Івченком.

"Безумовно, державні структури повинні себе вести виключно коректно і адекватно до своїх потреб. Я наполягатиму на мораторії на закупівлю державним службовцям таких машин, квартир тощо. Ми можемо пережити і без цього. Відповідне доручення я дав міністру фінансів і найближчим часом, десь у четвер-п'ятницю наступного тижня, таке розпорядження президента буде видано", - сказав Ющенко 12 квітня 2006 року.

Про те, що мораторій знято, ніде і ніким не оголошувалося.

Щоправда, те розпорядження Ющенка проігнорували у Кабінеті міністрів.

Так, 20 червня 2007 року уряд Януковича ухвалив постанову, якою було скасовано обмеження на придбання авто для міністрів та глави секретаріату президента.

До того стеля витрат на машину члена уряду становила 500 тисяч гривень.

Тепер її немає, що й дозволило Кінаху придбати автомобіль за неповний мільйон.

Загалом же згадана постанова Кабміну є вершиною абсурду та подвійних стандартів.

Якщо для міністра ціна автомобіля не має меж, то максимум витрат на авто для керівників "інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, бюджетних установ і організацій" становить… 60 тисяч гривень.

Єдине, що зараз можна придбати за ці гроші – це румунську Dacia або запорізький Lanos.

Однак керівників "Укрзалізниці", Фонду держмайна або Антимонопольного комітету простіше уявити у тролейбусі, ніж на борту машини за 12 тисяч доларів.

У здатність чиновників обирати автомобілі хоча б середнього статусу не віриться навіть першого квітня.

***

Усупереч забороні Ющенка купувати нові машини, секретаріат Кабміну також закупив цього року цілий кортеж "Мерседесів" найвищого статусу.

"Українська правда" писала, що було придбано п’ять таких машин, однак сам міністр Кабміну Анатолій Толстоухов повідомив газеті "Дело", що вони купили "20 автомобілів для обслуговування делегацій, з них 6 — представницького класу".

"Запевняю вас, ми не шикуємо і не жируємо. Щоб у цьому переконатися, достатньо пройтися коридорами Кабміну", - заявив Толстоухов. На його місці більш доречно було б покликати до гаражу уряду.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді