Виборці у Швейцарії мають право голосувати за кандидатів від різних партій одночасно. А за тих, які їм найбільше сподобались, навіть двічі. Надсилаючи бюлетень поштою.
Епізод із розпуском ЦВК має ще одну грань, яка стосується вже наступного складу комісії. Дано чіткий сигнал – професіоналізм, неупередженість, якісна робота не є запорукою виживання на посаді. Важливішими є політична лояльність і відданість.
На виборчій дільниці не можуть відмовити у можливості проголосувати. Навіть якщо виборець відсутній у списку або зареєстрований на іншій дільниці. Інакше він може втратити інтерес до виборів.
Окупаційному режиму в Криму необхідно, щоб виборча адміністрація була лояльною. Забезпечити це він вирішив "новим призовом" у виборчу адміністрацію, масово замінюючи старі кадри.
22 людини на кожну ДВК у 2010 – проти 12 людей у 2014; 600 подань (0,01%) – проти більше 38 тисяч (10%); штатні вибори-2010 – проти реальної загрози зриву голосування у 2014-му. Відчуваєте різницю?
У 2015 країна одержала нову виборчу систему-покруч, яку можна назвати будь-як, тільки не відкритими списками. Після паузи у питанні виборчої реформи сьогодні повільно, але впевнено нав'язується ідея "об'єктивної" неможливості змін.
Незважаючи на те, що день голосування тривав із сьомої години ранку до восьмої вечора, спостерігати дозволялось лише з десятої ранку до третьої по обіді. До того ж, перебувати на одній виборчій дільниці спостерігачам дозволялось не довше двадцяти хвилин.
У разі підозр щодо фальсифікацій члени комісій зв'язуються з місцевим відділком поліції, де є офіцер, який спеціалізується на таких справах. Раннє виявлення загроз допомагає уникнути витратних розслідувань і зберегти довіру виборців..
За три тижні роботи ТВК вже було замінено майже 10% складу. Механізм замін членів комісій відкриває шлях до маніпуляцій, які стосуються безпосередньо підсумків голосування і результатів виборів.
Ці перегони є символічними і їхні результати матимуть значний вплив. Це зумовлено двома обставинами – масштабом політичних і фінансових гравців, а також близькістю місцевих виборів. Змагання амбіцій і проба сил.
Перехід до пропорційної системи відкритих партійних списків в Україні може стати серйозним викликом для вітчизняної виборчої практики. У першу чергу – через брак часу.
Вже на початку виборів ми спостерігаємо використання тих же сумнівних виборчих практик, які застосовувались у 2012 році. Застосовувались режимом, який невдовзі зазнав краху. І, зауважте, не на виборах.
Запропонований представниками "Батьківщини" проект виборчого закону – стара заготовка з минулого: стара за формою і морально застаріла за змістом. Однак, від того не менш небезпечна.
Прихильники відкритих списків мають право на офіційний коментар АП щодо законопроекту Князевича. Адже відсутність спростування тільки підсилюватиме впевненість, що представник президента у ВР й адміністрація головнокомандуючого грають у пас.
Екс-голові Львівської обласної державної адміністрації Михайлові Цимбалюку, нещодавно звільненому з посади, надзвичайно пощастило. Пощастило тим, що він був губернатором Львівщини, а не, скажімо, американського штату Іллінойс. Але про все за порядком.
Українським чиновникам, які здійснюють функції консільєрі при діючому політичному режимі, набагато легше – їм не потрібно нічого шукати. Навіщо втомлювати себе непотрібними пошуками тоді, коли володієш карт-бланшем на розробку необхідного закону?
Захід дав чітко зрозуміти, що розробляти виборчий закон за закритими дверима – недемократично, змінювати виборчу систему виключно за бажанням однієї людини – недемократично, маніпулювати нормами закону на користь однієї політичної сили – недемократично.
Те, що діюча адміністрація поки що ще цікавиться думкою Заходу з приводу того, як потрібно проводити вибори – це, безумовно, позитив. Однак, очевидно, що ця зацікавленість – вдавана.
Якщо б НУ-НС – ПОРА, "Європейська партія", НРУ, НСНУ, "Партія захисників Вітчизни", ХДС, "Народна самооборона", УНП, УРП "Собор", а також "Фронт змін" змогли домовитись щодо єдиного кандидата у кожному виборчому окрузі, то вони могли б претендувати на перемогу у 31 з 45 виборчому окрузі Львова.
Натхненники й адепти реформи в тому вигляді, у якому вона пропонується сьогодні, не наводять жодних конкретних аргументів на користь того, які з існуючих сьогодні проблем у політичній системі країни здатна вирішити ця реформа.