Децентралізаційна реформа однозначно позитивна і має наближати публічні послуги, а не віддаляти їх. Водночас, секторально окремі міністерства не встигають за децентралізацією.
Нещодавно уряд дещо несподівано звільнив керівників митниці та податкової. Можна сперечатись, чи були провали у роботі Верланова та Нефьодова, але хотілося б використати цей кейс, щоб привернути увагу до значно важливішої проблеми в державі – ставлення до державної служби загалом.
Нова влада часто говорить про надання послуг онлайн. Але ними користувалися лише 5% громадян, тому варто продовжувати реформу адміністративних послуг. На що звернути увагу?
Деякі експерименти Мін’юсту вже давно вийшли за межі закону. І відкриття "будинків юстиції" з додатковими платежами за реєстраційні послуги – один з таких прикладів.
Нужен ли такой дорогостоящий эксперимент? Украина – бедная страна с большими долгами. Вполне достаточно иметь просто пластиковый паспорт, без чипа. Или два типа паспорта, на выбор человека.
З'явилася інформація, що уряд виділив 50 мільйонів на "на виготовлення картки громадянина". Подається це як вимога ЄС, хоча такий аргумент є маніпуляцією.
Без професійних і належно оплачуваних чиновників ми будемо потерпати від неякісних владних рішень та корупції. Але реформа держслужби під загрозою. Хто відповідатиме за провал?
У будь-якій іншій країні Європи будівництво не стане неприємним "сюрпризом" для мешканців, які проживають поряд з можливим об'єктом будівництва. Тому що у законодавстві європейських країн є таке поняття, як "справедлива адміністративна процедура".
Так виглядає, що українські урядовці із Грузії вважають, що задекларована політика децентралізації – це помилка. Українські політики радо користуються цією грузинською "допомогою" і далі повторюють мантру про некомпетентне й корумповане українське самоврядування.
Позиція Мін'юсту повністю заперечує задекларовану політику парламентської коаліції і власні формальні зобов'язання кабміну. Якщо Україна не готова розвиватися за прикладами Польщі, ФРН чи інших децентралізованих країн – то уряд повинен чесно закріпити це у своїх офіційних документах.
Питання децентралізації адмінпослуг носить суто політичний характер. На жаль, уряд виявився абсолютно неготовим до повернення раніше забраних повноважень.
За оптимістичним сценарієм Україна вже 2015 року може отримати безвізовий режим з ЄС. Але однією з умов для переходу до такого режиму є готовність держави до видачі біометричних закордонних паспортів.
Створення мега-бази даних і продаж іменних залізничних квитків – це складові одного ланцюжка, який все більше перетворює Україну на державу авторитарного типу.