Лікнеп: як знайти хліб насущний у Китаї

45 переглядів
Субота, 26 березня 2011, 12:16
Дмитро Аркас
інтернет-підприємець

"Постав перед своїм стартапом велику мету, щоб змінити світ і привнести нову цінність. Якщо нова цінність створюється, обов'язково з'явиться той, хто заплатить за неї гроші".
Гай Кавасакі, "Стартап"

Що робити в Китаї

Кожен, хто опинився в Китаї без чіткого плану дій, має повне право продати себе й свою професійну експертизу на китайському ринку праці. Маються на увазі конкретні спеціальності: лікар, пілот, викладач, тренер із фітнесу або той же програміст. Культурний шок попервах допоможуть подолати російськомовні спільноти, які стихійно існують практично у всіх великих містах, легко знаходяться в інтернеті, часто зустрічаються в реалі й стримано радіють новим обличчям.

Якщо із професійною придатністю "напряг", у першу чергу, через мовне питання – у багатьох китайських торгових компаніях із російськомовним робочим середовищем постійно відкриті позиції менеджерів відділів продаж, із простими зрозумілими правилами роботи за напрямками. Пошук слід вести через старі соціальні мережі й нових знайомих-інсайдерів. Та й сайти працевлаштування в Китаї ніхто не відміняв.

Є одна специфічна ніша, попит на трудяг у якій постійно високий через високу плинність кадрів. Це – контроль виробництва.

Загальними рисами: день у день, з місяця в місяць потрібно відвідувати різні виробничі майданчики, цехи, офіси, гаражі, підвали та аули, щоб, репрезентативним чином, перевіряти відповідність виробничих процесів підприємств і готових партій певних продуктів певним критеріям якості.

А в разі виявленні невідповідностей – запускати механізми виправлення браку, і розгрібати неустойки. Таке трапляється досить часто. Робота нудна, тому на ній довго не затримуються – швидко зістрибують або на "свого" клієнта, або на "свій" товар.

Крім того, знанням однієї лише пари-трійки гарячих слівець на кантонському діалекті тут не викрутитися.

Отже – підприємництво.

Де взяти ідеї

Справжньому підприємцю в Китаї – радість: економіка, а з нею споживання й, відповідно, збут – зростають.

За свіжого прогнозу The Financial Times, уже к 2020 року на Китай буде припадати 20% світової будівельної індустрії. Тому, з ходу, досить перспективними бачаться різні сервіси в сфері нерухомості – від [не]банального агентства нерухомості до авторського дизайну й облаштування житла, меблів, товарів домашнього затишку тощо.

У цілому ж, ідеї можна шукати в трьох умовних напрямках:

Китай – Україна;

 Україна – Китай;

 Новий місцевий бізнес.

 Іншими словами: 1) можна знайти цікавий бізнес за кордоном і привезти його додому; 2) можна взяти діючий український/російський бізнес і перенести його в Піднебесну; 3) а можна думати глобально, та діяти локально.

Китай – Україна

В очі одразу впадає найрізноманітніша у світі китайська кухня. Бізнес "підглянемо" у цілодобових магазинчиків "7-Eleven", які тут на кожному розі.

А назвати його можна, наприклад, "Біг Мао". І вибудовувати бренд навколо образу великого керманича – не менш одіозного й харизматичного, ніж Че Гевара, але менш розкрученого вітчизняними маркетологами.

Витівка являє собою парову шафу із прозорими стінками, розміром трохи більше двох мікрохвильових пічок, поставлених одна на іншу. У шафі на пару чекає на покупця загорнутий у листя лотоса рис із різноманітною м'ясною, пташиною та овочевою начинкою.

Смачно, корисно, ситно. Один такий "голубець" вгамовує почуття голоду на три-чотири години. І дешево – коштує менше долара США.

Збирати такі шафи, на початку, можна чи не в гаражі. Хоча і шафи, і виробництво напівфабрикату, і дистрибуцію з логістикою слід було віддати на якісний аутсорсінг. А самому зосередитися на однаково якісному задоволенні смакових відчуттів покупців у всій мережі, та контролі постачань у країну стратегічної сировини – листя лотоса.

Уявіть собі: приходите ви ввечері додому, а біля будинку в кіоску, практично без черги, якщо без здачі – тепла, ароматна, екзотична – у лотосі! – вечеря в картонній коробці з усміхненим Мао на стінках. За невеликі гроші.

Здається, тема може "стрельнути". Пам'ятайте успіх Довганя з Дока-піцою? А масове божевілля щодо суші?

Україна – Китай

Наприкінці січня 2011 року, російська платіжна система QIWI разом з японською корпорацією Mitsui пообіцяли бум платіжних терміналів у Китаї. Це – серйозна заява. Китай – великий, і пара-трійка платіжних терміналів "у рибному місці" прогодує не один рот.

Думається, це якщо не добрий знак для інших підприємців, то вагомий привід задуматися про майбутнє.

Або ось ще ідея: впроваджувати в Китаї наукові розробки вітчизняних учених – одна з наших поки ще сильних сторін. Її озвучив випадковий попутник – директор медичної клініки "Движение" професор Соловйов із Волгограда. Він із ходу, прямо в аеропорту, запропонував зайнятися комерціалізацією його особистого винаходу – диво-апарату для вакуумного лікування геморою.

Або ж, піти шляхом "економіки вражень і бізнесу в стилі шоу". Як вам ідея виведення на китайський ринок сервісу "Пригода в подарунок", на кшталт проекту "Smi)e"?

Мільйони китайців щодня зустрічають день народження й, до 2011 року, напевно, втомилися від різноманітного сувенірного ширвжитку, який самі ж і виробляють.

А тут – щось нове, та прикольне. Ще й з якісною дистрибуцією через розвинені торгові мережі, та із продажем через інтернет.

А півмільярда користувачів чайнанета – не жарт. З мізерними вкладаннями на старті – чисті маркетинг та робота з людьми. Наливай, пий та пісні співай – улюблена забава! Китайців, до речі, теж.

У цьому напрямку – експорт ідей у Китай – можна копати й копати. Запрошуємо не ледачих поділитися світлими думками в коментарях.

Новий місцевий бізнес

Найзахоплюючий, непередбачуваний і ризиковий, а тому цікавий великими баришами, у разі успіху, варіант – затіяти в Китаї нову справу.

Просто чудово, якщо у вас є ідея, яку ви давно пестили, яка боязко тремтіла під серцем і покірливо чекала свого часу. Чи, можливо, саме час ідею таку пошукати.

Коли ще, якщо не зараз?!..

В автора ідея Бьюттера жевріла останні 10 років – із часу закінчення медичного університету. Ідеться про маркетинг у пластичній хірургії. Але тоді, з одного боку, не було уяви, із чого починати, з іншого – як раз прийшло захоплення можливостями інтернету, у тому числі для заробляння легких грошей. І медицина, на тривалий час, відійшла на другий план.

Оформлятися тема стала в останні півроку, під час керування компанією "Медпрогноз", що надає на українському ринку послугу моделювання результатів пластичних операцій.

Під час вивчення системи кругообігу товарів і послуг у сфері косметичної хірургії, виявилось два фактори: по-перше, зростаючий ринок – 40 мільярдів доларів до 2013 року, за прогнозом дослідницької компанії BCC Research; а по-друге – досить хаотична поведінка покупців/пацієнтів і продавців/хірургів у місцях перетину попиту й пропозиції.

Звідси простий висновок: спостерігаємо ситуацію, коли відсутність у пацієнта легітимного, стандартизованого механізму визначення якості послуг хірурга і справедливої їх ціни, при відсутності у хірурга прогнозованого, з точки зору часу і витрат, способу привертання уваги й грошей пацієнта – зумовлює високі транзакційні витрати обох сторін на прийняття рішення про "купівлю". Наразі, про операцію.

Іншими словами, через сильне тертя між коліщатами ринку, пацієнт сьогодні часто платить і п'ять, і десять теоретично можливих взаємовигідних цін – за себе й, умовно, за пару-трійку пацієнтів, які лишилися вдома.

А раз таких пацієнтів мало, то й прикладом своїм вони запалюють коло осіб порівняно вузьке, не даючи бацилам попиту реклами з вуст у вуста розбудити ринок, що на невизначений час байдуже закляк у летаргічному сні.

Видається, саме час увімкнути будильник.

Краса врятує світ

Бьюттер (англійською beautter, назва утворена зі слів beauty і Twitter) – для того, хто потребує, має стати найкращим шляхом до персональної краси.

Пацієнту експертний інтернет-сервіс Beautter.com надасть можливість буквально за три кліки мишею запустити процес вирішення своєї проблеми косметичного характеру із кращим лікарем і сплатити справедливу ціну.

А хірургу Бьюттер допоможе більше заробити, розширити персональний вклад у пошук та залучення клієнтів, а також оптимізувати дорогоцінний життєвий ресурс, більше звільнивши місця для особистих справ.

Таким чином, маємо ідеальну бізнес-конфігурацію: "win-win", "переможець – переможець".

Результатом діяльності Бьюттера має стати унікальний рейтинг пластичних хірургів, створюваний просунутим механізмом колаборативної фільтрації й пов'язаний із великою базою даних вузькоспеціальних запитань-відповідей.

Зручна навігація і продумана кастомізація сервісу дозволять пацієнту зробити вибір за лічені хвилини. Адже майбутнє – за спеціалізованими соціальними мережами!

Запланувати й забронювати пластичну операцію стане так само легко й просто, як сьогодні авіаквиток.

Чи зможуть 20% топ-хірургів Бьюттера обслугувати 80% клієнтів усього ринку? Найближчий час це покаже.

А прибуток можна отримувати так само, як Booking.com – pay per action. У випадку Бьюттера – брати відсоток від грошей, сплачених пацієнтом за медичну послугу.

Суспільство мрії

З недавніх пір в автора з'явилася Велика Мрія – зробити світ красивішим, зробивши доступнішою косметичну хірургію.

Краса – велика сила. Якість життя красивих людей, як правило, вища від тих, на кому природа "відпочила".

Краса – це справжня цінність. А якщо нова цінність створюється, обов'язково з'являться ті, хто заплатить за неї гроші, – запевняє винахідник бізнес-євангелізму Гай Кавасакі.

Масове повернення тілу свіжості та молодості – лише квіточки. Ягідками, незабаром, стане масовий ринок окремих органів і цілих нових тіл. І ці дива стануть можливими раніше ніж ми думаємо.

Детальний аналіз розбір бізнес-моделі Бьюттера, з думками експертів – у наступному матеріалі.

P.S. До речі, а ви маєте особисто свою Велику Мрію? Поділіться, будь ласка, у коментарях.

Автор, веселий львівський хлоп, що, попри всі вибрики долі, конструктивно намагається жити цікавим, насиченим, різноманітним, багатим і щасливим життям, – є щирим прихильником ідей, дохідливо викладених авторитетними шведськими філософами Бардом і Зодерквістом у маніфесті "Нетократія", і радить усім охочим ознайомитися із цим пізнавальним твором, якщо не для практичного вжитку, то, хоча б, для розширення світогляду.

powered by lun.ua
powered by lun.ua
Вартість метро. Подякуйте Роттердам+
Хто заробить на подорожчанні проїзду в київському метро?
Ukraine NOW – 2 місяці. Політ нормальний
Ми не можемо змінювати минуле, але можемо творити майбутнє і це творення – це й є NOW – Ukraine NOW.
Музей Майдану. Чи у конкурсі переміг найкращий проект?
Чому саме проект німецького бюро "Kleihues Gesellschaft von Architekten mbH" виграв серед десятків інших?
Приватизація для своїх: що сховали у переліку збиткових підприємств
Чи стане приватизація держпідприємств розпродажем в інтересах певних осіб?
Відлуння Волинської річниці: чи спалахне новий конфлікт між Польщею та Україною
Між Польщею та Україною може з’явитися нова точка напруження. Напередодні місцевих виборів історичні теми знов стають одним із ключових інструментів для мобілізації прихильників чинної влади.
Праймеріз по-українськи: бути чи не бути?
Для старого українського політикуму праймеріз – це безглуздя, а для нового, ще не сформованого, – єдина можливість.
Інформаційна політика: чому не варто зловживати заборонами?
"Ми не такі", – намагаються довести українці. А які ми насправді? (рос.)