Який Омбудсмен?

Вівторок, 31 січня 2012, 11:36

У суспільстві вже почалися дискусії із приводу виборів нового Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, які мають відбутися після 7 лютого – дня, коли закінчується термін дії чинного Омбудсмена. Тому важливо визначитися з тим, якою суспільство хоче бачити цю посаду.

Незалежно від персоналій, імен та прізвищ.

Але залежно від професійності, гідності та високих людських якостей.

Сьогодні важливе не стільки те, хто конкретно буде займати посаду. Набагато важливіше те, які цінності та принципи обрана людина буде розділяти та впроваджувати в щоденній діяльності.

Тож важливими є наступні пріоритети та принципи в діяльності майбутнього Омбудсмена:

1. Дотримання принципів існування та діяльності інституту Омбудсмену, як вони сформульовані в міжнародних документах, зокрема, у Рекомендації ПАРЕ №1615, 2003 рік – "Інститут Омбудсмана", та Паризьких принципах ООН 1990 року – "Принципи ООН щодо статусу національних інституцій захисту та сприяння правам людини".

Саме в них сформульовані такі важливі характеристики цієї інституції як незалежність, компетентність, підзвітність, незаангажованість тощо.

2. Виконання закону "Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини", наскільки це можливо в ситуації беззаконня та політизації права, яка склалася в Україні.

3. Створення інститутів спеціалізованих омбудсменів відповідно до практики, яка склалася в багатьох європейських країнах – із прав дитини, свободи слова, гендерної рівності, протидії катуванням тощо.

4. Створення представництв Уповноваженого в усіх областях України.

5. Моніторинг виконання міжнародних зобов'язань України, узятих при ратифікації документів у галузі прав людини.

6. Постійний моніторинг та аналіз порушень прав людини та вчасне реагування. А також – щорічна підготовка доповідей про стан дотримання прав людини в Україні, у тому числі спеціальних, чого не робив чинний омбудсмен.

7. Співпраця із громадянським суспільством та правозахисними організаціями. І не просто співпраця. Омбудсмен як правозахисна інституція має спиратися у своїй діяльності на громадянське суспільство.

Чи можуть ці ідеї бути реалізованими на практиці? Можуть, якщо до цієї роботи ставитися серйозно, а не розглядати її як ширму для порушень прав людини.

Катерина Левченко, "Ла Страда – Україна", спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Чи насправді буде обмежена робота онлайн-казино після Указу Президента?

Наріман Джелял: історія спротиву

Як оренда держмайна допомагає бізнесу розвиватися та наповнює держбюджет

Похмура річниця: Запорізька АЕС не повинна стати другим Чорнобилем

Убивчий популізм: що не так з тарифною політикою у водопровідній галузі

Як Данія інвестує в успіх України