"Товариш москаль" та герої Авдіївки: інформаційний портрет найдушевнішого Дня Незалежності

Понеділок, 29 серпня 2016, 11:01

Свята й пам'ятні дати – це хороший інформаційний ресурс для Петра Порошенка. Адже нинішній президент уміє до них підготуватися і використати для поліпшення свого іміджу, який останнім часом все більше страждає у кризових політичних ситуаціях.

Нашуміла цитата з Маяковського, сказана під час параду на честь дня Незалежності, залучила учетверо більшу увагу медіа, ніж більшість його звичайних промов – скажімо, проголошена 22 липня: "Україна пройшла свою пустелю за 23 роки, і без Мойсея".

Як показує моніторинг сервісу PlusOne Analytics, саме президент найбільше "засвітився" в інтернет-виданнях під час останніх свят. І майже всі згадки були позитивними або нейтральними для нього.

Президент включився у дискусію про доцільність параду, зокрема, заявив, що "Це – демонстрація того, що нам є, чим і як захистити мир і спокій нашої держави і народу". Медіа транслювали цю тезу набагато активніше, ніж закиди критиків – Семена Семенченка, Сергія Гайдая чи інших, менш відомих лідерів думок.

У той же час дискусія про якість дорожнього покриття та подряпини від танків на ньому – у медіа відтворювалася слабко, і точилася в основному в соціальних мережах.

Опозиційні видання спробували розкрутити тезу про "шалені пробки", що утворилися через репетиції параду. Проте ця тема не вихлюпнулася за межі їхнього інформаційного "гетто": більшість видань подавали інформацію про обмеження руху без оціночних суджень – як і належить журналістам.

Про "Ходу нескорених" як альтернативу основному параду згадували нечасто, зазвичай лише одним абзацом або фото в загальному репортажі з Хрещатику: це теж може свідчити про те, що люди не шукають заміни офіційному сприйняттю свята від діючої влади.

Марш нескорених. Київ, День Незалежності

Можна стверджувати, що українцям ніщо не затьмарило свята: у соцмережах раз-по-раз писали, що цього разу воно вийшло найбільш душевним за всі роки. Аудиторія з радістю реагувала на будь-які інформприводи щодо Незалежності.

Побачивши це, ЗМІ з готовністю публікували якісні промо-ролики і мотиваційні матеріали на цю тему, навіть якщо ці матеріали піарили якусь політичну силу або установу.

У результаті, вони отримали притік відвідувачів, а творці роликів – розголос.

Так само добре "пішли" новини про українські акції в окупованому Донбасі, як-от розкидання листівок, вмикання гімну у Донецьку, привітання бійців з Авдіївської промзони тощо – повідомлення про це з 23 серпня абсолютно витіснили в медіа погані новини про підготовку терактів або обстріли.

До речі, саме завдяки цьому привітанню почалося позиціонування на широку публіку "героїв Авдіївки" як самостійного явища, на зразок "кіборгів".

Можливо, ми про них ще не раз почуємо.

 
натисніть для збільшення

Для підрахунку використано базу із близько 2 тисяч українських та регіональних інтернет-медіа.

Артем Захарченко, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Як звати невідомого солдата?

Реформа БЕБ: чи зможе бізнес ефективніше захищатися від свавілля в судах?

"Мобілізаційний" закон: зміни для бізнесу та військовозобов'язаних осіб

Чому "Азов" досі не отримує західну зброю? 

Навіщо потрібен держреєстр осіб, які постраждали внаслідок агресії РФ

Чому бізнесу вигідно вкладати кошти в освіту та хто повинен контролювати ці інвестиції