Аудит "Укроборонпрому" як шлях до перемоги у війні

1563 перегляди
Понеділок, 18 грудня 2017, 10:00
Денис Гурак
старший науковий співробітник The Potomac Foundation, екс-заступник гендиректора "Укроборонпрому"

Перемога у війні – це те, до чого прагне "Укроборонпром", як і всі ми.

Щойно почнеться рух великих західних інвестицій в оборонний сектор, ми закладемо початок виграшу у війні. Ми автоматично отримаємо величезну підтримку від усіх країн. Але спочатку маємо стати зрозумілими для світу.

Тому восени "Укроборонпром" розпочав процедуру міжнародного аудиту. Це перший крок до глобальної трансформації Концерну, яка передбачена стратегією реформування "Укроборонпрому" відповідно до найкращих міжнародних практик.

Transparency International та низка країн-партнерів підтримують цей процес і будуть його незалежними спостерігачами. Також ми запрошуємо інші міжнародні та громадські організації долучитися до реформи.

Як це відбуватиметься?

Аудит "Укроборонпрому" складатиметься з чотирьох етапів: розробка стратегії, фінансовий аудит, юридичний аудит, реалізація процесів реструктуризації та корпоратизації.

Що це означає на практиці?

Ми плануємо відділити непрофільні активи від профільних. Останні корпоратизувати й об’єднати в акціонерні холдингові компанії за типом діяльності відповідно до розподілу на п’ять кластерів – бронетанковий, авіакосмічний, морський, високоточного озброєння та боєприпасів, спеціального приладобудування.

Для реалізації цього проекту ми прагнемо залучити найкращих фахівців. "Укроборонпром" уже оголосив тендер на проведення "міжнародного аудиту" на ProZorro.

Таким чином, вперше в історії України для виконання цього завдання будуть залучені провідні консалтингові компанії, лідери світового ринку, що мають ефективний досвід роботи у сфері оборонної промисловості.

Очікується, що з моменту оголошення переможця весь процес триватиме два роки. Зараз уже створюємо проектний офіс, який буде складатися з 20-30 співробітників з числа укроборнпромівців та аудиторів-консультантів.

Чому це важливо?

Питання аудиту важливе і для "Укроборонпрому", і для всієї країни, бо це першочергова вимога часу. Без нього Концерн не може повноцінно розвиватися та інтегруватись у світовий ринок і безпекові механізми.

Зараз оборонно-промислова галузь буксує, оскільки базується на застарілих принципах роботи, які сформувалися за часів Радянського Союзу. На жаль, за останні 26 років радикально нічого не змінилося.

Взявши курс на євроінтеграцію та членство в НАТО, ми обов’язково маємо позбутися всіх радянських законодавчих атавізмів, до 2020 року перейти на натівські стандарти, інтегруватися в західну політичну структуру і ланцюги постачання.

Без юридичних і управлінських механізмів, що існують на Заході, ми матимемо дуже обмежені можливості для отримання інвестицій. Зараз у багатьох країн є значний інтерес до інвестування у виробництво, аутсорсингу, окремих проектів, купівлі акцій.

Але в нас немає чітких та зрозумілих для майбутніх партнерів механізмів, тому процес трансформації неминучий.

Чого очікувати?

Через два роки ми плануємо отримати реструктуризовані холдингові компанії, підготовлені до продажу акцій на відкритому ринку. Ми матимемо міжнародні стандарти управління, досягнемо прозорості та доведемо, що з Концерном вигідно працювати з фінансово-юридичної точки зору.

Підкреслюю, що приватизація не є основною метою процесу трансформації, але ми розуміємо, що це логічний шлях на майбутнє.

Зараз уряд має визначити, які активи можна приватизувати, а які ні. Ми вже ініціювали перед Міністерством економічного розвитку і торгівлі виключення більшості підприємств "Укроборонпрому" зі списку таких, що не підлягають приватизації.

Найбільш красномовним є результат аналізу досвіду провідних міжнародних компаній. Він демонструє, що більшість успішних оборонних компаній країн з розвиненою економікою ніколи не були у державній власності, тому процесу трансформації (корпоратизації) не проходили.

З іншого боку, практично всі компанії країн з економікою, що розвивається, належать державі або держава є мажоритарним акціонером. Такі компанії мають обмеження стосовно створення спільних підприємств та розпорядження майном.

Якщо ми хочемо бути повноцінним учасником євроатлантичної спільноти, то на питання "що робити" відповідь досить однозначна. Потребують відповіді лише питання "Як?" і "Коли?".

Наша кінцева мета – зняти всі обмеження для плідної роботи на внутрішньому і світовому ринку. Системна реформа УОП допоможе зробити Україну сильною.

Денис Гурак, заступник гендиректора з зовнішньоекономічної діяльності ДК "Укроборонпром", спеціально для УП



powered by lun.ua
Як заразити українців вірусом підприємництва?
Для підприємців-початківців нова влада має спростити умови для ведення бізнесу, проінвестувати в освіту для підприємців і гарантувати захист від силових структур.
Останній акорд міністра – слідкуємо за "розпилом" газових ділянок
Конкурс на дев'ять ділянок, визнаних перспективними з точки зору видобутку на них газу, викликав питання з самого початку.
Боротьба за три смужки: як не повторити долю торгової марки Adidas
При реєстрації торгової марки варто звертати увагу на ряд рекомендацій. Це дозволить уникнути проблем у майбутньому і захистить ваш фірмовий стиль. (рос.)
Навіщо бити по голові того, кого реабілітують?
Справжнє, а не вигадане телегетто на Донбасі вже існує і створив його не Зеленський, а росіяни. Ініціатива Зеленського зі створення російськомовного каналу – спроба провести м'яку реабілітацію місцевого населення, використовуючи інструменти "м'якої сили". Ніхто не починає процес реабілітації з удару по голові. Від вас просто відвернуться. А розмовляти зрозумілою мовою ще не означає розмовляти однією мовою. (рос.)
"Нашому великому ворогові". Історія Червоного барона
Як за два роки стати з звичайного кавалериста легендою авіації, або як прожити так, щоб тебе з почестями та надписами "Нашому великому ворогові" ховали супротивники.
Бізнес забули спитати: що не так із планами інтеграції до цифрового ринку ЄС
Інтеграція до цифрового ринку ЄС – це водночас і більша конкуренція. І як і в будь-якій торгівлі, ЄС точно просуватиме інтереси своїх компаній. Яскравий приклад – скасування плати за роумінг.
Що робить у списку "Слуги народу" російський лобіст?
Виникає низка питань до керівництва партії "Слуга народу". Які політичні погляди насправді сповідує ця партія, її керівництво і люди, які прямо впливають на прийняття рішення щодо кандидатів у депутати? Чому відверто антиукраїнські погляди деяких претендентів на місця в списку і на мажоритарних округах не є перешкодою для їх висування?