Віктор Бобиренко Бюро аналізу політики, член наглядової ради НСТУ

Зеленський і технологія трьох китів

Про імовірну перемогу кандидата в президенти Володимира Зеленського мова зайшла ще у 2015-му році. Побудував свою виборчу кампанію комік-Зе!кандидат на трьох китах. Розбираємося, на яких саме. Відео.

Зеленський – це бренд. Зеленський це технологія.

Технологія базується на трьох китах.

Кит перший: Висміяти все українське

Через "Квартал 95" висміюється все українське. Знімаються всі українські міфи.

Реклама:

Спочатку заходиш здалеку:

1. Висміюємо махровий націоналізм, "запрєдєльний", антисемітизм, ми нівелюємо українське, зводячи його до якогось сільського ширпотребу, і виводимо головне: "а какая разница, на каком языке говорить, если можно быть патриотом УкрАины и по-русски?" Це виводиться як основне.

2. Висміюються всі політики без винятку. Це починалося ще коли висміювався і Азаров, і Ющенко, і Юля, прийшов Петро – і Петро почав висміюватися. Стираються всі. Немає класних. У всіх у них один "договорняк", і ми про всіх можемо зняти "мультики", де вони всі в одному – і Кличко, і всі. У кожного своя роль, але разом це якась пісочниця абсурду. І це нам втюхують у голову.

Кит другий: Технологія нав'язаного вибору

Працюють соціологи. Соціологи визначають: а що потрібно простим людям? Виявляється, по всім дослідженням, людям потрібен порядний керівник. Порядний, справедливий і чесний керівник.

Що мається на увазі. Це може бути і президент держави, і керівник невеличкого підрозділу, начальник відділу – керівник взагалі.

Керівник потрібен порядний. Щоб десь жінку відпустив раніше дитину з дитсадка забрать, щоб не ображав їх з преміями чи ще з чимось, щоб на корпоративі був частиною колективу. Нам всім потрібен порядний керівник.

Потрібен? Нате! І нам порядних заряджають через серіал "Слуга народа". Ось вам порядний президент, який є частиною народу, який не буде красти, який маладєц, який їздить на велосипеді, який премії собі не вимагає…

Секретарша ж хоче, щоб керівник який був? Щоб отримував таку ж зарплату, як вона, відпускав її дитину вчасно з дитсадка забрати, десь на корпоративі виступав – такий свій-свій-свій, душечка!

І нам такого і пропонують. Ось він – порядний. І вже непотрібні інші маркери: ті критерії, які керівнику потрібні (підбирать кадри, стратегічне мислення, комунікабельність, вміння вести переговори…) – це все вторинне. Головне, щоб "человек хороший был", щоб порядний був, а ще справедливий щоб був, щоб наказав тих, хто непорядні.

[BANNER1]І все. Ми маємо в "Слузі народу" якраз цю людину: ось він порядний, ось він справедливий. Зараз він всіх з Верховної Ради зажене за Можайськ – і буде все "харашо".

Хто не дивиться "Слугу народу", ми введем ще один формат: ми на інтерв'ю Гордону 100 разів скажемо: "я людина порядна", "у нас у всіх в "Кварталі" однакові зарплати", "я не зраджую дружині" (як вроді на камеру якийсь чоловік, із ненормальних, скаже, що зраджує).

То все неважливо. Важливо, що він говорить, і всі: "ой, як повезло цій дружині!", "який він молодець! він он не зраджує, а міг би!"...

І ми маємо другу частину технології. Ми маємо ту цукерочку… Нам уже ж сказали, що Roshen – це погане. А Вова – це хароше. Чому? Тому що дуже порядний і дуже справедливий.

Кит третій: Хто перший нав'яже рамку

І третій кит, третя частина технології – це рамка: хто перший нав'яже рамку.

У військових це називається стратегічна ініціатива: на чиїй стороні ініціатива; хто заряджає перший; хто перший говорить: оті всі – погані, а ми – класні.

Хто перший говорить: а ми не підем на ваші ток-шоу, у нас спілкування з виборцем буде тільки в нашому форматі: через Skype, через Instagram, через Telegram, через Facebook – через що завгодно, але не так, як у вас.

Ми креативніші, ніж ви. Ми Зе!команда, у нас анекдоти, ми задаєм тон. Ми кажемо: "сядуть усі!", "весна покаже". І опоненти, які воюють один з одним, не встигають за нами. І ми можемо нав'язувати навіть, здавалося б, "запрєдєльне": ми можемо президенту сказать: "Отут і зараз стрєлка! Буде на стадіоні! І аналізи здать! Шо не ясно?"

Читайте також:

Чому наступним президентом стане Зеленський

Тобто ми маємо всі три елементи технології, які ведуть до успіху:

      1. Ми знімаємо ваші міфи: ваші міфи – ніщо. Тепер, па-русскі, як в "Слугє народа": а какая разница, на каком языке говорить? І дійсно, плебсу яка разніца – лишь бы колбаса по 2.20.
      2. Друга технологія. Дуже чітко. Ми нав'язали свій міф.
      3. І третє: ми його нав'язуємо агресивно, а вашого нічого не чуємо: вас нєт – тільки наше.

От, власне, те, що привело до перемоги. Але якщо хтось на повному серйозі думає, що він голосує за Зеленського – ні, він голосує за образ, він голосує за технологію.

Ми можемо довго аплодувати політтехнологам і говорити, що один олігарх зробив іншого за допомогою технологій. Але ми не можемо порадіти за тих людей, яких зробили болванчиками і пішаками у цій грі.

Я би назвав цю технологію технологією нав'язаної порядності. Або технологія "ну, какая разница?!".

Дивіться відео:

Віктор Бобиренко

Оригінальне відео взято з Facebook-сторінки Віктора Бобиренка

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
вибори президента 2019 Зеленський
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування