Як Порошенко та Зеленський змагались, хто більше любить свою дружину у Facebook

12552 перегляди
Понеділок, 10 лютого 2020, 14:30
Оксана МорозOksana Moroz
засновниця ініціативи "Як не стати овочем", авторка книги "Нація овочів? Як інформація змінює мислення та поведінку українців"

Вже кілька років політики міряються популярністю не тільки в рейтингах та на виборчих дільницях. Новою вітриною для її демонстрації стали соціальні мережі. 

Тут її створити найпростіше. Потрібно просто написати пост і "підключити" ботів для його розкачки. Текст отримає свою популярність, хоч і штучну. А от реальних справ для цього робити не потрібно.

Проте не лише це підштовхує політиків до створення штучної популярності в соціальних мережах. Є ще дві важливі причини:

  • їхня риторика і бездіяльність отримує шквал критики від проактивної частини суспільства, яка концентрується в Facebook. 
  • тексти та форма їх подачі у соцмережах складна для сприйняття та не відповідає звичному для людей контенту у Facebook. 

От і виходить, що дописи нецікаві нікому крім групи фанатів та ЗМІ, що розтягують їх на новини. Утворюється розрив. В житті популярність є, рейтинги її підтверджують, а в соціальних мережах картина зворотня. Підтримка мінімальна. 

Тому політики і купують штучну популярність

Проте періодично у них з'являються спроби отримати популярність реальну. 

Одна з небагатьох стабільних спроб наростити саме реальну популярність на своїй сторінці – додати сімейну тему. Дружина, діти, собаки, коти або навіть хобі. Все для того, щоб електорат не забував, що політики – теж люди.

У перші дні лютого ми стали свідками змагання привітань дружин двома президентами – колишнім та чинним. 

Пости були написані так, щоб пересічний читач не сумнівався в авторстві люблячих чоловіків. Проте популярність цієї любові була зі штучним присмаком. Хоча подібні пости і без цього мобілізують фанів.

Марина та Петро Порошенки

1 лютого (субота) о 8 ранку на Facebook-сторінці Петра Порошенка з'явився допис з привітанням Марини Порошенко з днем народження. 

За 2 години він вже отримав понад 26 тисяч залучень. Це загалом аномальна кількість для перших годин. Особливо вона аномальна для ранку суботи. 

 
Так Порошенко вітав дружину з днем народження
Всі колажі: оксана мороз

Наприклад, попередні два пости Порошенка, які вийшли в "робочий" для Facebook час (в інтервалі 13:00-17:00 в п'ятницю) та у форматах, які "любить" Facebook (картинка та відео – їм надається пріоритет у показі), отримали за весь час 8-13 тисяч залучень. 

Тобто залученість до 26 тисяч у перші дві години більш ніж аномальна.

Аналізуючи причини такої стрімкої популярності, легко помітити засилля ботів. Вони лайкають, поширюють та коментують пост. Основна риторика зводиться до захоплення "справжньою першою леді", президентським подружжям та побажанням скоріше відновити втрачений статус. 

 
 
Клікніть на зображенні, щоб збільшити його

Згодом пост-привітання поставили на рекламу, витративши на це до $200. Для того, щоб люди, які бачать рекламу, не побачили негативних коментарів опонентів, позитивні коментарі були надійно "закріплені" під постом. Для цього їх пролайкали сотні разів, а один набрав 1900 уподобань (такі коментарі Facebook показує першими, опускаючи інші вниз). 

Сумарний результат всіх зусиль – 88 тисяч залучень (81 тисяча лайків, 4,5 тисячі коментарів та 2,5 тисячі репостів).

 

Олена та Володимир Зеленські

6 лютого (четвер) о 8:30 на Facebook-сторінці Володимира Зеленського з'явився його пост – привітання дружини Олени з днем народження.

Він набирав свої 26 тисяч залучень за ті ж 2 години. Проте в загальному підсумку програв Порошенку – 74 тисячі залучень (63 тисячі лайків, 7,8 тисячі коментарів, 3 тисячі репостів).

 
Так Зеленський вітав свою першу леді-іменинницю

Вкотре підхід роботи по популяризації поста Зеленського наслідував стару та перевірену схему Порошенка. 

Така ж аномальна популярність в перші години. Так, це був не суботній ранок, але і аудиторія Зеленського більш ніж вдвічі менша за аудиторію сторінки Порошенка. 

Його два попередні пости, що теж були у форматах-фаворитах Facebook (відео) набрали близько 8 тисяч залучень за весь час свого існування. Підкреслюючи аномальність популярності поста-привітання в перші години.

Loading...

Залученість під постом також наповнена ботами. А от риторика була іншою. Слова теплих привітань та захоплення першою леді перебивалися предметними претензіями до дій Зеленського. Багато негативних коментарів були підняті нагору за вже описаною вище технологією. Цей пост став полем битви для ворогуючих ботрумів. Одні його популяризували, інші паратизували на цій популярності, доносячи своє невдоволення чинним президентом.

 
 

В загальному підсумку, в дуелі постів-привітань "виграв" колишній президент. Боти для його допису не тільки створили більшу популярність, але і продемонстрували відношення до опонента на його території.

Звісно, під цими постами було більше органіки (взаємодій з постом реальних людей), ніж зазвичай. Проте частка ботів була стабільно високою.

Топові політики взяли вектор на людяний контент, але реалізація поки слабка. 

Такими темпами, ще довго нам не бачити реальної популярності політиків. 

Насамкінець нагадаю. Щойно ви бачите пост зі штучною популярністю, яку створюють боти, прискіпливо перевіряйте інформацію, яку він транслює.

Оксана Мороз, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.



powered by lun.ua
Кеш в умовах кризи – панацея чи непотріб
Як зберегти свої заощадження під час пандемії?
Як підвищити роль НБУ в антикризових заходах
Якою є політика регулятора в цей складний період? Про кроки назустріч банкам та реальному бізнесу, як роблять інші центральні банки, не йдеться.
Карантинні обмеження: слово за судами
Українські суди почали виносити перші рішення щодо штрафів за порушення карантинного режиму. Результати дають надію. Проте від спокуси закидати суд позовами з вимогами скасувати "карантинні" постанови Кабміну варто утриматися. (рос.)
Вірус як виклик єдності: якою буде антикризова стратегія ЄС
Національні заходи окремих країн не здатні зупинити економічну кризу, спричинену пандемією. Всі чекають узгодженого плану дій ЄС, проте його так і не вдалося затвердити.
COVID-19 і правова криза: Чи залишаться сили на боротьбу за наші права і свободи після пандемії?
Суворі заходи, до яких вдаються уряди європейських країн, щоб подолати поширення коронавірусу, змушують зрозуміти: верховенства права будуть гідні лише ті, хто за нього борються. Тим часом на тлі страху смерті боротьба поки що розгортається лише за життя і здоров'я.
Фізичне дистанціювання: як нам зрозуміти, що це працює
Ще раз про непопулярні, але ефективні рішення влади під час епідемій на прикладі "іспанського грипу" 1918-1920 років. Дослідники стверджують: що довше тривали обмеження, то вищими були економічні показники в перші роки після "іспанки".
Міністри Зеленського лишають мільйони пацієнтів без ліків
Зовсім скоро на додачу до цього в нас не буде чим лікувати мільйони пацієнтів по всій країні: дітей і дорослих з онкологією, пацієнтів із інфарктами, інсультами, туберкульозом, гепатитами, ВІЛ і рідкісними захворюваннями.