Заснована Георгієм Гонгадзе у 2000 році

"Дизельний" скандал: ризики для Volkswagen в Україні

Лілія Гришко _ Вівторок, 13 жовтня 2015, 15:15
Версія для друку Коментарі 0

Чи відкликатиме (і якщо так, то коли) концерн Volkswagen в Україні свої авто з дизельним двигуном типу EA189, через які виник гучний скандал у США та Європі, офіційний імпортер обіцяє повідомити до кінця жовтня. "Власники відповідних автомобілів будуть поінформовані упродовж наступних кількох тижнів", - йдеться у відповіді прес-служби офіційного імпортера автомобілів Volkswagen на території України ТОВ "Порше Україна" на запит Deutsche Welle.

Скільки всього автомобілів з дизельним двигуном, який мав би відповідати європейському екологічному стандарту Євро5, було продано в Україні, у ТОВ "Порше Україна" не повідомили. Утім, в компанії визнають - українці мало переймаються махінаціями з вимірюванням викидів шкідливих речовин у дизельних двигунах типу EA189 в автомобілях концерну Volkswagen. Принаймні, зазначає імпортер, українські власники машин німецького автоконцерну не зверталися зі скаргами чи претензіями на куплені авто.

Євро5 чи Євро0?

У Всеукраїнській асоціації автомобільних імпортерів і дилерів підтвердили відсутність інтересу споживачів до екологічності куплених машин Volkswagen, оскільки екологічні норми для транспортних засобів в Україні надзвичайно відрізняються від європейських. Сьогодні в Україні діє екологічний стандарт Євро4, що регулює вміст шкідливих речовин в вихлопних газах. В Євросоюзі ще в 2009-му перейшли з Євро4 на Євро5, а зараз в країнах ЄС діють підвищені екологічні стандарти Євро6.

На українських дорогах - багато авто радянського і російського виробництва

На українських дорогах - багато авто радянського і російського виробництва

"Які Євро5 чи Євро6? У нас здебільшого їздять автомобілі з Євро0 і нікого не бентежить присутність таких машин на дорогах", - каже генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. За оцінками екологів, 80 відсотків транспортних засобів в Україні - застарілі і не обладнані жодними фільтрами для зменшення викидів, як цього вимагають європейські екологічні стандарти. "Це - старі авто радянського, російського чи українського виробництва, які викидають в атмосферу настільки багато забруднюючих сполук, що про екологічність взагалі не йдеться", - зауважує експерт Національного екологічного центру Марія Сторчило.

Навіть більше - нові європейські автомобілі в Україні нерідко перестають бути екологічними. "Нові європейські машини з надсучасними екологічними фільтрами в Україні доводиться заправляти бензином, який відповідає екологічним нормами ще 1999 року і ці фільтри швидко забиваються. Тому власники таких автомобілів просто їх зрізають і виходить суперекологічні машини претворюються на надзвичайно забруднюючі", - стверджує Олег Назаренко.

Немає контролю - немає проблем

Адже екологічність автомобілів на дорогах України фактично ніхто не контролює. "Заміри забруднення атмосферного повітря автотранспортом роблять лабораторії Держсанепідслужби та Гідрометеоцентру, але далі ці заміри йдуть просто в стіл", - наголошує еколог Марія Сторчило. За її словами, держава самоусунулася від функції контролю за дотриманням екологічних норм, скасувавши в 2001 році обов'язковий технічний огляд для транспорту і, таким чином, переклавши "відповідальність" за шкоду довкіллю на самих власників авто.

Також немає особливого контролю за екологічністю і нових автомобілів, які завозять в країну. Аби імпортер міг продати авто на українському ринку, він має отримати сертифікат на відповідність екологічним нормам, які діють в Україні. Цим займаються приватні фірми, які пройшли в міністерстві економічного розвитку та торгівлі атестацію на проведення відповідних робіт.

Такі дозволи на проведення екологічної експертизи автомобілів в Україні отримали більше сотні приватних фірм, каже Олег Назаренко. Однак, за його словами, висновки, які вони видають імпортерам, є досить формальними. "У цих фірм немає відповідного обладнання, лабораторій, тому дослідити вони не можуть, а лише формально легалізують те, що написав автовиробник. Тому скандалу як у США і ЄС з автомобілями Volkswagen у нас точно б не трапилося, бо перевірити екологічні норми немає на чому", - зазначає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.

Представники комерційних фірм, які мають дозвіл на проведення екологічної експертизи автомобілів, не заперечують цей факт. "Обладнання для проведеня екоаудиту коштує більше 10 тисяч доларів. Чи є сенс його купувати, якщо в Україні споживачі не цікавляться екологічністю своїх авто і немає контролю за цим з боку держави?", - запитує директор компанії "Автоекоприлад" Владислав Приміський.

Репутаційні збитки

Оскільки українці мало переймаються екологічністю своїх автомобілів, то значно більший ризик для продажів автомобілів концерну Volkswagen в Україні, як, зрештою, і в усьому світі, несе втрата репутації компанією.

Новий очільник концерну Маттіас Мюллер обіцяє відновити довіру до VW

Новий очільник концерну Маттіас Мюллер обіцяє "відновити довіру" до VW

Адже сам концерн визнав факт обману клієнтів. Утім, Volkswagen одразу спробував мінімізувати репутаційні збитки. У заяві концерну, яку поширив і офіційний імпортер в Україні, йдеться про зусилля компанії, аби "у повній мірі повернути довіру" клієнтів. Успішність цих зусиль на українському ринку можна буде оцінити за показниками продажів вже в найближчі квартали.

DW

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.

АВТОРИЗАЦІЯ


УВІЙТИВІДМІНИТИ
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте