Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Рейтинги українських сайтів. Боротьба за лідерство

Середа, 23 травня 2001, 09:56
Рейтинг-системи, роздаючи сайтам сумнівні прикраси - лічильники відвідувань, одночасно виконують і досить корисну функцію. Вони формують рейтинги ресурсів по відвідуванням, єдиній об'єктивній характеристиці популярності сайту.

Які ж властивості характеризують дійсно добрий рейтинг? Перш за все, щоб рейтинг міг відображати реальний розподіл сил, він повинен містити максимальну кількість ресурсів, що знаходяться у сегменті Інтернету, який покриває рейтинг. І дуже важливо, щоб у ньому були присутні найбільш популярні сайти, своєрідна еліта.

Все інше – засоби досягнення означеної мети. І для її реалізації потрібно докласти багато зусиль. Адже без бажання власника сайт не може бути включений у рейтинг за чисто технічних причин. А для залучення інтернет-ресурсів, як показує практика, докладної статистики, доброї документації, зручного дизайну сайту рейтингу, привабливого вигляду лічильників тощо не завжди достатньо...

Стан нинішніх конкурентів

За критерієм "володіння сайтами, що найбільш відвідуються" на сьогодні лідирують два рейтинги – Ping і Bigmir.

Всі інші українські рейтинг-системи поки що не дісталися рівня для конкуренції з ними. Acounter - ресурс холдингу Avanport, відповідно, майже всі топ-сайти звідти ж. Index'99, Echo, Alpha-counter, WebTop, Guru володіють дуже невеликою кількістю сайтів, що найбільш відвідуються, в основному одних і тих же: Rabota.com.ua, Finance.com.ua і ще двома-троьма.

Ping - один із старожилів Уанету, що нещодавно відзначив своє триріччя, створений Олексієм Гончаровим і Костянтином Тихоновим спільно з одеським провайдером PACO Links. На сьогодні, скоріше за все, – найбільш авторитетний рейтинг українських ресурсів.

А от Bigmir - представник "нової хвилі", майже наймолодший – йому десь біля півроку. Це дитя амбітного директора компанії SputnikMedia.net Джеда Сандена. Проект стрімко набрав оберти значною мірою завдяки агресивній рекламній кампанії та "роботі на місцях" рекламних менеджерів.

Складається враження, що майже не особисто Санден "умовляв" представників найбільших сайтів взяти участь у Bigmir'івському рейтингу. Принаймні Олексій Мась з "Українським порталом"один з них. Та й переміщення багатьох сайтів на початку існування супутниківського рейтингу "із Ping'у в Bigmir і назад" вже самі по собі наштовхують на такі думки. Особливо запам'ятався сайт газети "Факти", який половину листопаду і майже весь грудень минулого року в рейтингу Ping'у був відсутній, зате популярність Bigmir'у вправно підіймав.

Крім цього, ресурси SputnikMedia на той момент вже достатньо популярні (Корреспондент.net, KPnews, UaSport, Gomail, Ukrbiz, Ukrjob) залишили всі рейтинги та оселились виключно в Bigmir'і.

Чи можна повірити на слово власникам ресурсів, що їхнє місце у власному, по суті, рейтингу не може бути штучно завищеним?

Навіть запевняння в тому, що "з метою вирішення цієї проблеми bigmir)net веде переговори з провідними американськими і європейськими медіа-рейтинговими агенціями на предмет сертифікації процесу підрахунку статистики відвідувань, а також постійного моніторингу об'єктивності підрахунку" не знімають сумнівів у чесності намірів. Особливо враховуючи історію із спотворенням даних російською системою SpyLpg.

Є й інші "маленькі хитрощі". Для збільшення трафіка, наприклад, вихід із GoMail'івської пошти виводить на Bigmir.

Bigmir пішов шляхом буквального наслідування досвіду попередників. Рубрики рейтингу були взяті з Rambler'а, а до них були додані "Cайти Ukrbiz". Це ще можна зрозуміти. Але навіщо знадобилось майже дослівно брати собі цілі пункти із правил основного конкурента, Ping'у?

Наприклад:

"Сайти, що віддають перевагу рекламуванню на порно-ресурсах і порно-конференціях, а також ті, що використовують слова sex, porno і аналогічні у якості ключових слів, будуть або вилучені, або перенесені у відповідний розділ рейтингу". (Пункт 8 "Основних принципів і правил рейтингу сайтів Ping").

"Сайти, що віддають перевагу рекламуванню на порно-ресурсах і порно-конференціях, а також ті, що розміщують у себе інформацію порнографічного змісту, будуть або вилучені, або перенесені у відповідний розділ рейтингу ." (Пункт 5 "Порядку участі в рейтингу bigmir)net").

А що ж Ping? Вже до початку 2000 року у них назбиралось чимало власних проблем, які вони й намагались потихеньку вирішувати. Багато які з розділів рейтингу були переповнені, і нові сайти додати туди було неможливо (!), лічильники вигружались повільно, два рази код лічильника вимагали замінити... В додаток до всього, як тільки хода Bigmir'у зміцніла, Ping на деякий час практично перестав вигружатися... Але оптимізму команда Ping'у не втратила і випустила у Мережу цікавий банер: "Сотні веб-майстрів реєструються, одиниці отримують призи, але потім усі повертаються сюди", однозначно натякаючи на ціну популярності Bigmir'у. ("Призи" – це щомісячний Bigmir'івський розиграш 3000 гривен, який проіснував, щоправда, дуже недовго).

 
 
Звичайно ж, Ping займався не тільки виготовленням банерів. Через деякий час, дійсно, Ping прийшов до тями, з'явились нові види рейтингів, додались нові картинки для лічильників, інші корисні дрібниці.

А ось зміст "правил участі в рейтингу" принципово не змінили, і не зовсім зрозуміло, звідки користувачі дізнаються, що лічильник тепер дозволяється встановлювати на різні сторінки сайту? Проте цілих три пункти правил відведені захисту зовнішнього вигляду "кнопки": "Забороняється використання зміненої/спотвореної іконки", "Забороняється заміна оригінальних розмірів іконки", "Не дозволяється заміна оригінальної іконки системи Ping, другою, створеною не авторами системи Ping".

А FAQ як і раніше декларують своє ставлення до користувача: "Іноді адмінів потрібно попросити другий-третій раз"…

Недалекі перспективи

Судячи з усього, становище у Ping'у як рейтингу (а не як порталу, холдингу і т.і.) стабільніше. "Український портал", ресурси Gala-холдінга та ін. в Bigmir'і не перебувають, і, очевидно, із принципових міркувань. Ну, конкурують холдинги один з одним, що тут поробиш!?

Як стверджує Олексій Гончаров: "Холдінг Ping оцінюється як найуспішніший інтернет-проект в Україні", – тобто, для інших новостворених холдингів він все ж конкурент. Але при цьому Ping'івці побили глечики тільки з Bigmir'ом, у якого, як зазначалось, "ідеологічних ворогів" вистачає.

Bigmir, схоже, переважає за матеріальними та організаційними можливостями свого основного конкурента. Тактика "швидкої війни", таки принесла у рекордно короткі строки відчутні результати. Але найважливіше те, що Bigmir єдиним лідером не став, і поступається Ping'у. Навіть не за кількістю відвідувачів, але за суспільним визнанням і довірою.

І тепер вже черга за Bigmir'ом шукати і реалізовувати нові ідеї, налагоджувати відносини з "важкими" партнерами, нарешті, вирішувати численні технічні проблеми.

SputnikMedia вже задіяв деякі досить перспективні шляхи привернення уваги відвідувачів. І Bigmir і Ping почали надавати можливість підключення до сайтів без платні за послуги доступу до Інтернету. Але на Ping'у дивитися крім власне рейтингу нічого, навіть PingMedia недоступний. А під'єднавшись по Bigmir'івському підключенню можна походити всіма ресурсами SputnikMedia, є чим зайнятися як мінімум на відведені півгодини. Багато хто з безкоштовно "приучених" користуватися Bigmir'ом, повернуться на нього й за платним доступом.

А може ставка робиться на те, що і ті, хто не платить за Інтернет, "споживають" рекламні покази?

Варто зазначити, що Bigmir за лічильниками нараховує більше відвідувань, чим Ping. Тобто і посилатися на дані його лічильників, мабуть, більш привабливо. Приємно, все ж таки, раніше відрапортувати про першу тисячу, мільйон і т.д. заходів на сайт.

Чи може власники ресурсів не будуть гнатися за цифрами і віддадуть належне авторитету і популярності Ping'у? Час покаже...

Розвиток конкуренції

Не варто чекати, що найближчий час виявить безперечного переможця у боротьбі за право називатися головним рейтингом країни. Та й для нормального розвитку "галузі" наявність монополіста небажана. Навпаки, існування двох (а краще навіть трьох) рейтингів топ-класу, може якісно змінити їхню роботу. Наприклад, динаміка появлення новацій за останні 5 місяців на Ping'у виявилась вищою, чим за 2 роки його існування до появи Bigmir'у.

Поглиблення конкуренції суттєво обмежить можливості маніпулювання місцем у рейтингу, особливо якщо сайт зареєструється хоча б у двох рейтингових службах (що також є і демонстрацією відкритості для контролю позиції сайту).

Більше ніж три провідні рейтинги також навряд чи можуть виникнути найближчим часом. Особливо якщо враховувати згасання останнім часом прагнення до розміщення до десяти лічильників на сторінці. Але рейтинги середньої ланки, очевидно, нікуди не подінуться, і зможуть підмінити лідера, який у випадку чого може зійти з дистанції.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування