Держсекретарі - сирий матеріал

П'ятниця, 15 червня 2001, 15:50
Введення інституту держсекретарів поки поза рамками закону. Фактично, так заявив перший віце-спікер і головний юрист країни Віктор Медведчук, хоч лексика його була стриманою – питання треба врегулювати. Тому держсекретарів поки призначати не будуть, хоч фракції вже почали подавати кандидатури.

Необхідно "врегулювати це питання законами, зокрема, законом про Кабінет міністрів і спеціальні міністерства і відомства для того, щоб забезпечити впровадження і функціональне наповнення цього інституту", висловив експертну думку журналістам Медведчук в п'ятницю.

З його слів, зараз в парламенті працює погоджувальна група, яка вже завершила роботу над законом про Кабінет міністрів. Медведчук також висловив надію, передає Інтерфакс-Україна, що чергова, п'ята, спроба прийняття цього документа в цілому завершиться вдало. На його думку, цей закон буде прийнятий до 14 липня, коли закінчує роботу нинішня сесія парламенту.

У той же час Медведчук упевнений, що указ Кучми про інститут держсекретарів конституційний – "заяви окремих політичних сил і думки про неконституційність цього указу" не мають під собою ніяких підстав. Далі Медведчук розказав, що раніше Конституційний суд неодноразово розглядав це питання. Зокрема, зазначив він, Суд розглядав питання про заступників міністра і відмовив у його впровадженні, заявивши, що це питання не врегульоване, і тому президент може призначати по представленню прем'єра не тільки міністрів, але і заступників. А, упевнений Медведчук, інститут держсекретарів, їх перших заступників і заступників нічим не відрізняється від інституту заступників міністрів.

Загалом же нововведення, на думку Медведчука, – це "перший крок у напрямі адміністративної реформи". "Чекати далі і не вводити цей механізм неможливо".

Діяти швидко змушує саме життя. Медведчук популярно пояснив журналістам: за 10 років незалежності в Україні працювало 10 прем'єрів, помінялося 15 перших віце-прем'єрів, 47 віце-прем'єрів, "6-8 разів мінялися керівники всіх міністерств і відомств, деякі посадові особи знаходилися на своїх посадах по 2-3 місяці".

Це означає, на думку першого віце-спікера, що, фактично, апаратом виконавчої влади керують чиновники середньої і нижньої ланки. Тепер же, заявив Медведчук, держсекретарі будуть організовувати роботу міністерств і відомств. А політичне керівництво будуть здійснювати політики, які "можуть і далі мінятися з такою ж частотою, однак при цьому не буде страждати державний апарат".

Але поки що протягом деякого часу ці нововведення не будуть впроваджувати у життя – зі слів глави адміністрації президента Володимира Литвина, ще треба відпрацювати положення про держсекретарів, порядок їх призначення, і погодити повноваження держсекретарів і міністрів, особливо в Міністерстві оборони і МВС. Положення Литвин пообіцяв розробити "до кінця місяця, можливо раніше". Над цим, зазначив глава адміністрації, працює робоча група з представників секретаріату Кабінету міністрів, адміністрації президента, експерти.

А тим часом свої кандидатури на держсекретарів вже подають парламентські фракції, і над цим питанням, зі слів Литвина, вже працює уряд. А призначатися держсекретарі будуть Кучмою за поданням прем'єра, який буде погоджувати кандидатуру з відповідним міністерством. Головна вимога до нових чиновників – "професіоналізм високої проби".

А ще одна причина, через яку, як пояснив Литвин, держсекретарів поки не призначають – необхідність часу, щоб "пристрасті уляглися, щоб не розтягли по політичних квартирах ці посади".

powered by lun.ua