IN VINO VERITAS: Бренді: дешевше не значить гірше

П'ятниця, 19 жовтня 2001, 16:22
Якби з коньяком все було в порядку, то ми б навряд чи торкнулися цієї теми. У цьому випадку під коньяком ми розуміємо справжній, тобто випущений в однойменному регіоні виробництва, що контролюється і що має право на позначення Cognac. Бренді до коньяку відноситься як загальне до окремого. Всі коньяки суть бренді, але не все бренді суть коньяки. Є і ще одна відмінність: коньяк не може собі дозволити бути дешевим. Зате апріорі більш доступне бренді може дозволити собі розкіш мати високу якість.

У зв'язку з тривалою кризою коньяку категорію витриманого виноградного бренді сьогодні можна вважати однією з найцікавіших. У ній з'являється багато нових марок, розробляються нові стилі і технології. І досі не створено чіткої єдиної класифікації, яка дозволяла б споживачеві з упевненістю орієнтуватися в існуючій різноманітності пропозиції.

Як ми вже говорили вище, вибір бренді на ринку зараз великий. По-перше, тут продукція республік колишнього СРСР - коньячні заводи знайшли нових господарів, оснастилися сучасним обладнанням, вклали кошти в рекламу і активно борються за відновлення своїх позицій в Росії.

Далеке зарубіжжя, і, зокрема, Франція. Здавалося б, дивно, але застій у продажу престижних коньяків додав імпульсу більш економічній товарній групі витриманого виноградного бренді. Так чи інакше, але в Україні зараз можна купити відмінне бренді за ціною набагато нижчою, ніж у "законного" коньяку.

Залишається заплутаним і положення з маркуванням віку нашого бренді. Хтось з виробників, як і раніше, дотримується радянської класифікації: три зірки, п'ять зірок, КВ, КВВК, КС, ОС і т.д.

Хтось схиляється до французької системи, забуваючи, що і вона недосконала (за красивим найменуванням ХО може переховуватися і шестирічний і 30-річний бренді). Залишається покладатися на інтуїцію й експертні оцінки.

Спробуємо зрозуміти, яким повинно бути виноградне бренді, як його правильніше пити і оцінювати.

Кавказькі республіки, як правило, пропонують споживачам більш важке, смаково насичене і більш темне за кольором бренді. Його можна пізнати за характерним тоном старої дубової бочки в ароматі, карамелевому солодкуватому присмаку, а також по виразно вираженому тону сухофруктів: кураги, чорносливу, ізюму.

Найбільш цікаве вірменське бренді з постійною якістю сьогодні виробляє єреванський завод "Арарат", що належить компанії Pernod Ricard. Хоч на проведеній нами дегустації і інше вірменське бренді, "Авшар", було оцінено досить високо.

Грузія переживає ренесанс коньячної справи: її звичайно трохи більш "сухе" (у порівнянні з вірменським) бренді знову з'являється на ринку. У нашій акції брав участь 10-річний бренді "Кахетія", який набрав 90 балів і вийшов другим! Дагестанське бренді з всіх кавказьких у смаку звичайно дуже сухі і суворі, а за кольором - найбільш світлі. Принаймні, це стосується продукції Кизлярського заводу.

Молдавське бренді з точки зору любителів класичного коньяку часто страждає надмірною м'якістю і солодкуватим присмаком - але багатьом "звичайним споживачам" це саме подобається. Зразок п'ятирічного бренді Vinorum на дегустації викликав гарячу суперечку: одним він здавався надміру "парфумованим", іншим же - цілком прийнятним.

Ну і власне про Францію. Кращі імпортери знають, що вибирають, і їх смаку у нас все частіше можна довіряти. На нашій дегустації дуже непогано показали себе Courriere XO, Mont Martre XO і Chana XO - елегантне бренді з помірною ванільною пряністю і легким карамелевим відтінком.

powered by lun.ua