У ADV зникли партнер і гроші

Четвер, 17 січня 2002, 13:01
В Україні розгорівся скандал навколо діяльності найбільшої російської рекламної групи ADV. Місцевий партнер компанії 24-річний Сергій Матеєв звинуватив керівника ADV Дмитра Коробкова у тому, що той чинив тиск з метою переділити власність, а потім Матєев зник. Після чого, якщо вірити самому Коробкову, було виявлено пропажу великої суми грошей. Випадок у Києві - це перший збій у поступальному розвитку групи ADV на ринках країн СНД.

Група ADV за декілька років об'єднала ряд фірм, які працюють на ринку реклами і PR. У тому числі вона стала представляти на території СНД інтереси компаній, які входять у міжнародний рекламний холдинг Interpublic Group, - це Initiative Media (займається закупівлею реклами), Loewe-Lintas і McCann-Erickson. Обіг групи ADV становить $180 млн.

За даними Всеукраїнської рекламної коаліції, у минулому році обіг "ADV-Україна" склав біля $10 млн, це приблизно стільки ж, скільки має місцевий офіс рекламного агентства D'Arcy, з яким ADV ділить у Києві перше місце за об'ємами продажу.

Конфлікт між засновниками "ADV-Україна" виник у листопаді минулого року. Тоді в Інтернеті з'явилися листи за підписом Сергія Матеєва, співзасновника і колишнього президента української компанії, в яких зазначалося, що президент рекламного холдингу ADV Дмитро Коробков зажадав збільшити частку холдінгу в українському СП з 50% до 51%. У листах також повідомлялося, що, після того як вимоги Коробкова не були виконані, Матеєву і його родичам почали погрожувати, а офіс компанії блокувався представниками приватних охоронних підприємств за наказом з Москви.

Російська сторона пропонує абсолютно іншу версію конфлікту. Коробков звинувачує Матеєва у тому, що той обдурив його при реєстрації фірми у 1999 р. Ніби спочатку була домовленість, що контроль над українською компанією буде у ADV, але при реєстрації фірми Матеєв надав документи, згідно з якими в обох засновників вийшли рівні частки, про що московські партнери дізналися тільки у кінці минулого року. А після вимог переглянути умови засновницького договору Матеєв зник. Одночасно, зі слів Коробкова, з рахунків ADV на Україні зникло близько $500 000.

Від самого Матеєва на цьому тижню "Ведомостям" коментаря отримати не вдалося: його мобільний телефон не відповідав, відправлені електронною поштою повідомлення також залишилися без відповіді.

Зі слів Коробкова, юристи холдингу вже звернулися до українських правоохоронних органів з проханням провести фінансові перевірки в офісах ADV у Києві і заморозити рахунки в українських компаніях.

В якості пожежних заходи у київському офісі ADV зроблені кадрові перестановки. Раніше всі керівні функції замикав на собі Матеєв. Тепер посада генерального директора "Адвенти-Україна" (входить у "ADV-Україна") зайняв Ернст Зекелі, який очолював раніше московську "Адвенту", а керівником медійного підрозділу холдінгу "ADV-Україна", який працює під маркою Initiative Media, став Ерл Еміралі, який до цього працював в Initiative Media у Туреччині. Зі слів Коробкова, незважаючи на конфлікт, жоден з клієнтів поки не відмовився від послуг ADV в Україні.

Самі клієнти компанії намагаються відмежуватися від конфлікту. Наприклад, представник одного з найбільших рекламодавців в Україні - компанії Unilever, коментувати київську історію відмовився.

У міжнародній компанії Initiative Media, чиї інтереси представляє ADV, також не стали коментувати те, що трапилося. Глін Хідс, який відповідає за розвиток ринку СНД у компанії, порадив звернутися за роз'ясненнями у Москві до Коробкова.

Українське рекламне співтовариство ще не виробило чіткого ставлення до того, що відбувається. Зі слів Максима Лазебника з Всеукраїнської рекламної коаліції, що об'єднує приблизно 50 агентств, "на ринку багато суперечливої інформації, а кому вірити - незрозуміло".

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Читайте УП В Google News