Репортери без кордонів засуджують утиски свободи слова, пов'язані з парламентськими виборами

Вівторок, 12 березня 2002, 13:12
У листі на адресу президента України Леоніда Кучми Репортери без кордонів висловили рішучий протест проти утисків свободи незалежних регіональних ЗМІ у зв'язку з парламентськими виборами 2002 року.

"Місцева влада, зокрема в Маріуполі та в Нікополі, чинить перешкоди громадянам України мати вільний доступ до об'єктивної інформації про перебіг виборчої кампанії та знищує медіа, які наважуються надати слово представникам опозиції", заявив генеральний секретар РБК Робер Менар.

"Ми просимо Вашого втручання заради того, щоб незалежні регіональні ЗМІ мали гарантії, що вони можуть безперешкодно і нормально працювати, а українські громадяни мали вільний доступ до об'єктивної інформації під час виборчої кампанії в Україні", додав Робер Менар.

За інформацією Репортерів без кордонів, 2 лютого в Маріуполі було демонтовано антену радіо "Ностальжі" під приводом проведення ремонтних робіт. Причому, було зрізано тільки антену "Ностальжі", в той час як на найвищий точці міста, звідки її демонтували, було розташовано безліч інших антен.

28 січня радіо "Ностальжі" передавало інтерв'ю з Віктором Ющенком, лідером блоку "Наша Україна". 4 лютого в Маріуполі понад 40 осіб влаштували мітинг на підтримку радіо "Ностальжі". 5 лютого директор радіо Сергій Єлістратов, зробив офіційну заяву до прокуратури Жовтневого р-ну м. Маріуполя та СБУ за фактом протиправних дій посадових осіб, але відповіді не отримав.

Після проведення мітингу за участю слухачів радіо "Ностальжі", всього близько 400 чоловік, антену встановили знов.

15 лютого, було викрадено 40 тисяч екземплярів газети "Азовские новости", яка висвітлювала ситуацію навколо "Ностальжі". У цьому номері були надруковані рекламні матеріали блоку Ющенка "Наша Україна".

4 березня працівники Укрчастотнагляду опломбували передавач нікопольської приватної телекомпанії "Канал 5". Перед передавачем виставили цілодобовий наряд міліції після спроб працівників телекомпанії все ж таки вийти в ефір.

Власник телекомпанії Костянтин Лященко пояснює закриття каналу тим, що 28 лютого був наданий прямий ефір Віктору Ющенку. 5 березня на частоті "Каналу 5" почали транслюватися програми СТБ, який претендує на мовлення на цьому 26-му каналі. 17 січня 2002 року Національна рада з питань телерадіомовлення постановила визнати переможцем у конкурсі на мовлення на 26-му нікопольському каналі телекомпанію СТБ. "Канал 5" оскаржує це рішення в суді, відтак, до остаточного рішення суду, права на мовлення залишаються в нікопольчан.

Газета "Никопольские известия", яка входить до складу медіа-холдингу кооператив "Канал 5", також з 4 березня не виходить. Тираж газети, який містив великий матеріал про візит В.Ющенка до Нікополя, відмовились друкувати у всіх друкарнях Дніпропетровської області.

9 березня в Нікополі відбувся тисячний мітинг протесту на підтримку журналістів найстарішого місцевого приватного телеканалу. Вадим Катін, заступник директора телекомпанії "Канал 5", оскаржив в суді дії влади, які перешкоджають журналістам займатися законною професійною діяльністю. Дата судового засідання ще не призначена.

IMI



powered by lun.ua