"Озима" сигналізація

Середа, 20 березня 2002, 18:25
Якщо Ви все-таки хочете за когось проголосувати 31 березня, не дивіться телевізор! А то ще вирішите вибрати Команду Озимого Покоління, спокусившись їх помаранчово-зеленими хусточками, а вони геть відкидають такий спосіб самовизначення виборців. Але якщо Ви їм вже все-таки симпатизуєте - то не ходіть читати до інтернету, там про КОПів пишуть всілякі пасквілі. Краще просто відкрийте ваші вушка - і ловіть "сигнал".

Валерій Хорошковський, один з лідерів "озимих", повернувшись з чергового тура по містах і селах країни, в середу ділився з журналістами своїми враженнями. До звичайної літанії про правих та молодих на цей раз додалися повідомлення про те, що "стара політика" з ними бореться "з усіх боків", і невдоволення тим, що з Командою ніхто не хоче розпочати конструктивну дискусію з приводу програми розвитку України.

Але молоді, красиві, розумні, принципово праві "озимі люди"-непопулісти, оспівані Кузьмою "Скрябіним" у вільний від посадки дерев разом із Зеленими час, не засмучуються та гарантують собі, як мінімум, 5%-6% на майбутніх виборах.

Ці частково нові пункти порядку денного "озимих" досить цікаві, хоч би тим, що відображають реакцію КОПів на поточну передвиборну ситуацію.

Як відомо, "озимі" дуже люблять називати себе єдиною правою силою в Україні та єдиними представниками "нового покоління" політиків, охрестивши "старуганами" і діючу владу, і опозицію. Чому вони старі? Тому що їм нічого сказати людям (так, принаймні, говориться в прес-релізі, розданому на прес-конференції). Очевидно, у самих "озимих" є багато чого сказати, наприклад, в дуеті з іншим крилом "прогресивних" політиків, як це показали незабутні дебати 8 березня.

Але озимих не менш часто називають "комсомольцями" президентських сил: "зима", під снігом якої розвивався і набирався досвіду новий і молодий Хорошковський, проходила в Раді, під боком у Пустовойтенка у бутність його прем'єром тощо. Та й вже дуже явно за помаранчево-зеленими хусточками КОПів проглядають пінчуківські брови "дашком".

Крім того, не секрет, що не заважають в цій виборчій кампанії працювати лише цілком конкретним суб'єктам, тому КОПам, що офіційно дистанціювалися від "влади", конче було необхідно набути додаткових, зовнішніх, аксесуарів "борців із старим".

Так, якщо раніше "Озимі" демонстративно "ігнорували" адмінресурс, то сьогодні вони про нього кажуть відкрито: на зустрічі з журналістами Хорошковський розказав про те, що на сході країни КОП зазнає труднощів з організацією зустрічей з виборцями і з поширенням агітматеріалів.

У руслі останніх політичних віянь, не був і забутий блок Віктора Ющенка "Наша Україна". Виявляється, на західній Україні плакати "озимих" заклеюються постерами "Нашої України". І хоч Хорошковський зазначив, що Віктор Андрійович - один з кращих серед "старих" і заклеювання агіток КОПів "не його проблема", основний лейтмотив висловлювань був таким: на "озимих" давлять й партії, що "давно засіли біля влади", й опозиція.

Проте, "озимі" відчувають на собі не лише організаційний тиск. Давлять КОПів і на інформаційному полі. Як? А ось так: "У Інтернеті поширюються пасквілі" (цитата з прес-реліза). Хто саме і в яких об'ємах їх розповсюджує, на жаль, не вказується. Примітно, що сам Хорошковський про це говорити не став.

Очевидно, для нейтралізації "інтернету-зарази", КОПи не вилазять з ефіру ICTV або "Ери", зі шпальт "Комсомолки" та інших популярних видань. Або це також інформаційний тиск?

Цілком може бути. Аналізуючи логіку дій вітчизняного виборця, Валерій Іванович дійшов сумного висновку: бідний електорат вибирає не за змістом програм, а "по тим медіа і рекламним проектам, які заснували партії і проводять по всій виборчій кампанії". "Озимим" це не подобається…

Ще одна біда КОПів - абсолютна "глухота" вітчизняного політикума щодо економічної програми "озимих". Ну ніхто в цій країні не хоче дискутувати з ними з цієї нагоди! Можна, звичайно, всі навколишніх звинуватити в недалекоглядності, а можна й подумати над тим, з чим це пов'язано.

А можливо, все набагато простіше: напевно, все ж таки, методологів-проектувальників "Озимих" безглуздо було б підозрювати в наївності, - мовляв, вони сподівалися, що "порядок денний "КОПів викличе в країні небачений резонанс. Проте грати на тому, що "нас, молодих, нікуди не пускають і не дають батьківщину з кризи виводити" - такий план цілком міг мати місце. Отаке рефлексивне мікроуправління передвиборною ситуацією.

І тому - "Озимі" поки що ставлять ультиматум, що вони, за словами Хорошковського, співпрацюватимуть тільки з тими політичними силами, хто погодиться провести їхню програму в життя. Підстави для таких категоричних тверджень у КОПів є: адже вони не тільки амбіційно дали ім'я цілому поколінню, але і "бронелобо" упевнені, що 31 березня отримають мінімум 5%-6% - максимум 10%-12%. Причому, за словами Хорошковського, проміжний варіант неможливий і все буде залежати від того, наскільки добре "ми донесемо наш сигнал".



powered by lun.ua