"Жінки" наближаються до свого першого мільйону. Чоловіки з СДПУ (О) його давно вже витратили

Четвер, 21 березня 2002, 15:22
До лідерів за витратами на рекламу - СДПУ (О) - стрімко наближаються "Жінки за майбутнє". За даними "Громадського моніторингу фінансування передвиборчої кампанії" ці дві політичні сили мали б вже вичерпати свої виборчі фонди. Про це в четвер повідомили організатори проекту – представники Коаліції громадських організацій України "Свобода Вибору" та компанії "Моніторинг ЗМІ України"/ Taylor Nelson Sofrez.

В цілому за період кампанії учасники цьогорічних передвиборчих перегонів витратили на пряму політичну та соціал-політичну рекламу близько $4 млн. Левова частка цих витрат припадає на телевізійну рекламу – 96%. Крім того, майже всі гроші – 99% - витрачаються на розміщення реклами в Києві. Для підрахування фінансування кампанії 2002 використовувалася механічна оцінка ринкової вартості політичної та соціально-політичної реклами та моніторинг частоти та обсягів рекламних повідомлень суб'єктів виборчої кампанії.

З наближенням виборів виразно змінилася структура витрат на пряму та опосередковану політичну рекламу: тепер на пряму витрачається 64% коштів (близько $ 2,5 млн.), на соціально-політичну – 36% (близько $1,5%).

На прохання журналістів, координатор Коаліції громадських організацій України "Свобода вибору" Владислав Каськів, пояснив, що під прямою політичної рекламою розуміються повідомлення, що "містять офіційну назву політичної сили, позитивні висловлювання та заклики на її підтримку". Непряма, або соціально-політична реклама, - це "включення елементів атрибутики, слоганів, носіїв ідей політичної сили в рекламний продукт".

Найбільше грошей на пряму політичну рекламу витрачають "Жінки за майбутнє" - $ 716 470, що значно перевищує встановлену законом про вибори граничну межу обсягів передвиборчих фондів в 2 550 000 грн. На другому місці – партія "Яблуко" з близько $300 тисячами витрат. Далі йдуть блок "Наша Україна" та ПЗУ тощо.

На соціально-політичну рекламу найбільше витрачає, як і раніше, СДПУ (О) – $1 133 181. Каськів навів низку аргументів того, що серію рекламних роликів "Рік соціал-демократії" слід вважати непрямою рекламою есдеків. По-перше, за його словами, з появою роликів соціологи спостерігали "чітку динаміку зростання рейтингу" цієї політичної сили. По-друге, Олександр Зінченко в ефірі телеканалу "Інтер" визнав, що це є "спільним проектом з фондом "Основні цінності", підкреслив Каськів. По-третє, наочні агітаційні матеріали СДПУ (О) виконані в такому ж самому стилі, як згадані ролики, на них присутня теза "2002 рік – рік соціал-демократії".

В цілому, до трійки лідерів за витратами на політичну рекламу належать СДПУ (О) ($ 1 175 812), "Жінки за майбутнє" ($ 722 300) та ПЗУ ($ 375 914). Перші дві політичні сили з такими обсягами реклами вже мали б вичерпати свій передвиборчий фонд.

"Українська правда"



powered by lun.ua