Тимошенко прорвала блокаду

Четвер, 28 березня 2002, 13:15
За кiлька днiв до виборiв в ефiрi Львiвської державної телерадiокомпанiї сталося воiстину диво. 12-й канал телебачення, який досi майже пiвроку задовольняв потреби виключно одного блоку "За єдину Україну", раптом продемонстрував дива плюралiзму.

Як наслiдок, iнформацiйну блокаду змогла подолати чи не найзатятiший опонент "харчоблоку" Юлiя Тимошенко. Вiдвiдавши з коротким вiзитом Львiв, лiдер БЮТи змогла нарештi пробитися на "великий екран", нехай й розрахований, здебiльшого, на провiнцiйну публiку. Вiдтак, за двадцять хвилин ефiру Тимошенко змогла не лише представити кандидатiв-мажоритарникiв вiд свого блоку, але й подiлитися своїми поглядами на ситуацiю в державi i шляхи її виведення з кризи.

Але поява Тимошенко на телекранi - це радше виняток та дань великiй популярностi ЮВТ в Галичинi. Загалом же медiа-монополiя у державних ЗМI на Львiвщинi майже повнiстю належить "Єдi". У повному розпорядженнi "харчоблоку" один телеканал, газета i "колгоспне" радiо. А ще - Його величнiсть адмiнресурс, завдяки якому "заєдинцi" рекламуються на стовпах i маршрутних таксi, поїздах та бiг-бордах.

Причому розхвалювати принади свого блоку "харчовики" почали ще до Нового року i продовжували впродовж усього термiну мораторiю ЦВК на полiтичну рекламу. Опоненти "заєдинцiв" неодноразово скаржилися на подiбнi дiї Центрвиборчкому, але вiдомство Михайла Рябця особливої крамоли в порушеннi учасником виборчого процесу своєї ж заборони на агiтацiю не побачило.

Провладна iнформацiйна полiтика вже згадуваних державних електронних мас-медiа, загалом була передбачуваною, хоча не можна не відзначити, що при цьому керівництво цих ЗМІ інколи нiби навмисно робить все можливе, аби роздратувати виборцiв. Скажiмо, попереднiй вiзит Тимошенко до Львова мiсячної давнини, який викликав значний резонанс в мiстi, державнi ЗМI просто не "помiтили".

Так само не пощастило й Вiкторовi Ющенку, приїзд якого на Львiвщину державнi мас-медiа також практично зiгнорували. Лiдер найпопулярнiшого блоку три дні їздив областю, виступив, за приблизними пiдрахунками, майже перед 150 тисячами її мешканцiв, натомiсть iнформацiйна програма "Вiсник" ЛТБ майже всуцiль у цi днi складалася iз розповiдей про те, як губернатор Гладiй вiдкривав акушерськi пункти в селах та чинив iншi благовиднi справи. Ситуацiю принципово не змiнив навiть прямий ефiр для Ющенка, який бiльше виглядав як недолуга спроба влади виправдатися.

Єдина вiдрада для "ющенкiвцiв", "тимошенкiвцiв" та iнших партiй - це мiсцевi газети, якi, нiби намагаючись зруйнувати усталений образ провiнцiйної преси - затравленої та законослухняної, навперебiй друкують агiтматерiали БЮТи, "Нашої України", Соцпартiї, "Яблука". Зважаючи на доволi серйозний наклад львiвських видань (а тижневий тираж двох найпопулярнiших газет "Експрес" та "Високий замок" разом складає майже пiвтора мiльйона примiрникiв), це суттєво полегшує цим полiтичним силам донесення до широких мас виборцiв своїх програмних засад.

Приблизно тi ж самi пропрезидентськi та антипрезидентськi партiї i блоки стали основними клiєнтами рекламних фiрм, якi спецiалiзуються на щитовiй рекламi. Як наслiдок, на однiй i тiй самiй вулицi мирно спiвiснують бiг-борди iз зображенням немов мумiфiкованого Ющенка i переляканого Медведчука, заради якого пропонують "виявити характер", перших осiб КОПа та блоку "За єдину Україну". У ролi потерпiлих виявилися лише "Яблуко" i Партiя зелених, майже пiвсотнi
щитiв яких без попередження рекламiсти заклеїли.

"Наша Україна" взагалi виступає на Львiвщинi в ролi чи не найкрупнiшого рекламодавця. Типовi плакати блоку Ющенка iз зображеннями його лiдера та кандидата-мажоритарника можна зустрiти в кожному окрузi. Як варiант, у Львовi використовуються листiвки, де поряд з цими двома прiзвищами вказано кандидата вiд "Нашої України" до мiської ради.

Фактично блок Ющенка входить до числа небагатьох полiтичних сил, друкованi агiтки яких не перебувають пiд постiйною загрозою зняття. Частково це можна пояснити величезною популярнiстю серед мешканцiв Львова самого екс-прем'єра, яку влада не може не враховувати. Але в немалiй мiрi "ющенкiвцi" вiдчувають себе вiльно й через те, що ось вже вiсiм рокiв мiстом керує мер-рухiвець, який, звiсно, всіляко сприяє своєму блоковi.

Не обходиться i без курйозiв. Так, в одному iз райцентрiв услужливi чиновники встановили щит "Єди" якраз бiля цвинтаря. Як наслiдок, на фонi хрестiв i могил оптимiстично виднiється напис: "Це моя земля, менi тут жити. Блок "За єдину Україну". Подiбний прикол стався i з одним iз кандидатiв на посаду мiського голови Львова Богданом Федоришиним. Поблизу iсторичного Личакiвського кладовища постав його бiг-борд iз написом: "Роби людям добро i житимеш вiчно".

Але на загал друкована агiткампанiя на Львiвщинi проходить, здебiльшого, мирно. Пристрастi киплять лишень в окремих округах та у змаганнi кандидатiв на посаду мера Львова. Роботи командам кандидатiв додають i комунальнi служби обласного центру, якi ще за тиждень до дня голосування почали очищати мiсто вiд листiвок i плакатiв.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування