Рябець зніме СДПУ(О), "Жінок" і Зелених з виборів?

П'ятниця, 29 березня 2002, 13:16
Партія СДПУ(О) витратила на передвиборчу політичну і соціально-політичну рекламу 1 мільйон 860905 тисяч доларів, що у 4 рази перевищує ліміт виборчого фонду.

Всеукраїнське політичне об'єднання "Жінки за майбутнє" витратили на рекламу свого об'єднання 1 мільйон 026 516 тисяч доларів, а Партія Зелених України – 604 668 тисяч доларів. Ліміт передвиборчого фонду учасників передвиборчої кампанії складає 480 тисяч доларів.

Такі дані моніторингу вартості політичної реклами суб'єктів виборчого процесу у ЗМІ, проведеного "Свободою вибору" спільно з українським представництвом Міжнародної організації "Transparency International" у рамках проекту "Громадський моніторинг фінансування виборчої кампанії-2002", оприлюднив на прес-конференції у п'ятницю голова Правління Секретаріату Коаліції "Свобода вибору" Владислав Каськів.

Згідно з даними "Свободи вибору", партія "Яблуко" витратила на свою рекламу 325 580 тисяч доларів, "Наша Україна" – 324 640 тисяч, "Нова генерація України" – 257 840 і блок "За єдину УКраїну!" – всього 250 969 тисяч доларів.

У зв'язку з цим Секретаріат Коаліції громадських організації "Свобода вибору" звертається з листом до Центральної виборчої комісії з "проханням розглянути на підставі підпункту 5 пункту 2 статті 49 Закону "Про вибори народних депутатів" питання щодо скасування рішення про реєстрацію виборчих суб'єктів" – партії СДПУ(О), ВПО "Жінки за майбутнє" та Партії Зелених України – за перевищення понад дозволених законодавством об'ємів витрат на проведення виборчої кампанії.

"Свобода вибору" нагадує, що гранична сума витрат виборчого фонду партії або блоку не може перевищувати 150 тис. неоподатковуваних мінімумів прибутків громадян. "Наші оцінки базуються тільки на основі підрахунку вартості політичної реклами в окремо вказаному переліку засобів масової інформації, - говориться у листі, - і не стосуються інших можливих витрат політичних партій або блоків".

У листі стверджується, що на основі документів, які є у розпорядженні Секретаріату Коаліції об'єм витрат вказаних партій на передвиборну кампанію перевищує граничний об'єм, дозволений законом.

"Ці дані свідчать, що значне, а місцями кількаразове перевищення витрат, дозволених законодавством України тільки за одним показником - рекламою у ЗМІ не може вважатися незначним порушенням в ході виборчого процесу", - говориться у листі.

"Відсутність заходів зі сторони ЦВК... може стати основою для оскарження результатів виборів суб'єктами виборчого процесу в суді, а також негативної реакції з боку міжнародного співтовариства щодо демократичності виборів в Україні", наголошується листі.

Українська правда

powered by lun.ua