Як гора тужилася та народила мишеня

Вівторок, 16 квітня 2002, 16:45
Отже, вибори вже давно позаду, й диму віртуальних передвиборних баталій, що займали розуми ще місяць тому, практично не видно. Віртуальних - бо, як виявилося, технологічні битви за голоси виборців були настільки не від цього світу і це було настільки помітно, що іншого епітета й не підбереш.

Однак, все віртуальне, що так і не отримало статус реального, має, як Попелюшка, залишати бал з ударами годинника. Так зник з екранів телевізорів усміхнений Медведчук, жінки перестали піклуватися про майбутнє, Василь Хмельницький і Ко - про екологію, "Бойкі рухівці" забули про сімейні скелети в шафі Ющенка. Не зійшли в цьому році й політичні "озимі". Невже народ нарешті навчився відділяти зерно від полови?

Однак, будь-який досвід, навіть політичний і навіть сумний - це досвід. І щоб вже зовсім не пропали у віках безсмертні доробки вітчизняних та варятських політтехнологів, консультантів, стратегів і тактиків, українські інститути громадянського суспільства, які нарешті позбулися деякого флеру віртуальності, ним властивого, вирішили присудити призи - своєрідний аналог "Золотой клюквы".

Правда, назвала їх Громадська ініціатива за чесні вибори "Твій голос" дещо незграбно - "Віртуальні почесні грамоти та призи". Але, в будь-якому випадку, початок – вже половина справи. Можливо, колись і дочекаємося вітчизняного призу за досягнення у виборчих технологіях "Срібний Піар".

Отже, грамота "За внесок в розвиток політичного брендингу" вручається лідеру Виборчого блоку Віктора Ющенка "Наша Україна" … Віктору Ющенку! Очевидно, що конкурентів в цій категорії в нього немає - чого лише варто захисне патентування власного ПІБ, а також голоси мільйонів виборців, які навряд чи усвідомлювали, що вони дають путівку в парламент, скажімо, Оксані Білозір (звичайно, проти неї особисто ми нічого не маємо).

Грамота "Наш дорогий виборець" заочно вручається, очевидно, найдорожчому політичному проекту - "Команді Озимого Покоління". Як вказувало "Дзеркало Тижня", за оцінками експертів, кожний з тих, хто проголосував за КОПів, вилився "озимим" в суму від 25 до 40 доларів. (За даними ЦВК за них віддали свої голоси 525 025 виборців, далі рахуємо самі…).

"Єдності" київського мера Олександра Омельченко, яка провела у Києві тільки трьох своїх мажоритарників, вдалося розвіяти міф про всесильність кондового адмінресурса. За це "Твій голос" нагородив місцевий "клон" "За ЄдУ" грамотою "За внесок в дискредитацію впливу адміністративного ресурсу".

Проте, частково на виборах "провалилися" й деякі вітчизняні електронні медіа. Безперечний лауреат, одержувач грамоти "За руйнування міфа про вирішальне значення мадіа-ресурсів", звичайно ж, СДПУ (О).

Приз "Зелений велосипед" присуджений Партії зелених України, що в минулому парламенті привернула увагу громадськості приїздом у відповідний будинок на двоколісному транспортному засобі та аналогічним виїздом. Чим і довела, що спортивну форму ПЗУ за чотири роки законодавчої діяльності не втратила.

Інший приз,"Золотий гребінець" віртуально присуджений власниці, як виявилося, найреальнішої коси - Юлії Тимошенко. Проте, загострювати увагу на трансформаціях зачіски переможниці адмінресурсу та медіаблокади, напевно, не варто. Кожна жінка має право на свої хитрощі.

Але, як виявилося, в боротьбі за голоси виборців вони не дуже й то допомагають. За що і отримали "Жінки за майбутнє" почесну грамоту "За внесок в утвердження політичного патріархату в Україні".

Не залишилися без призу "заєдисти", номінальний лідер яких, провівши, як виявилося, 35 списочників і 145 мажоритарщиків, публічно оголосив про свій перехід з касти "сірих кардиналів" до співтовариства публічних політиків. Недивно, що харчоблок був вшанований почесною грамотою "За модернізацію механізму ручного управління".

"Українська правда" й сама небайдужа до політтехнологій. Можливо, тому що почасти в наших палестинах ці віртуальні утворення зайняли нішу "реальної політики". Однак, опитування наших читачів показує, що вони це чудово розуміють. І не вважають загальновизнаних "піар-стурбованих" есдеків та КОПів - взірцями застосування "цікавих PR-технологій". "Технологічними" ж лідерами виявилися Блок Тимошенко (35% голосів читачів) і "Наша Україна" (19%). Очевидно, міра їхньої віртуальності може виявитися згодом.



powered by lun.ua