Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Ющенко і Тимошенко пройшли у парламент завдяки спіралі

Середа, 24 квітня 2002, 21:42
Остання виборча кампанія в Україні виявила два чинники, які спрацювали на виборах, вважають соціологи.

У ході засідання київського піар-клубу у середу у Києві у своєму виступі директор незалежної фірми Ukrainian Sociology Service Олександр Вишняк зазначив, що на позитивний результат виборів багато у чому вплинули два чинники.

Це за його словами, це, зокрема, так звана "спіраль мовчання", коли окремі політичні сили не схвалюються владою і засобами масової інформації, і виборці свідомо замовчують при соціологічних опитуваннях свої симпатії до них. Другим чинником, на думку Вишняка, є ефект реклами, який ще не досить вивчений в Україні.

Лідерами рекламних рейтингів у ході нинішньої виборчої кампанії, безумовно, на думку Вишняка, були такі партії як СДПУ(О), Партія зелених України, "Яблуко", а також об'єднання "Жінки за майбутнє", і тільки у кінці виборчої кампанії за рекламними рейтингами їх наздогнали блоки "Наша Україна" і "За єдину Україну!"

На думку соціолога, в цьому випадку "зіграв чинник престижу". "Престижно купувати який-небудь товар, коли бачиш його рекламу кожний день", - пояснив він.

Вишняк також зазначив, що перемога на виборах блоку Віктора Ющенка "Наша Україна" отримана тільки наполовину, оскільки основна маса виборців проголосували за цей блок у багатомандатному окрузі, тоді як більшість кандидатів, що перемогли в одномандатних округах, представляли блок "За єдину Україну!" За його словами, така ситуація пов'язана з тим, що вибори проходили за старою системою, мажоритарно-пропорційною.

Він також зазначив, що у ході нинішньої виборчої кампанії були такі, хто потребував послуг соціологів. За словами Вишняка, соціологічними послугами користувалися блок "За єдину Україну!", а також на різних етапах виборчої кампанії блок "Єдність" і партія "Нова генерація".

Вишняк також зазначив, що користувалися такою технологією як стратегічне планування виборчої кампанії блок "За єдину Україну!", СДПУ(О), об'єднання "Жінки за майбутнє", блок "Єдність". Разом з тим, за його словами, Партія зелених України відмовилася від такого плану і 90% своїх коштів використала на рекламу.

Ще одним елементом виборчої кампанії є позиціонування партії. У цьому випадку, зі слів Вишняка, найкращим було позиціонування блоку "Наша Україна". Він також зазначив, що використана вперше технологія створення партій і блоків зі схожими назвами виявилася неефективною і вимагала великих витрат.

У свою чергу завідуючий кафедрою Піар Києво-Могилянської академії Валентин Королько зазначив, що на виборах у багатомандатному окрузі спрацювали особистісно-іміджевий, адміністративний, фінансовий, а також медійний ресурс. За його словами, у ході виборчої кампанії чітко переглядався імідж лідера, який потужно розкручувався.

Він також зазначив, що політтехнологи на виборах 2002 року вперше зіткнулися з таким явищем, коли імідж лідера і імідж партії поставлені на одну площину. Зокрема, про це свідчить ситуація, що склалася з блоком "Наша Україна" і її лідером Ющенком.

Королько також зазначив, що виборча кампанія-2002 показала, що слід уважніше ставитися до питань символізації політики. За його словами, у нинішній виборчій кампанії адміністративний ресурс спрацював у тій мірі, в якій він був представлений у тому чи іншому регіоні.

Разом з тим менше спрацювали піар-технології. При цьому Королько зазначив, що адміністративний ресурс використовувався приховано у зв'язку з пильною увагою до виборів в Україні з боку міжнародних спостерігачів.

Інтерфакс-Україна

"Українська правда" у Threads

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
04:28
ISW оцінив можливості України звільнити всю свою територію від окупантів
03:22
Під час атаки на Івано-Франківщину Польща піднімала в повітря військову авіацію 
02:07
Die Welt оприлюднило мирну угоду, яку Україна та Росія могли підписати на початку війни
01:06
оновлюєтьсяРосіяни запустили ракети: оголошено масштабну повітряну тривогу
00:54
Німецькі винищувачі перехопили російський  Іл-20 над Балтійським морем
00:38
доповнено, фотоУ Харкові пролунала серія вибухів: пошкоджена медустанова, постраждала пацієнтка
23:40
Іспанія на "Рамштайні" підтвердила плани відправити Україні ракети до Patriot
23:29
Новини економіки 26 квітня: застава за Сольського, Кабмін зберіг тариф на електрику для населення
23:17
відеоПлетенчук: Росіяни посилили захист своїх суден після пошкодження "Коммуни"
23:10
Мутації та перемога природи. Факти про Чорнобильську катастрофу, які ви могли не знати
Усі новини...