ПРИЧИНИ ЛЬВІВСЬКОЇ ТРАГЕДІЇ – ТІ Ж, ЩО У КАТАСТРОФИ ТУ-154

Середа, 31 липня 2002, 13:41
Причин, які призвели, до трагедії у Львові, було декілька. Про це повідомив в інтерв'ю газеті "День" голова державної комісії з розслідування причин авіакатастрофи Євген Марчук.

"Можна звинувачувати пілотів, але не можна однозначно стверджувати, що вся відповідальність за аварію лежить на них. Тут є багато питань", - зазначив він. За словами голови комісії, пілот прилетів не на тому ж самому літаку, на якому він тренувався, і це могло позначитися на керуванні апаратом: "Водій, який сідає за кермо чужого автомобіля, одразу відчуває себе не в своїй тарілці, — що вже говорити про такий грізний і швидкісний апарат, як літак?"

Ще Марчук звернув увагу на той факт, що й інші літаки здійснювали маневри прямо над головами людей. "Є ще й інші питання. Наприклад, хто керував літаком — один, чи може один пiлот, а потім другий? Поки що це не відомо, але могло бути по-всякому", - зазначив Марчук.

Марчук повідомив, що льотчики напередодні маневрів були здорові. "Вiрогiдно, вони припустилися помилки і відхилилися від траєкторії польоту. Але питань, чому вони відхилилися, стільки, що я б нікому не рекомендував одразу звинувачувати пілотів. Вони катапультувалися (ми по сантиметру відслідкували це і на зйомках, і на моделі) навіть не під час першого удару, а десь через 2-3 секунди після удару об землю, тобто, скоріше за все, вони намагалися щось зробити. Можливо, буде встановлено, що винні пілоти, але вже зараз ситуація показує, що причин, які поглибили їхні помилки, було чимало".

Також Марчук зазначив в інтерв'ю "Дню", що технічна підкомісія у вівторок відкинула декілька версій "суто технічного характеру". "Наприклад, що стосується двигунів. Вже з’ясовано, що двигуни працювали до удару об землю. Тобто двигун не відмовив. Відпадає також на 95% версія про збій у системах управління. Попередній огляд двигунів відкинув також версію про потрапляння птаха у турбіну, хоча спершу ця версія була вірогідною, тому що в зоні аеродрому було дійсно багато птахів. Після цифрового перегляду відеозапису експерти сказали, що птахи все-таки були далеко. До речі, одразу ж з’ясували, що орнітологічна служба, яка мала відлякувати птахів, цього не зробила".

Водночас Марчук не рекомендував робити "поспiшнi висновки" відносно винних у катастрофі. "Видно однозначно, що організатори допустили серйозні промахи, видно, що в Збройних силах є "білі плями" в регулюванні, в системі інформування вищих органів. Наприклад, на підставі чого приймалося рішення проводити шоу, який нормативний документ в Збройних силах регламентує проведення шоу з участю бойової техніки? Такого документа немає. Це віддається на розсуд місцевих начальників. Чому Київ не знав, що у Львові за участю великої кількості людей проводиться таке шоу, і з Озерного летить бойовий літак? Це нормально? Місцеві військові стверджують, що за їхніми інструкціями це не обов’язково. Можливо так, але це серйозна прогалина. Ще дуже багато питань і до командуючого Військово-повітряними силами, і до командуючого корпусом, і до керівника польотів, і до самих пілотів".

"Причина цієї катастрофи, на мою думку, така ж, як і з ТУ 154 — в загальній організації", - сказав Марчук.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування