Комісія Марчука встановила - головнокомандувач не винен

Вівторок, 13 серпня 2002, 14:27
Секретар Ради національної безпеки і оборони України Євген Марчук заявляє, що до пілотів Су-27, який розбився у Львові, не було доведене завдання, літак дійсно став некерованим "після критичної точки", а чиновники місцевої влади перевищили свої повноваження, коли дали дозвіл на проведення авіашоу в "Скниліві".

Це - суть основних причин катастрофи у Львові, попередньо зроблених комісією з розслідування причин авіакатастрофи у Львові, яку очолює Марчук. Попередній висновок був представлений президенту Кучмі.

Доповідь президенту тривала близько 1,5 годин "зі схемами, питаннями", сказав Марчук, нагадавши, що це попередні висновки, а попереду в комісії ще багато "складних і тривалих експертиз".

Секретар РНБО зазначив, що першою причиною трагедії стали помилки в організації польотів. Він повідомив, що "завдання пілотам Су-27 не було доведено до них під час тренувального польоту в Озерному". "В організації польотів допущені серйозні прорахунки і недбалість", - заявив Марчук.

За його словами, пілоти також не були проінструктовані "з прив'язкою до аеродрому "Скнилів", не було проведено на цьому аеродромі генеральної репетиції польотів, не було попередньої координаційної роботи серед організаторів шоу.

За словами Марчука, керівники польотів, а також високі посадові особи Міноборони, ті, що були присутніми на аеродромі "Скнилів" не втрутилися в те, що відбувається, коли пілоти Су-27 почали порушувати польотне завдання.

Він повідомив, що коли Су-27 зробив першу петлю, вже було видно, що він вийшов із зони пілотування, однак ні заступник командуючого 14-м авіакорпусом Анатолій Третяков, ані помічник керівника польотів у зоні пілотажу Юрій Яцюк, ані головнокомандуючий Військово-повітряними силами Віктор Стрельников, ані командуючий 14-м авіакорпусом Сергій Онищенко не втрутилися в те, що відбувається.

Наступною причиною катастрофи, відзначив Марчук, стали дії пілотів, які допустили відхилення від польотного завдання. За його словами, літак дійсно став некерованим "після критичної точки", про що в інтерв'ю українським телеканалам говорив один із пілотів. Це пов'язано з низькою висотою виконання фігур вищого пілотажу. Розшифровка даних "чорних ящиків" показала, що деякі фігури робилися нижче 200 метрів висоти, яка була встановлена як гранично низька для виконання фігур.

В той же час, він зазначив, що пілоти не хвилювалися, коли вийшли за рамки зони польотів, тому Генеральній прокуратурі ще треба з'ясувати, чи то пілоти дійсно порушили польотне завдання, чи то завдання "не було доведене до їх відома як слід їх безпосереднім керівництвом".

Крім того, відповідаючи на численні питання журналістів, які просили його прокоментувати заяву пілотів для українських телеканалів, Марчук сказав: "Ми не ведемо ні з ким дискусій. Я не буду коментувати заяву пілотів".

Ще однією причиною авіакатастрофи Марчук назвав дії органів місцевої влади. Він зазначив, що місцева влада дає дозвіл на проведення подібних заходів, а не просто отримує інформацію про те, що подібне авіашоу буде проведено.

Він повідомив, що мер Львова Любомир Буняк не ухвалював особисто рішення на дозвіл проведення цих польотів, а керівник справами міськвиконкому, який виконував обов'язки Буняка в період, коли командування 18-го корпусу проінформувало місцеву владу про заплановане на "Скниліві" авіашоу, перевищив свої повноваження, коли дав дозвіл. "Мова йде про відповідальність і місцевої влади також", - сказав Марчук.

Секретар РНБО повідомив, що місцева влада могла втрутитися в процес підготовки льотних заходів на аеродромі, повинна була "як мінімум спитати незалежних експертів" про безпеку такого шоу. Якби була проведена генеральна репетиція, на якій були присутніми представники місцевої влади, то вони б помітили тоді всі прорахунки в організації заходу, відзначив він.

Інтерфакс-Україна



powered by lun.ua