"Свобода Слова" від губернатора

Четвер, 29 серпня 2002, 12:46
У Чернівцях з’явилася нова газета – вже вийшли три числа органу обласної ради й облдержадміністрації "Свобода слова". Попри відвертий гротеск – уявляєте вільне слово губернаторського розливу? - , є тут ще один пікантний момент. Сьогоднішня "Свобода слова" – це вчорашній "Час-2000", неприховано скандальне чернівецьке видання, поруч із ним деякі випуски столичного "Бульвару" виглядатимуть навіть цнотливо.

Редакційний колектив "Свободи слова" – той самий, що в "Часу-2000". "Час-2000" свого часу народився з великого скандалу. Спочатку був собі у буковинській столиці просто тижневик "Час", у ньому працювали Петро Кобевко – редактор і Сергій Сулима – його заступник. Робота як робота – часом хлопці заголовок догори ногами на першій шпальті надрукують, коли-не-коли – нецензурне слово "прямим текстом" або й відверту дезу, після чого у кращому випадку все закінчувалося спростуванням, в гіршому – судом. Одне слово, будні провінційної преси, що претендує на горде звання жовтої.

Але одного дня Петро з Сергієм посварилися, і Сулима став редактором – "Часу-2000". Кобевко на екс-друга дуже образився, звинувативши у крадіжці назви.
Жити б двом "Часам" – не тужити, тиражі – не бозна-які, але на хліб з ковбасою вистачало, якби у 2001-му не набрав обертів парламентський наїзд есдеків на буковинського губернатора Теофіла Бауера.

Останній на той час встиг здобути собі звання "великого друга журналістів". Теофіл Юзефович особливо прославився тим, що під час велелюдної наради в адміністрації брутально обізвав оглядача газети "Молодий буковинець" Людмилу Чередарик. На захист колеги виступили всі місцеві і чимало всеукраїнських медіа, на підтримку губернатора – лише "Час-2000". До сказаного ним на адресу журналіста "Час-2000" додав таке, що навіть губернаторові було далеко.

Есдеки, звичайно, не цими проблемами переймалися – Бауер виявився не настільки поступливим, як свого часу губернатор Закарпаття Балога, ще однієї соціал-демократичної вотчини з Чернівеччини не вийшло. За це есдеки били чолом президенту – щоб "пішов" непоступливого Бауера, а з трибуни Верховної Ради нардеп Зінченко нарікав на буковинського губернатора. І економічні показники області не ті, і взагалі – біда на Буковині з таким головою держадміністрації. Але "гарант" Теофіла Юзефовича не віддав. Недарма - яке інтерв’ю губернатора не почитай, там чорним по білому написано: я – людина Леоніда Даниловича, втілюю на Буковині його політику і таке інше. Колишній голова колгоспу постійно демонструє президентові свою лояльність.

Так само як "Час-2000" більше року тому несподівано закохався в губернатора. Апофеозом була березнева виборча компанія, "часовики-2000" співали осанну рідному братові шефа Буковини Михайлу Бауеру, тогочасному начальникові управління освіти облдержадміністрації й кандидатові в народні депутати, не забуваючи, звісно, і керівника краю. (Михайло Бауер таки здобув депутатський мандат і влився до лав "єди").

Шлях без мила до серця влади газетярі проклали успішно – "Час-2000" не забували нагородити конвертами й грамотами до Дня журналіста, перепадали і дотації. А в липні двоє узаконили свої стосунки – сесія обласної ради прийняла рішення про створення свого і держадміністрації друкованого видання – "Свобода слова", редактор – Сергій Сулима. "Час-2000" став історією.

Про смаки, звісно, не сперечаються – ну, люблять обласні депутати і губернатор "Час-2000" з роздягненими дівчатами на першій шпальті , то й на здоров’я, але в цьому випадку доводиться говорити і про елементарне кидання. Донедавна під бюджетним крилом обласної влади перебували аж три місцеві видання – "Буковина" – газета облдержадміністрації, ця ж структура фінансувала і румуномовний часопис "Зоріле Буковіней, "Буковинське віче" – видання обласної ради. Звичайно, про великі гроші не йшлося – іноді журналістам навіть платили скромну зарплату, але тепер не буде й цього.
Прес-секретар Чернівецької обласної ради Наталя Житарюк не змогла відповісти на запитання, скільки коштуватиме чернівецьким платникам податків губернаторська "Свобода слова", тираж якої – 10000 примірників.

- Я нічого не знаю про фінансування.

Так само нічого не знав і прес-секретар облдержадміністрації Дмитро Миронюк:

- Чому саме "Час-2000" Теофіл Бауер побажав бачити газетою влади? У Чернівцях чимало інших газет.

- Це депутатська ініціатива, до чого тут губернатор?

- До того, що газета не лише обласної ради, а й облдержадміністрації.

- То й що, навіть рішення президента не всі підтримують, самі розумієте, а тут рішення про створення газети прийняла сесія обласної ради.

- Теофіл Бауер, виходить, жодного документу про газету не підписує? І коштів на неї не виділяє?

- Підписує... Послухайте, звідки я можу знати про якісь кошти? Наскільки мені відомо, "Свобода слова" може сподіватися тільки на надходження від реклами. В будь-якому випадку, на великі гроші їм розраховувати не доводиться. Он, на "Буковину" у цьогорічному бюджеті передбачалося 100000 гривень, а виділили всього 17000.

- А на "Свободу слова" скільки можуть виділити?

- Не знаю! З цими питаннями звертайтеся до обласної ради.


В серпні у Чернівецькій області побувала комісія президентської адміністрації з інспекцією стану справ в області. Обурені редактори чернівецьких видань мали зустріч із представником комісії п. Григоренком, на якій розповіли про стан справ зі "Свободою слова", і тією, що без лапок – також. Григоренко наче б то обіцяв докласти гарантові. Який, відомо, теж має репутацію "великого друга журналістів".



powered by lun.ua