В Ірані розбився український літак

Вівторок, 24 грудня 2002, 10:40
У понеділок, близько 18:00 за київським часом в Ірані зазнав катастрофи літак Ан-140, що належав авіакомпанії "Аероміст-Харків". За даними на ранок вівторка, на борту знаходилося від 44 до 48 осіб (включаючи 6 членів екіпажу) - громадян України та Росії - загинули усі.

Відповідно до списку, отриманого МНС, у літаку знаходилося 42 пасажири, у тому числі 6 громадян Росії, а також 6 членів екіпажу. Водночас, за даними Харківського авіазаводу, де зараз завершується складання списку, у літаку знаходилися 38 пасажирів, серед яких п'ятеро росіян, а також 6 членів екіпажу. На авіапідприємстві пояснюють розбіжність тим, що ряд осіб через певні причини не відправилися до Ірану з усією групою. Серед загиблих - одна дитина, 1995 року народження, син співробітника представництва підприємства "Мотор-Січ" в Ірані.

"Гарячі телефонні лінії", по яких рідні та близькі пасажирів літака можуть звертатися, щоб одержати необхідну інформацію: Міністерство закордонних справ - 238-15-88, Міністерство транспорту - 216-62-27, Міністерство з надзвичайних ситуацій - 226-32-16, посольство України в Ірані - 8-10-9821-803-41-19, Харківське державне авіапідприємство - 8-0572-43-19-85.

Переважна більшість пасажирів українського Ан-140 - авіаінженери і вчені обох країн. Вони були запрошені для участі в церемонії першого офіційного польоту Iran-140, побудованого в рамках проекту спільного ірансько-українського пасажирського літака, передає Інтерфакс-Україна.

Більшість загиблих – співробітники Харківського авіаційного заводу, а також, за даними МНС, високопоставлені представники компаній "Авіоніка", АНТК "Антонов", "Аеросила", "Інтерамі", "Рубін". На ранок вівторка знайдено 25 тіл.

Як стало відомо, український літак (бортовий номер UR14003) прямував маршрутом Харків-Трабзон (Туреччина) – Ісфахан. Ан-140 розбився в 70 км на захід від Ісфахана біля селища Баграбад.

Літак, що розбився, зібраний на Харківському авіазаводі й у серпні 2002 року був переданий авіакомпанії "Аероміст-Харків". Претензій до технічного стану літака не було.

Причини катастрофи поки невідомі. За попередніми даними українського МЗС, пілоти в умовах поганої видимості не справилися з керуванням, і літак розбився об скелі, передає РІА "Новости".

Крім того, стало відомо, що Ан-140 керували досвідчені, професійні льотчики-випробувачі. Політ виконував екіпаж Харківського державного авіаційного виробничого підприємства у складі: командир екіпажу - льотчик-випробувач другого класу Анцибор Геннадій Петрович (наліт 2000 годин, на Ан-140 - 160 годин, кількість посадок на аеродром Ісфахан - 7), другий пілот - льотчик-випробувач першого класу Чайченко Сергій Вікторович (наліт 6600 годин, на Ан-140 - 651 година, кількість посадок на аеродром Ісфахан - 16).

"Аероміст-Харків" поки утримується від коментарів про причини аварії, повідомляє УНІАН.

Як передає іранське радіо, уже знайдений бортовий самопис літака, і найближчим часом він буде переданий українській стороні.

Зараз відбувається формування державної комісії, що з'ясує причини авіакатастрофи. Протягом вівторка її представники вилетять до Ірану. Перші пошуково-рятувальні роботи на місці аварії проводять співробітники Ісфаханського аеропорту.

У програмі візиту українських і російських фахівців в Ірані планувалося провести конференцію про перспективи виробництва літака Ан-140, скоординувати обсяги постачань комплектуючих виробів на 2003 рік, виробити погоджену політику з питань постачання комплектуючих виробів. По завершенні конференції всі її учасники повинні були бути присутніми на церемонії випробування другого серійного літака Ан-140, зібраного на іранському авіаційному заводі HESA.

У списку громадян, яким на 11.00 володіє Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП), - 44 особи. Їхні прізвища:

1. Пєсков В.А. українець, директор департаменту Харківського державного авіаційного виробничого підприємства (ХДАВП),
2. Третяков С.В. українець, головний технолог ХДАВП,
3. Моторигін Ю.В. українець, директор департаменту ХДАВП,
4. Голик Г.С. українець, директор департаменту ХДАВП,
5. Тернов М.В. українець, директор департаменту ХДАВП,
6. Помазанов А.Л. українець, директор департаменту ХДАВП,
7. Гоненда Н.П. українець, начальник управління ХДАВП,
8. Окулов Б.С. росіянин, генеральний директор підприємства "Рубін"
9. Дуранін В.Н. росіянин, заступник гендиректора ВАТ МНПК "Авіоніка",
10. Кузнєцов В.Б. росіянин, головний фахівець МНПК "Авіоніка"
11. Скринніков С.А. росіянин, головний редактор журналу "Вісник авіації і космонавтики",
12. Торхов В.Г. росіянин, генеральний директор "Агрегат",
13. Бочило В.Ф. українець, начальник планового відділу ПО "Південмаш",
14. Ісак Е.Г. українець, голова правління НПК "Електронприлад"
15. Іванов В.В. українець, заступник директора НПК "Електронприлад",
16. Бабинін Н.Н. українець, генеральний директор АТ "Авіоніка",
17. Степанович В.Б. українець, заступник гендиректора АТ "Авіоніка",
18. Корзинкін С.Д. українець, заступник гендиректора заводу "ФЕД",
19. Білоусько С.А. українець, перекладач, "ФЕД",
20. Польшин С.В. українець, прокурор, уточнюється,
21. Колесников В.І. українець, заступник генерального конструктора ЗМКБ "Прогрес",
22. Силович П.В. українець, директор "ГІПРОНІІАВІАПРОМ",
23. Голобородько Я.Д. українець, заступник генерального директора АНТК "Антонов",
24. Шишков В.В. українець, заступник головного конструктора АНТК "Антонов",
25. Савін В.С. українець, директор "Авіафільм",
26. Земляний М. українець, кінооператор "Авіафільму",
27. Сідненко А.А. українець, директор компанії "Інтерамі-інтер'єр",
28. Русинов В.В. українець, начальник відділу компанії "Інтерамі-інтер'єр",
29. Подпружніков В. українець, провідний інженер компанії "Інтерамі-інтер'єр",
30. Коренець С. українець, провідний інженер компанії "Інтерамі-інтер'єр",
31. Ясюренко О.С. українка, дружина представника компанії "Мотор-Січ" у HESA,
32. Ясюренко С.А. українець, син представника компанії "Мотор-Січ" у HESA,
33. Стрельцова В.П. українка, електромонтажниця ХДАВП,
34. Польовий В.А. українець, інженер-конструктор ХДАВП,
35. Гладкий С.В. українець, інженер ХДАВП,
36. Есман В.Г. українець, інженер ХДАВП,
37. Якут Є.Г. українець, інженер ХДАВП,
38. Зайцев С.В. українець, інженер ХДАВП.

Екіпаж
39. Анцибор Г.П. українець, перший пілот, командир корабля,
40. Чайченко С.В. українець, другий пілот,
41. Мазуренко С. українець, штурман,
42. Попов О.Л. українець, заступник начальника цеху,
43. Сидоренко О.Л. українець, авіамеханік,
44. Чернуха С.С. українець, авіатехнік.


"Аероміст-Харків" - спільна україно-російська авіакомпанія, зареєстрована на початку серпня нинішнього року. Співвідношення часток засновників не розголошується, однак відомо, що контрольний пакет акцій належить харківській корпорації "ІнтерАмі".

Як передає кореспондент РІА "Новости", за даними компанії "Інтерамі", що займається створенням дизайну салону Ан-140, машина проектувалася як заміна Ан-24, Ан-26 і Як-40. Літак класифікується як "регіональний вантажопасажирський", він призначений для пасажирських і змішаних вантажопасажирських перевезень на відстань до 3 тис 700 км. Літак Ан-140 придатний для використання в умовах високогір'я, жаркого й холодного кліматів, на невеликих аеродромах, включаючи малообладнані.

Машину, що може взяти на борт 52 пасажири, відрізняють підвищений комфорт і вантажомісткість. Ан-140 сертифікований Міждержавним авіаційним комітетом, Державною авіаційною адміністрацією України і відповідає вимогам Федеральної авіаційної адміністрації США.

Ан-140 випускається кооперативно підприємствами України, Росії й Ірану, зокрема, Харківським державним авіаційним виробничим підприємством /ХДАВП/ і самарським авіазаводом "Авіакор". Близько 65% комплектуючих надходить у Харків, де відбувається збірка Ан-140, від російських виробників.

Літак, що розбився, Ан-140 виробництва Харківського державного авіаційного виробничого підприємства, бортовий номер 14003, серійний номер 0204, дата випуску 30.11.02, налітав із початку експлуатації 71 годину 28 хвилин, виконав 27 посадок. Літак був переданий в експлуатацію авіакомпанії "Аероміст-Харків" відповідно до договору фінансового лізингу між лізинговою компанією "Укртранслізинг" і авіакомпанією "Аероміст-Харків".

Контракт про налагодження в Ірані серійного випуску літаків Ан-140 був підписаний у 1995 році. У 1999 році був серійно випущений перший літак. За розрахунками учасників консорціуму, до 2020 року планувалося зібрати близько 100 таких літаків. Вартість кожного складає 8,5 млн доларів.
Відповідно до контракту, укладеного між АНТК "АНТОНОВ" і іранською літакобудівною компанією HESA, і договором між ХДАВП і АНТК "АНТОНОВ", ХДАВП, як учасник контракту з української сторони, здійснює постачання деталей, вузлів і агрегатів літака Ан-140 в Іран.

ХДАВП також проводить навчання іранських фахівців із провідних напрямків літакобудування. Під час недавнього офіційного візиту президента Ірану в Україну була підписана міжурядова угода про створення консорціуму в області авіації. Задля розвитку цієї угоди була визначена необхідність прискорення розвитку контракту про спільне виробництво літаків Ан-140 в Ірані.

"Українська правда" у Threads

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування