Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Київ, червень та антикризові менеджери, які жити не можуть без заздалегідь запланованих криз

Середа, 25 червня 2003, 11:23
20 червня "УП" оприлюднила повний текст законопроекту 3207 "Про внесення змін і доповнень до Конституції України", внесеного того дня головою держави до Верховної Ради. Нічого більш чудернацького з політико-правової точки зору вітчизняна теорія не бачила з часів "Закону про тимчасовий державний устрій та порядок законодавства в УНР", підписаного відомим українським есдеком Петлюрою за тиждень до остаточного краху його режиму.

Представлений президентом законопроект лежить поза межами існуючих у цивілізованому світі конституційних традицій.

Будь-яка Конституція покликана передовсім забезпечувати державну, соціальну, політичну стабільність держави та суспільства, а також забезпечувати еволюційний, ненасильницький, ПРАВОВИЙ вихід з криз, які неодмінно виникають. Законопроект 3207, у разі його ухвалення, запрограмовує колапс системи державного устрою, створеного в Україні після проголошення державної незалежності.

Зупинимося лише на декількох, найбільш кричущих, з нашої точку зору, пропозиціях глави держави.

Перша за порядком подання пропозиція президента звучить так: "конституційний склад Верховної Ради України - чотириста п'ятдесят народних депутатів України, які обираються відповідно до закону на пропорційній основі". І далі: "Верховна Рада є повноважною за умови обрання не менш як двох третин її конституційного складу".

Запитуємо у всіх юристів України: яким чином за пропорційного виборчого закону можна обрати менше 100% депутатів? Персонально в одного з найталановитіших із них - Медведчука - запитуємо:, що юристи адміністрації президента розуміють під пропорційною системою, якщо при її застосуванні можна обрати МЕНШЕ 2/3 парламенту?

Друге. Ще більш дивний вигляд має ст. 90. Вона, зокрема, передбачає, що президент має право розпустити ВР, якщо "протягом шістдесяти днів після відставки Кабінету Міністрів не сформовано персональний склад Кабінету міністрів, який відповідно до Конституції України призначається Верховною Радою".

Сама по собі - у відриві від інших статей – звучить нібито нейтрально. Але фокус полягає в тому, що ст. 115 проекту передбачає: "Кабінет Міністрів України, відставку якого прийнято, продовжує виконувати свої повноваження ДО початку роботи новосформованого відповідно до Конституції України Кабінету Міністрів України, але не довше ніж шістдесят днів".

Тобто у разі застосування обох статей, отримуємо наступне.

Перше: Кабінет відправляють у відставку.
Друге: впродовж 60 днів ВР не може сформувати новий уряд.
Третє: "старий" Кабінет припиняє виконувати навіть тимчасові обов'язки.
Четверте: ВР розпускається.
П'яте: призначаються нові вибори.
Шосте: принаймні 150 днів країна живе без уряду, в т.ч. без силовиків, яких так любить призначати президент.
Сьоме: у разі обрання нової ВР, ситуація повторюється автоматично.

Запитуємо в усіх юристів, а також народних депутатів та держслужбовців усіх рівнів: яким чином півроку країна буде жити БЕЗ уряду?

Третє й останнє на сьогодні. Президент пропонує виключити з чинної 104 статті Основного Закону три простих слова "Верховної Ради України".

Отримуємо: "Новообраний президент України вступає на пост не пізніше ніж через 30 днів після офіційного оголошення результатів виборів, із моменту складання присяги народові на урочистому засіданні".

Запитуємо в усіх юристів України: чи слід тлумачити такий текст як натяк на відсутність парламенту на момент складання присяги? Ба більше: чи можна фразу "урочисті збори" тлумачити як "урочисті збори", наприклад, юристів СДПУ(о) або особистих друзів новообраного голови держави?

Данило Яневський, Костянтин Малєєв, Інститут політичного моделювання


Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування