Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

"Газпром" іде на поступки в обмін на повний контроль над транспортною системою України?

Вівторок, 12 серпня 2003, 20:06
"Газпром" пропонує збудувати новий газопровід через територію України, пише російська газета "Время новостей". На думку експертів, згода "Газпрому" на пропозицію з української сторони можлива була тільки в обмін на серйозні поступки щодо консорціуму.

За інформацією газети "Время новостей", у найближчі два тижні у Києві буде затверджений бізнес-план підприємства. "Компроміс полягає в наступному: щоб зберегти гідну частку в консорціумі (зараз, до вступу в нього нових учасників, Росія й Україна володіють рівними частками), "Газпрому" доведеться серйозно в нього вкластися", пише газета.

Як виданню повідомило джерело, близьке до переговорів, у тексті бізнес-плану "є пункт про будівництво нового експортного магістрального газопроводу територією України". У "Газпромі" газеті "Время новостей" підтвердили наявність такої домовленості, повідомивши також, що до закінчення підготовки ТЕО говорити про параметри цієї труби передчасно. У "Нафтогазі України" відмовилися коментувати інформацію до підписання документів.

За словами джерела газети "Время новостей", початкова пропускна здатність газопроводу має скласти 15 млрд. кубометрів на рік з можливістю збільшення до 32 млрд. Орієнтований термін будівництва труби (буде прокладатися в рамках діючого маршруту) - три роки, щоб вступити в експлуатацію до 2008 року, коли за діючими контрактами "Газпром" повинен буде експортувати до Західної Європи мінімум 175 млрд. кубометрів газу. А за сприятливої кон'юнктури ця цифра може скласти і всі 205 млрд. кубометрів (верхня межа, зафіксована в угодах).

За інформацією газети "Время новостей", будівництво нового маршруту в рамках консорціуму "посилено лобіювала українська сторона, яка до останнього наполягала на споконвічній пропускній здатності у 32 млрд. кубометрів". "Однак очевидно, що це йде врозріз з політикою диверсифікації транзитних напрямків (яка, до речі, зароджувалася на тлі складних відносин з Україною).

Тому "Газпром" навряд чи відмовиться від будівництва другої сітки газопроводу Ямал-Європа, хоча відносини з транзитними країнами - Білорусією і Польщею - складаються досить посередньо".

"Експерт, який побажав залишитися неназваним, говорить, що російська сторона могла погодитися на будівництво нової гілки територією України тільки в обмін на серйозні поступки щодо консорціуму, що стосуються пайової участі в ньому і наявності в консорціуму реального контролю над газопровідною системою", пише газета.

Газета наводить думку аналітика Об'єднаної фінансової групи Павла Кушніра, що вважає, що будівництво експортного маршруту територією України "цілком обґрунтоване і не занадто дороге рішення, якщо не враховувати політичну складову". Він оцінив вартість нового газопроводу в 1,5-2 млрд. доларів у залежності від того, скільки буде потрібно коштів на розширення російської системи під цей газопровід.

Консультант The Boston Consulting Group Сергій Степанов оцінив його в меншу суму - 1 млрд. доларів, правда без врахування інвестицій у модернізацію старої української труби. "За нашими розрахунками, споживання газу в Європі до 2010 року виросте на 30%, що складає 150-200 млрд. кубометрів до існуючого рівня, - цитує газета експерта. - У цьому зв'язку експорт "Газпрому" може зрости ще істотніше. Тому зайвим новий газопровід у будь-якому випадку не буде. Крім того, цей маршрут більш зручний для експорту середньоазіатського газу, що піде в Європу у великій кількості саме з 2008-2009 рр.".


Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування