Якщо Україна погодиться на російський реверс, Європа від неї відвернеться

Вівторок, 30 вересня 2003, 11:02
Якщо нафтопровід "Одеса-Броди" буде качати російську нафту у реверсному напрямку, то Європа втратить "інтерес до цього трубопроводу".

Про це в інтерв'ю Українській службі ВВС повідомив президент "Укртранснафти" Олександр Тодійчук. "Я хочу зазначити, що представники Єврокомісії сказали: якщо буде заповнення російською сумішшю, Європа і ці потенційні партнери, які брали участь у цьому засіданні, втрачають інтерес до цього трубопроводу", - заявив він.

"Тому що, зважаючи на сценарій можливого розвитку подій навколо проекту, вони бачать, що привабливість нашого варіанту дуже зменшується. Чому? Тому що у цей час, поки ми будемо реверсивно транспортувати нафту, почнуть реалізовуватися інші варіанти, які конкурують з нашим проектом", - зазначив Тодійчук.

Президент "Укртранснафти" також зазначив, що він не є "противником російської нафти". "Ми запропонували росіянам качати 9 мільйонів тонн нафти на рік через Придніпровську систему магістральних нафтопроводів. Сьогодні у росіян є можливість перекачувати 4 мільйони тонн, але ця можливість повністю не використовується, і росіяни пояснюють це тим, що є проблеми з танкерами, які стоять до 10 днів у Босфорі", - повідомив він.

Тодійчук також додав, що "на питання, чи ці проблеми зменшаться, коли у цьому напрямку піде ще 9 мільйонів тонн з Бродів на Босфор", відповіді у росіян немає. "Крім того, завантажуючи Придніпровську систему, ми створюємо коротший маршрут для російської нафти, і російські партнери можуть на цьому зекономити до 3 доларів на тонні. Ми питаємо їх: чому ви не хочете використовувати більш дешевий маршрут? І знову не маємо відповіді", - сказав він.

Натомість, за словами Тодійчука, за допомогою європейських партнерів вже є "контракти з гарантіями постачання каспійської нафти в обсягах до 9 мільйонів тонн на рік".

Тодійчук також зазначив, що зараз ведеться робота "із споживачами". "У нас десь на 4,5-6 мільйонів тонн є листи про наміри, є меморандуми, і ми зараз працюємо з тим, аби перетворити їх на ф'ючерсні контракти і контракти, які можуть виконуватися вже найближчим часом", - сказав він.

Президент "Укртранснафти" також підтвердив повідомлення польської сторони, що наприкінці жовтня Польща та Україна можуть підписати договір, яким передбачається побудування польської ділянки нафтопроводу Одеса-Броди-Плоцьк за 3 роки.

"Про це на нараді було заявлено політичним радником віце-прем'єр-міністра", - сказав Тодійчук. – "Він сказав, що польський уряд зараз готує цю угоду, що наразі відбуваються юридичні узгодження, але він поставив досить жорстку умову, що ця угода може бути підписана тільки в разі, коли почнеться заповнення трубопроводу легкою каспійською нафтою".

"Якщо цього факту не буде, польська сторона відмовиться від підписання такої угоди у зв'язку з тим, що вона потрапляє під великі політичні ризики", - зазначив український чиновник.

За повідомленням Тодійчука, "розглядався проект розвитку нафтотранспортного коридору на всіх етапах". "Перший – це рух нафти до Бродів, з Бродів – у напрямку Ужгорода до Словаччини, Чехії і трохи далі - до південних заводів у Німеччині.

Крім того, є можливість, починаючи з цього року, з Бродів, перевантажуючи нафту на залізничні цистерни, транспортувати їх на південь Польщі. Раніше передбачалося, що Польща підключається до проекту лише на третьому етапі, коли буде збудований трубопровід Броди-Плоцьк. Сьогодні ми говоримо, що південні польські заводи мають можливість отримувати цю нафту вже у цьому році", - сказав президент "Укртранснафти".




powered by lun.ua