Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Росія ще не визначилася, чи зупиниться перед українським кордоном

Середа, 15 жовтня 2003, 16:17
Питання будівництва Росією дамби до українського острова Коса Тузла обговорювався на зустрічі в Новоросійську начальника Азово-Чорноморського регіонального управління Державної прикордонної служби (ДПС) України Віктора Назаренка і керівника Північно-Кавказького регіонального прикордонного управління Федеральної служби безпеки Росії Миколою Лисинським.

Як повідомив журналістам у середу на острові Тузла Назаренко, на зустрічі українська сторона "ще раз нагадала представникам російського прикордонного відомства, що лінію, позначену за буями між островом Тузла і півостровом Тамань, і яка існує на карті, Державна прикордонна служба України вважає лінією кордону України".

Він також підкреслив, що українські прикордонники попередили державного прикордонного представника Росії, що у випадку, якщо дамба підійде до острова Тузла, "наші дії будуть адекватними відповідно до завдань, які поставив глава ДПС".

У той же час Назаренко відзначив, що не одержав конкретної відповіді від російської сторони на питання, чи завершиться будівництво дамби на лінії, яку Україна вважає лінією державного кордону.

Українська сторона також відзначила в ході зустрічі, що відповідальність за будівництво дамби будуть нести ті, хто її будує.

Начальник Азово-Чорноморського управління ДПС ще раз підкреслив, що ініціатива будівництва дамби виходить з боку Росії, висловивши в той же час надію, що в ініціаторів будівництва вистачить здорового глузду, щоб зупинити його на лінії держкордону і вирішити це питання на договірному рівні.

"Ми зробимо все, щоб будівництво не велося на нашій території", - підкреслив Назаренко, додавши, що "форми дій абсолютно різні, і ми не збираємося поглиблювати конфлікт".

Він також висловив думку, що будівництво дамби повинне було бути погоджене з Міністерством закордонних справ, а також з Міністерством транспорту України, оскільки в Керченській протоці поруч з островом Тузла проходять водні шляхи, і питання також стосується проходження судів і екологічної безпеки.

"Ми, як прикордонники, ініціативно виходимо і прагнемо вирішити цю проблему до підходу дамби до лінії кордону. Однак будівництво ведеться активно, не зупиняється, і це означає, що ніхто з тих людей або структур, що прийняли рішення щодо дамби, ще не визначився щодо зупинки будівництва до рішення питання на міждержавному рівні", - відзначив Назаренко.

За його даними, з вівторка дамба підійшла до острова на 971 метр, а в цілому росіяни побудували від свого берега вже 2881 метрів дамби.

Разом з тим начальник управління відзначив, що зустріч у Новоросійську, на якій, зокрема, минулому підведені підсумки виконання спільного плану дій щодо охорони акваторії Азовського моря, Керченської протоки і північно-східної частини Чорного моря, пройшла в дружній обстановці.

За підсумками обговорення цього питання був підписано відповідний протокол. За словами Назаренка, він знайшов взаєморозуміння зі своїм російським колегою, і прикордонники обох країн визначилися "у наших специфічних формах і шляхах несення служби".

В той же час у Керчі в середу проходить сесія міської ради, де, як очікується, буде прийняте звернення до Верховної Ради і Кабінету міністрів України з вимогою вжити заходів щодо зупинки будівництва дамби.

До Керченської міськради надходять листи і заяви трудових колективів, заводів і підприємств міста з вимогою вжити заходів щодо зупинкибудівництва, що, за їхніми словами, заважає нормальному функціонуванню міського господарства і завдає шкоди економіці міста.

За словами мера Керчі Олега Осадчого, у зв'язку з будівництвом дамби втрати тільки Керченського морського порту становлять сотні мільйонів гривень.

Інтерфакс-Україна

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування