Кому належать бігборди з Ющенком-фашистом?

Понеділок, 10 листопада 2003, 13:17
Про те, що відбувалося в Донецьку 31 жовтня, в минулому номері "Грані+" розповів мій колега Володимир Бойко. Тому я зупинюся лише на одному епізоді тих подій — на історії появи рекламних щитів, де лідер "Нашої України", Віктор Ющенко, був зображений як прибічник фашистської ідеології та поборник нацизму.

Хто малював це паскудство? Хто клеїв на щити? Хто давав команду? Хто винуватий?

На ці питання намагалися відповісти багато хто. У тому числі і журналісти українських ЗМІ, які неодноразово стверджували, що фірма "Плазма", яка розміщувала "рекламу" проти Ющенка, нібито належить синові прем'єр-міністра України. Віктор Янукович з цього приводу цілком справедливо обурювався: "Звинувачення на мою адресу, та ще й на адресу моєї сім'ї — я з цими питаннями розберуся, і буде конкретна відповідь!"

Давайте ж, спробуємо "чисто конкретно" розібратися, що таке компанія "Плазма" і хто в ній хазяїн?

Скандалісти

На рекламному ринку України компанія "Плазма" відома виключно у зв'язку з нещодавнім скандалом у Донецьку.

Восени цього року Асоціація підприємців зовнішньої реклами України (АПЗРУ) звернулася до депутатів Верховної Ради, а також до голови Антимонопольного комітету України та до голови Держкомітету з питань регуляторної політики та підприємництва з приводу "здійснення в Донецьку монополізації на ринку зовнішньої реклами з метою затвердження монопольного становища компанії "Плазма".

Хто лобіював інтереси "Плазми"? У Донецьку вважають, що це робив заступник мера Геннадій Ткаченко з відома самого мера, Олександра Лук'янченка. Наприклад, за підписом Ткаченка місцевим рекламним компаніям розсилалися листи з вимогою "провести демонтаж рекламних конструкцій у зв'язку з грубими порушеннями". Далі йшов перелік нормативних актів та інструкцій, які нібито були порушені рекламниками... Через цю і через деякі інші, так само надумані причини, у Донецьку протягом кінця літа — початку осені 2003 р. зрізали всі рекламні щити компанії "Перехід-Аутдор", майже всі щити фірми "Октагон", значну частину конструкцій агентства "БігБорд" і лише КІЛЬКА рекламних щитів компанії "Плазма"!

Ось думка з цього приводу Андрія Клименка, директора київського рекламного агентства "Старком": "... У Донецьку залишився один домінуючий оператор зовнішньої реклами — "Плазма". Без неї створити хорошу адресну програму у Донецьку неможливо. І "Плазма" це знає, тому починає грати на своєму фактично монопольному статусі".

Що таке "монопольний статус" "Плазми"? На сьогодні ця фірма контролює у Донецьку щонайменше 750 рекламних щитів (37% — авт.) і піднімає розцінки на зовнішню рекламу у 2-3 рази. Інакше кажучи, тільки "Плазма" у найближчому майбутньому, тобто напередодні президентської передвиборної кампанії-2004, вирішуватиме, кого з політиків рекламувати у Донецьку і в області, а кого — ні.

Втім, в самій компанії так не вважають і впевнені, що про жодну несумлінну конкуренцію з боку "Плазми" не може бути й мови.

"Хто порушує закон, — заявив нещодавно заступник гендиректора компанії Григорій Дворников, — той і втрачає свої місця, ми ж — абсолютно законослухняна компанія. Звісно, ми зайняли більшість вигідних місць, наприклад, в центрі міста, але річ у тім, що ми раніше за інших зорієнтувалися в ситуації, що змінилася, одержали дозволи, погодили всі документи. А от інші не змогли діяти так швидко..."


Таємниця "Плазми"

Цікаво, а чому саме "Плазма" виявилася спритнішою за всіх? Давайте розбиратися.

Отже. Фірма "Плазма". Код ОКПО 30341869. Зареєстрована 1 березня 2000р. Статутний фонд 50 гривень. Головні види діяльності — реклама та представницькі послуги. Юридична адреса: Донецьк, Ворошиловський район, Комсомольський проспект, буд. №6. Фірма має єдиного засновника: Черевка Віталія Борисовича. Для охочих особисто пересвідчитися у правильності цієї інформації надаю телефони керівництва "Плазми": 3370000, 3324642, 3450101.

Засновник "Плазми" Віталій Черевко — людина у Донецьку відома. Наприклад, свого часу він редагував журнал "Наш театр" і директорствував у "Фонді сприяння театру" (Донецькому українському музично-драматичному театру). А ще пан Черевко займався бізнесом, зазвичай у партнерстві з деяким Русланом Берловим. Черевко був засновником "Плазми", Берлов працював у цій фірмі директором. Черевко заснував "Фонд допомоги правоохоронним органам "Батьківщина", директором якого став той самий Берлов. До речі, основні види діяльності фонду "Батьківщина" ті самі, що й у "Плазми" — реклама та представницькі послуги.

Але зв'язок "Плазми" із правоохоронними органами Донецька — це не найголовніше. Головне те, що партнер пана Черевка — Руслан Берлов — підтримує тісні стосунки з групою добре відомих в Донецьку молодих бізнесменів. Наприклад, із Дмитром Бердянським — вони партнери по фірмі "Талісман-2000". А Бердянський, у свою чергу, робить бізнес із не менш шанованими Артемом Щербанем (ТОВ "Алмаз") і з Олександром Рибаком (ТОВ "Леондор").

Що, знайомі прізвища? Так-так, це не однофамільці. Це сини Володимира Петровича Щербаня, екс-губернатора Донецької області, та Володимира Васильовича Рибака, екс-мера Донецька!

Ну що, тепер ви, мабуть, розумієте, чому рекламна компанія "Плазма" на ринку Донецька "раніше за інших зорієнтувалася в ситуації, що змінилася, одержала дозволи, погодила всі документи"? І чому "інші не змогли діяти так швидко"?

Але й це ще не все. Віталія Черевка цілком можна вважати головним рекламним магнатом Донецька. Як виявилося, він є засновником ще чотирьох рекламних агентств: "Євростиль" (ОКПО 31500434), "Перша лінія" (ОКПО 31500497), "Рекламний дім" (ОКПО 31501160) та "ДІВА" (ОКПО 31501349)!

Кілька слів на закінчення. Дійсно, сини Віктора Януковича — Олександр та Віктор — не мають жодного відношення до фірми "Плазма", отже, і до розміщення на щитах цієї фірми рекламних плакатів, що порочать честь та гідність Віктора Ющенка. Проте не виключено, що до цієї провокації мали деяке відношення "спонсоровані" Віталієм Черевком та Русланом Берловим правоохоронні органи і/чи Щербань-молодший та Рибак-молодший...

А зараз повернемося до заяви Віктора Януковича, який пообіцяв "розібратися" із звинуваченнями на адресу своєї "сім'ї". Вікторе Федоровичу, ви яку сім'ю мали на увазі? Свою власну або в ширшому значенні? Адже "сім'ї" бувають різні, благополучні й не дуже. Різновид останніх — мафіозні "сім'ї", італійські, сіцілійські, американські та інші...

Певно, до них тепер варто додати і донецьку "сім'ю"?

Автор: Ярослав Грушевський, "Укрінформбюро", "Грані"

powered by lun.ua