Директор "Плазми": "До пакостей на Ющенка ми не маємо ніякого відношення"
Четвер, 13 листопада 2003, 12:10
Використання "чорнухи" у вітчизняній політичній боротьбі – не новина в нашій державі. В Радянському Союзі, говорячи про "українських буржуазних націоналістів", ніколи не забували пов'язати їх із німецьким фашизмом.
"Таврування" політичних опонентів фашистською символікою мало також прецеденти вже у незалежній Україні. Свого часу на листівках НРУ та на передвиборних плакатах тодішнього опозиційного кандидата у президенти В'ячеслава Чорновола хтось також малював нацистські свастики. Посмертно Чорновола удостоїли звання Героя України.
Але зараз Україна вперше побачила настільки масштабне провокативно-бездоказове використання партійної символіки націонал-соціалістичної робітничої партії Німеччини. В центрі міста. На бігбордах 3 на 6 метрів. І Ющенка в нацистській формі.
Події у Донецьку, коли було зірвано з'їзд блоку "Наша Україна", викликали значний резонанс у суспільстві. Коментарів було більш ніж достатньо як від самих постраждалих представників опозиції, так і від більшовиків. Не оминув увагою їх і Кучма.
На цій хвилі сплила у всеукраїнському інформаційному полі й назва приватного підприємства "Плазма", на бігбордах якого, власне, і "красувалися" вищеозначені мальовидла.
У понеділок на сайті "Української правди" було розміщено статтю "Кому належать біг-борди з Ющенком-фашистом?", опубліковану в газеті "Грані-плюс".
У свою чергу, для отримання коментарів з перших вуст "Українська правда" зв'язалася телефоном безпосередньо з генеральним директором приватного підприємства "Плазма" Григорієм Дворніковим.
- Є закиди, що за компанією "Плазма" стоять високі посадові особи. Називалися також прізвища синів Януковича, потім Рибака, Щербаня... Як би ви це прокоментували? Кому належить "Плазма"?
- Я вам кажу, що оці люди, яких ви назвали, ніякого відношення не мають до "Плазми", ніякого. Вони не є хазяями "Плазми". Це брехня, і це можна буде легко довести в будь-якому суді, коли це знадобиться. От і все.
- То чи вимагатимете ви, в такому разі, спростування від людей, які вам це закидають? Які вас, фактично, звинувачують у тому, що Ви є політичним інструментом?
- Мабуть, будемо звертатися до суду на цих брехунів, бо я з усією відповідальністю кажу, що ні до Януковича, ні до його синів... Я з ними і не знайомий, і в очі бачив Януковича тільки по телебаченню.
- Добре, але можна тоді дізнатись, хто володіє фактично компанією "Плазма"?
- Я не хочу називати цю людину, бо вона ніякої політичної ролі ні на якій арені, навіть в міській раді не має. Ця людина до політики не має ніякого відношення, і до жодної партії не належить.
А що оце на наших бігбордах були розміщені пакості на Ющенка, то я вам із відповідальністю кажу, що ми до цього не маємо ніякого стосунку.
І ми до політики не хочемо чіплятися ні до якої – будь то Янукович чи хто інший – у нас праця, ми політикою не займаємося. Ні я до жодної партії не належу, ні засновник до жодної партії не належить.
І що самостійно хтось навішав на наших бігбордах на Ющенка оці шаржі чи як їх назвати, то я вам кажу: ми до цього не маємо ніякого відношення, і ми зразу ж їх зірвали.
Ми серед дня не могли зробити цього, бо там же машини їздять, а найближчого ж вечора ми усе це зірвали.
У мене таке враження, що мені в хаті хтось полазив, якісь "партизани"...
- Як відреагували клієнти вашої компанії, на чиє оплачене місце були наклеєні постери з Ющенком?
- Нам деякою мірою пощастило – це відбулося наприкінці місяця, 31 жовтня. А з 1 листопада у нас міняється сюжет, і за рахунок цього ми ніяких збитків не понесли. Коли б це була середина місяця чи початок місяця, у нас були би проблеми.
- Чи збираєтеся ви реагувати якимось чином на те, що постери з фашистським відтінком з'явилися на ваших щитах? Будете подавати скаргу, вимагати розслідування?
- Так як матеріально ми не постраждали, то до суду ми на цей раз не будемо звертатися, а коли б ми зазнали збитків, то, без сумніву, ми б звернулися до суду.
- Яка частина ринку належить зараз "Плазмі" в Донецьку, і скільки бігбордів ви маєте?
- У компанії, директором якої я є - 31 бігборд... 31 конструкція, будемо казати.
- Але ж, наскільки нам відомо, раніше називалася інша цифра...
- Я працюю директором ПП "Плазма" – у мене 31 конструкція. У нас запатентований дизайн "Плазми", розумієте мене? Дизайн конструкцій "Плазми". Ми це запатентували, а інші фірми у нас запросили цей патент, розумієте? Нам належить інтелектуальна власність.
- За нашою інформацією, ці антиющенківські карикатури були наклеєні виключно на бігбордах "Плазми". По-перше, чи відповідає це дійсності, по-друге, як ви можете це прокоментувати: може, хтось вас підставляє, і чи є у вас якісь власні здогади, хто б це міг бути?
- Власних здогадів у мене немає. Це ж знаєте, як люди зустрічали його тут у Донецьку – недоброзичливо. Одне можу сказати, що ми до цього не маємо ніякого відношення. І я не хочу у цю політику лізти й розбиратися хто, що, чого... Матеріальних збитків нам не завдали, і це добре...
- Але це правда, що ці карикатурні постери були наклеєні лише на ваших площинах?
- Я вам скажу, що "Плазма" має місця у центрі Донецька, лише "Плазма". І тому я не дивуюся, що на "Плазмі" розміщали, тому що у центрі Донецька у "Плазми" є гарні місця, тільки у "Плазми". Я розумію, що це виключно з цього. Думаю, коли б там стояли ще чиїсь бігборди у центрі, то й на них би розмістили.
- Це якраз перегукується зі звинуваченнями у монополізації ринку Донецька...
- Я по цьому скажу, що у нас є кращі місця у центрі Донецька. Ми прийшли на цей ринок значно пізніше інших фірм...
- От, власне, як так сталося, що ви прийшли пізніше за інші фірми, але саме у вас абсолютна більшість, я так розумію, якщо не всі бігборди в центрі?
- Тому що оці люди, які займалися у Донецьку [рекламним бізнесом на бігбордах], майже усі з Києва. Хазяї живуть у Києві, знають, скільки у них там щитів стоїть, і все, я так розумію. Коли "Плазма" прийшла, вона була 84-ою по Донецьку. Інші люди поставили свої бігборди і, як кажуть, отримували свої гроші і почивали на лаврах.
А у цей період "Плазма" проробила дизайн, вклала в нього гроші, запатентувала його, брала участь у конкурсах по Україні, ми маємо нагороди за кращі конструкції - і з Києва, і з Донецька - з архітектури й будівництва. А гарних місць у Донецьку не дуже й багато – це вулиця Артема, центральні вулиці.
***
Такі відповіді керівництва "Плазми" викликають здивування у інших людей, причетних до цього бізнесу в Донецьку. За їх словами, все не так просто, як намагається подати Григорій Дворніков.
АРТЕМ БІДЕНКО: "ПЛАЗМА" МОНОПОЛІЗУВАЛА РИНОК ДОНЕЦЬКА"
Асоціація зовнішньої реклами України має суттєві претензії до фірми "Плазма" у сфері бізнесу. Інтерв'ю виконавчого директора АЗРУ Артема Біденка доповнить уявлення про ситуацію на ринку зовнішньої реклами в Донецьку:
- Навесні цього року на Донбасі почала створюватися дуже дивна ситуація, коли чиновники розпочали видавати дивні приписи мережевим, тобто не локальним, а всеукраїнським компаніям-операторам зовнішньої реклами. Вони вимагали прибрати щити у зв'язку з порушенням законодавства.
Це при тому, що вони ж самі дали дозвіл на розміщення щитів там – з порушенням законодавства. І почалися зрізання: зрізали загальнонаціональних операторів. А на вихідних два тижні тому вночі зрізали вже локальних операторів.
Приїжджають вночі кілька автомобілів, як правило, на вихідних, і робітники зрізають автогенами металевий стовбур "під корінь". Причому за одну ніч зрізається 50 щитів. Потім вони їх десь зберігають у себе на складах, причому вимагають у людей оплатити зберігання й демонтаж. За чутками, виїхало 63 машини з бригадами робітників.
В Донецьку останнім часом це, очевидно, єдиний спосіб спілкування з операторами, окрім донецького монополіста зовнішньої реклами – компанії "Плазма". В решті регіонів України таке не практикується.
За офіційною статистикою компанії "Український медіа-монітор", за період із січня по жовтень цього року в Донецьку зрізали 184, якщо я не помиляюсь, щити. Це без урахування випадку на минулих вихідних. Тоді ще 50 - тобто більше 200 щитів усього зрізали.
За законом, якщо чиновникам щось не подобається, вони подають у суд на компанію - оператора зовнішньої реклами, суд виносить певне рішення, компанія платить штраф і сама прибирає свої щити, встановлені з порушеннями законодавства.
- Чим відрізняються "умови життєдіяльності" "Плазми"?
- У травні почали зрізати перші компанії, а "Плазма" почала нарощуватися, і ця компанія єдина наростила більше 60 щитів.
При цьому міська влада дуже довго говорила про існування мораторію. Але іншим компаніям вона не видавала дозволи, а цій видавала. Потім на круглому столі, який ми організували, вони сказали: ні, мораторію нема, просто ми дуже уважно слідкуємо за благоустроєм міста.
- Напрошується запитання: хто за "Плазмою" стоїть?
- За чутками, компанія "Плазма" пов'язана якимсь чином, по-перше, з адміністрацією Донецька, по-друге, з Генпрокуратурою, і, по-третє, нібито з "Олімпом" (лікеро-горілчаний завод).
Але, знову ж таки, я не можу нічого стверджувати: хто стоїть за компанією "Плазма", і чому адміністрація міста Донецька зрізає одні щити, а потім на їх же місці встановлює щити "Плазми". І говорить при цьому, що ніякої монополізації немає, ми діємо прозоро, чесно, без подвійних стандартів, а вони, мовляв, самі порушили законодавство.
Ніхто не знає, чому влада каже про заборгованості операторів зовнішньої реклами, якщо у цих операторів є документи, що вони все вчасно оплачували. Це абсурд. І документів ніяких влада не надає, вона тільки говорить: у них заборгованості, все.
Ще в липні, в серпні я і мої колеги почали говорити, що за усім цим стоїть політичне підґрунтя, намагалися звернути увагу журналістів. Багато хто казав: ні, це корпоративний скандал, щось не поділили. В жовтні, коли приїхав Ющенко, всі побачили, що це не корпоративний скандал.
Річний обіг зовнішньої реклами в Донецьку - 3 млн. доларів. В принципі, для компаній, які працюють у Донецьку, це сума дуже невелика – за цим стоїть якась політика. Хочуть захопити ринок Донецька, і потім уже реалізувати різні політичні проекти. Вже відомо, що "Плазма" дала запит у Київ, Одесу, вона хоче тут теж цим займатися.
Після виборів 2002 року всі побачили, що зовнішня реклама - дуже ефективний засіб.
- І наскільки все-таки, за цих умов компанії "Плазма" вдалося підім'яти під себе ринок у Донецьку?
Дуже цікавий момент: компанія "Плазма", її директор, заступник директора у своїх інтерв'ю до серпня казали: ми володіємо 700 щитами, а це лише близько 30% ринку, про яку монополізацію ви говорите? Хоча в центрі міста вони мали 60%, а центр міста для зовнішньої реклами є пріоритетним.
Однак після того, як Асоціація зовнішньої реклами України ініціювала запит в Антимонопольний комітет, ця одна компанія, яка до серпня була компанією "Плазма", після серпня раптом стала групою франчайзингових компаній, які об'єднані під одною маркою.
Після запиту АМК лише одна з них називалась "Плазма", і той самий директор компанії "Плазма" казав: "Ви що, яких 700 конструкцій, у нас лише 30 конструкцій, а все інше – вони просто під нашою торговою маркою працюють".
"Плазма" монополізувала ринок і підняла ціни на розміщення реклами у 2-3 рази – в Донецьку щити зараз коштують навіть трішки більше, ніж у Києві (це десь від 400 до 1000 доларів на місяць за розміщення на одному щиті).
P.S. Коли даний матеріал готувався до друку, Віктор Ющенко подав позовну заяву у Донецький міський суд до приватного підприємства "Плазма". Як повідомили "Українській правді" у прес-службі "Нашої України", Ющенко вимагає "відшкодування нематеріальної шкоди у розмірі 500 грн."
Ми ще раз зателефонували гендиректору "Плазми" із відповідним запитанням. Про позов Дворніков почув від нашого видання уперше, тому не зміг прокоментувати цей крок: "Мені нічого не відомо... Абсолютно... Коли буде офіційний документ, тоді будемо дивиться, що робити. Ми нічого не маємо проти Ющенка, поважаємо його... як народного депутата".
"Таврування" політичних опонентів фашистською символікою мало також прецеденти вже у незалежній Україні. Свого часу на листівках НРУ та на передвиборних плакатах тодішнього опозиційного кандидата у президенти В'ячеслава Чорновола хтось також малював нацистські свастики. Посмертно Чорновола удостоїли звання Героя України.
Але зараз Україна вперше побачила настільки масштабне провокативно-бездоказове використання партійної символіки націонал-соціалістичної робітничої партії Німеччини. В центрі міста. На бігбордах 3 на 6 метрів. І Ющенка в нацистській формі.
Події у Донецьку, коли було зірвано з'їзд блоку "Наша Україна", викликали значний резонанс у суспільстві. Коментарів було більш ніж достатньо як від самих постраждалих представників опозиції, так і від більшовиків. Не оминув увагою їх і Кучма.
На цій хвилі сплила у всеукраїнському інформаційному полі й назва приватного підприємства "Плазма", на бігбордах якого, власне, і "красувалися" вищеозначені мальовидла.
У понеділок на сайті "Української правди" було розміщено статтю "Кому належать біг-борди з Ющенком-фашистом?", опубліковану в газеті "Грані-плюс".
У свою чергу, для отримання коментарів з перших вуст "Українська правда" зв'язалася телефоном безпосередньо з генеральним директором приватного підприємства "Плазма" Григорієм Дворніковим.
- Є закиди, що за компанією "Плазма" стоять високі посадові особи. Називалися також прізвища синів Януковича, потім Рибака, Щербаня... Як би ви це прокоментували? Кому належить "Плазма"?
- Я вам кажу, що оці люди, яких ви назвали, ніякого відношення не мають до "Плазми", ніякого. Вони не є хазяями "Плазми". Це брехня, і це можна буде легко довести в будь-якому суді, коли це знадобиться. От і все.
- То чи вимагатимете ви, в такому разі, спростування від людей, які вам це закидають? Які вас, фактично, звинувачують у тому, що Ви є політичним інструментом?
- Мабуть, будемо звертатися до суду на цих брехунів, бо я з усією відповідальністю кажу, що ні до Януковича, ні до його синів... Я з ними і не знайомий, і в очі бачив Януковича тільки по телебаченню.
- Добре, але можна тоді дізнатись, хто володіє фактично компанією "Плазма"?
- Я не хочу називати цю людину, бо вона ніякої політичної ролі ні на якій арені, навіть в міській раді не має. Ця людина до політики не має ніякого відношення, і до жодної партії не належить.
А що оце на наших бігбордах були розміщені пакості на Ющенка, то я вам із відповідальністю кажу, що ми до цього не маємо ніякого стосунку.
І ми до політики не хочемо чіплятися ні до якої – будь то Янукович чи хто інший – у нас праця, ми політикою не займаємося. Ні я до жодної партії не належу, ні засновник до жодної партії не належить.
І що самостійно хтось навішав на наших бігбордах на Ющенка оці шаржі чи як їх назвати, то я вам кажу: ми до цього не маємо ніякого відношення, і ми зразу ж їх зірвали.
Ми серед дня не могли зробити цього, бо там же машини їздять, а найближчого ж вечора ми усе це зірвали.
У мене таке враження, що мені в хаті хтось полазив, якісь "партизани"...
- Як відреагували клієнти вашої компанії, на чиє оплачене місце були наклеєні постери з Ющенком?
- Нам деякою мірою пощастило – це відбулося наприкінці місяця, 31 жовтня. А з 1 листопада у нас міняється сюжет, і за рахунок цього ми ніяких збитків не понесли. Коли б це була середина місяця чи початок місяця, у нас були би проблеми.
- Чи збираєтеся ви реагувати якимось чином на те, що постери з фашистським відтінком з'явилися на ваших щитах? Будете подавати скаргу, вимагати розслідування?
- Так як матеріально ми не постраждали, то до суду ми на цей раз не будемо звертатися, а коли б ми зазнали збитків, то, без сумніву, ми б звернулися до суду.
- Яка частина ринку належить зараз "Плазмі" в Донецьку, і скільки бігбордів ви маєте?
- У компанії, директором якої я є - 31 бігборд... 31 конструкція, будемо казати.
- Але ж, наскільки нам відомо, раніше називалася інша цифра...
- Я працюю директором ПП "Плазма" – у мене 31 конструкція. У нас запатентований дизайн "Плазми", розумієте мене? Дизайн конструкцій "Плазми". Ми це запатентували, а інші фірми у нас запросили цей патент, розумієте? Нам належить інтелектуальна власність.
- За нашою інформацією, ці антиющенківські карикатури були наклеєні виключно на бігбордах "Плазми". По-перше, чи відповідає це дійсності, по-друге, як ви можете це прокоментувати: може, хтось вас підставляє, і чи є у вас якісь власні здогади, хто б це міг бути?
- Власних здогадів у мене немає. Це ж знаєте, як люди зустрічали його тут у Донецьку – недоброзичливо. Одне можу сказати, що ми до цього не маємо ніякого відношення. І я не хочу у цю політику лізти й розбиратися хто, що, чого... Матеріальних збитків нам не завдали, і це добре...
- Але це правда, що ці карикатурні постери були наклеєні лише на ваших площинах?
- Я вам скажу, що "Плазма" має місця у центрі Донецька, лише "Плазма". І тому я не дивуюся, що на "Плазмі" розміщали, тому що у центрі Донецька у "Плазми" є гарні місця, тільки у "Плазми". Я розумію, що це виключно з цього. Думаю, коли б там стояли ще чиїсь бігборди у центрі, то й на них би розмістили.
- Це якраз перегукується зі звинуваченнями у монополізації ринку Донецька...
- Я по цьому скажу, що у нас є кращі місця у центрі Донецька. Ми прийшли на цей ринок значно пізніше інших фірм...
- От, власне, як так сталося, що ви прийшли пізніше за інші фірми, але саме у вас абсолютна більшість, я так розумію, якщо не всі бігборди в центрі?
- Тому що оці люди, які займалися у Донецьку [рекламним бізнесом на бігбордах], майже усі з Києва. Хазяї живуть у Києві, знають, скільки у них там щитів стоїть, і все, я так розумію. Коли "Плазма" прийшла, вона була 84-ою по Донецьку. Інші люди поставили свої бігборди і, як кажуть, отримували свої гроші і почивали на лаврах.
А у цей період "Плазма" проробила дизайн, вклала в нього гроші, запатентувала його, брала участь у конкурсах по Україні, ми маємо нагороди за кращі конструкції - і з Києва, і з Донецька - з архітектури й будівництва. А гарних місць у Донецьку не дуже й багато – це вулиця Артема, центральні вулиці.
***
Такі відповіді керівництва "Плазми" викликають здивування у інших людей, причетних до цього бізнесу в Донецьку. За їх словами, все не так просто, як намагається подати Григорій Дворніков.
АРТЕМ БІДЕНКО: "ПЛАЗМА" МОНОПОЛІЗУВАЛА РИНОК ДОНЕЦЬКА"
Асоціація зовнішньої реклами України має суттєві претензії до фірми "Плазма" у сфері бізнесу. Інтерв'ю виконавчого директора АЗРУ Артема Біденка доповнить уявлення про ситуацію на ринку зовнішньої реклами в Донецьку:
- Навесні цього року на Донбасі почала створюватися дуже дивна ситуація, коли чиновники розпочали видавати дивні приписи мережевим, тобто не локальним, а всеукраїнським компаніям-операторам зовнішньої реклами. Вони вимагали прибрати щити у зв'язку з порушенням законодавства.
Це при тому, що вони ж самі дали дозвіл на розміщення щитів там – з порушенням законодавства. І почалися зрізання: зрізали загальнонаціональних операторів. А на вихідних два тижні тому вночі зрізали вже локальних операторів.
Приїжджають вночі кілька автомобілів, як правило, на вихідних, і робітники зрізають автогенами металевий стовбур "під корінь". Причому за одну ніч зрізається 50 щитів. Потім вони їх десь зберігають у себе на складах, причому вимагають у людей оплатити зберігання й демонтаж. За чутками, виїхало 63 машини з бригадами робітників.
В Донецьку останнім часом це, очевидно, єдиний спосіб спілкування з операторами, окрім донецького монополіста зовнішньої реклами – компанії "Плазма". В решті регіонів України таке не практикується.
За офіційною статистикою компанії "Український медіа-монітор", за період із січня по жовтень цього року в Донецьку зрізали 184, якщо я не помиляюсь, щити. Це без урахування випадку на минулих вихідних. Тоді ще 50 - тобто більше 200 щитів усього зрізали.
За законом, якщо чиновникам щось не подобається, вони подають у суд на компанію - оператора зовнішньої реклами, суд виносить певне рішення, компанія платить штраф і сама прибирає свої щити, встановлені з порушеннями законодавства.
- Чим відрізняються "умови життєдіяльності" "Плазми"?
- У травні почали зрізати перші компанії, а "Плазма" почала нарощуватися, і ця компанія єдина наростила більше 60 щитів.
При цьому міська влада дуже довго говорила про існування мораторію. Але іншим компаніям вона не видавала дозволи, а цій видавала. Потім на круглому столі, який ми організували, вони сказали: ні, мораторію нема, просто ми дуже уважно слідкуємо за благоустроєм міста.
- Напрошується запитання: хто за "Плазмою" стоїть?
- За чутками, компанія "Плазма" пов'язана якимсь чином, по-перше, з адміністрацією Донецька, по-друге, з Генпрокуратурою, і, по-третє, нібито з "Олімпом" (лікеро-горілчаний завод).
Але, знову ж таки, я не можу нічого стверджувати: хто стоїть за компанією "Плазма", і чому адміністрація міста Донецька зрізає одні щити, а потім на їх же місці встановлює щити "Плазми". І говорить при цьому, що ніякої монополізації немає, ми діємо прозоро, чесно, без подвійних стандартів, а вони, мовляв, самі порушили законодавство.
Ніхто не знає, чому влада каже про заборгованості операторів зовнішньої реклами, якщо у цих операторів є документи, що вони все вчасно оплачували. Це абсурд. І документів ніяких влада не надає, вона тільки говорить: у них заборгованості, все.
Ще в липні, в серпні я і мої колеги почали говорити, що за усім цим стоїть політичне підґрунтя, намагалися звернути увагу журналістів. Багато хто казав: ні, це корпоративний скандал, щось не поділили. В жовтні, коли приїхав Ющенко, всі побачили, що це не корпоративний скандал.
Річний обіг зовнішньої реклами в Донецьку - 3 млн. доларів. В принципі, для компаній, які працюють у Донецьку, це сума дуже невелика – за цим стоїть якась політика. Хочуть захопити ринок Донецька, і потім уже реалізувати різні політичні проекти. Вже відомо, що "Плазма" дала запит у Київ, Одесу, вона хоче тут теж цим займатися.
Після виборів 2002 року всі побачили, що зовнішня реклама - дуже ефективний засіб.
- І наскільки все-таки, за цих умов компанії "Плазма" вдалося підім'яти під себе ринок у Донецьку?
Дуже цікавий момент: компанія "Плазма", її директор, заступник директора у своїх інтерв'ю до серпня казали: ми володіємо 700 щитами, а це лише близько 30% ринку, про яку монополізацію ви говорите? Хоча в центрі міста вони мали 60%, а центр міста для зовнішньої реклами є пріоритетним.
Однак після того, як Асоціація зовнішньої реклами України ініціювала запит в Антимонопольний комітет, ця одна компанія, яка до серпня була компанією "Плазма", після серпня раптом стала групою франчайзингових компаній, які об'єднані під одною маркою.
Після запиту АМК лише одна з них називалась "Плазма", і той самий директор компанії "Плазма" казав: "Ви що, яких 700 конструкцій, у нас лише 30 конструкцій, а все інше – вони просто під нашою торговою маркою працюють".
"Плазма" монополізувала ринок і підняла ціни на розміщення реклами у 2-3 рази – в Донецьку щити зараз коштують навіть трішки більше, ніж у Києві (це десь від 400 до 1000 доларів на місяць за розміщення на одному щиті).
P.S. Коли даний матеріал готувався до друку, Віктор Ющенко подав позовну заяву у Донецький міський суд до приватного підприємства "Плазма". Як повідомили "Українській правді" у прес-службі "Нашої України", Ющенко вимагає "відшкодування нематеріальної шкоди у розмірі 500 грн."
Ми ще раз зателефонували гендиректору "Плазми" із відповідним запитанням. Про позов Дворніков почув від нашого видання уперше, тому не зміг прокоментувати цей крок: "Мені нічого не відомо... Абсолютно... Коли буде офіційний документ, тоді будемо дивиться, що робити. Ми нічого не маємо проти Ющенка, поважаємо його... як народного депутата".