Єрмілов і далі рухає "Одеса-Броди" у бік Європи

П'ятниця, 19 грудня 2003, 20:23
Урядовий комітет схвалив угоду про використання потужностей системи транспортування вуглеводнів "Одеса-Броди" і її інтеграції з польськими потужностями.

Як повідомив журналістам міністр палива й енергетики Сергій Єрмілов у п'ятницю в Києві, угоду буде винесено на обговорення уряду на наступному тижні.

Міністр висловив сподівання, що уряд також схвалить цей документ.
"Це дасть відповідь на одне з найважливіших питань про долю напрямку Одеса-Броди-Плоцьк, тобто стратегічно Україна повинна визначиться з використанням цього нафтопроводу", - сказав Єрмілов.

Він також відзначив, що на період добудовування ділянки Броди-Плоцьк (3-4 роки) існуюча частина нафтопровідної системи повинна бути задіяна.

"Як вона буде задіяна, ми побачимо після виконання техніко-економічного обґрунтування (ТЭО) незалежними експертами, що у даний час працюють", - сказав міністр, підкресливши, що незалежний експерт (Energy Solution (США)) був обраний на тендерних засадах одноголосним рішенням міжвідомчої робочої групи, до складу якої ввійшли українські, російські і білоруські нафтові компанії.

"Ми очікуємо результатів цього техніко-економічного обґрунтування, щоб поставити крапку", - сказав Єрмілов.

Як повідомлялося, Україна і Польща 27 листопада в Брюсселі підписали міжурядову угоду про використання потужностей системи транспортування вуглеводнів Одеса-Броди і її інтеграції з польськими потужностями.

Від України угоду підписав колишній тоді віце-прем'єром Віталій Гайдук, від Польщі - віце-прем'єр Марек Поль (Marek Pol).

Крім того, у цей же день віце-прем'єри разом з віце-президентом Єврокомісії Лойолою де Паласіо (Loiola de Palasio) ухвалили спільне комюніке, яким підтримали добудування українського нафтопроводу до польського міста Плоцьк, створення на його базі Євразійського нафтотранспортного коридору (ЄАНТК) для транспортування каспійської нафти в Європу.

20 жовтня тендерний комітет Мінпаливенерго України визнав компанію Energy Solution переможцем тендеру на підготовку ТЕО роботи нафтопроводу Одеса-Броди в реверсному режимі.

Технічне завдання містить у собі, зокрема, оцінку попиту на ринках Європи на додаткові 9 млн. тонн російської нафти, що буде прокачана по маршруті Броди - нафтогін "Південний" (Одеса), діапазону припустимих тарифів на прокачування і перевалку, за яких даний маршрут може ефективно конкурувати з альтернативними маршрутами експорту російської нафти (через Одесу, Новоросійськ, Приморськ).

Крім того, технічна задача передбачає визначення максимально можливого і мінімально економічно виправданого рівня транзиту і перевалки нафти (точка беззбитковості) по даному маршруті і розрахунок повного щорічного економічного ефекту для України (включаючи зниження очікуваних доходів України в результаті скорочення обсягів перевалки на залізничній естакаді нафтоперегонної станції Броди) від роботи нафтопроводу Одеса-Броди в напрямку "Південний" і строку окупності проекту.

Перша черга нафтотранспортної системи Одеса-Броди була здана в експлуатацію в травні 2002 року. Її пропускна здатність - 9-14,5 млн. тонн нафти на рік з резервуарним парком 200 тис. кубометрів. Морський нафтовий термінал "Південний" здатний приймати танкери дедвейтом до 100 тис. тонн. Передбачається розширення потужності нафтопроводу до 40-45 млн. тонн на рік зі збільшенням резервуарного парку до 600 тис. кубометрів.

В Україні кілька місяців ведеться полеміка навколо варіантів використання нафтопроводу: у Європу - для транспортування каспійської нафти або на узбережжя Чорного моря - для транспортування російської нафти. Уряд України планує прийняти рішення по цьому питанню в середині січня.

Читайте також:

"Руки на стіл!", - сказав Кучма прихильникам європейського напрямку "Одеса-Броди"

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"



powered by lun.ua