Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

"ОДЕССА–БРОДИ" ЗРОБИВ КРОК ДО ЄВРОПИ

П'ятниця, 16 січня 2004, 15:12
У Варшаві в п'ятницю підписана угода про підготовку до спільної реалізації міжнародного проекту Євроазійського нафтотранспортного коридору (ЄАНТК) "Одеса - Броди - Плоцьк – Гданьськ" .

Угоду підписали президент ВАТ "Укртранснафта" Олександр Тодійчук і глава польського монополіста з транспортування нафти трубопроводами компанії Przedsiebiorstwo Eksploatacji Rurociagow Naftowych "Przyjazn" S.A. (PERN) Станіслав Якубовські в присутності представників урядів обох країн – віце-прем'єрів Андрія Клюєва і Марека Поля.

Як повідомив Клюєв на прес-конференції, документ передбачає створення спільного підприємства, метою якого стане підготовка проекту, бізнес-планів добудування даного нафтопроводу, а також визначення механізму залучення інвестицій на добудування.

Віце-прем'єр підкреслив, що Україна розраховує на підтримку фінансових структур Європейського Союзу в реалізації даного проекту.

"Ми вважаємо, що це перший реальний крок. Наступні кроки повинні бути дуже швидкими", – сказав Клюєв, нагадавши, що уряд України хоче створити максимально сприятливі умови для реалізації даного проекту.

У цьому зв'язку віце-прем'єри обох країн обмінялися нотами, у яких закріплена готовність урядів України і Польщі реалізувати проект ЄАНТК.

У підписаній в п'ятницю угоді, що набуде чинності через 30 днів, "Укртранснафта" і PERN відзначають, що проект буде складатися з трьох фаз: підготовчі й аналітичні роботи з визначення джерел фінансування і необхідного обсягу інвестицій; проведення переговорів з іншими суб'єктами, що візьмуть участь у проекті; будівництво й експлуатація нафтопроводу.

Як відзначив Якубовські, дане СП буде зареєстровано в Польщі найближчим часом.

Тодійчук, у свою чергу, відзначив, що попередній обсяг інвестицій у добудування складе EUR500 млн.

У той же час українська сторона не виключає, що ця цифра може бути нижчою – EUR350 млн.

Як повідомлялося, на цьому тижні уряд України своєю постановою затвердив угоду про інтеграцію української нафтопровідної системи "Одеса-Броди" з польською. Суть даної угоди – у створенні СП по добудуванню нафтопроводу на польській території від Бродів до Плоцька.

"Укртранснафта" і PERN – державні монополісти в Україні і Польщі з транспортування нафти трубопроводами – спільно визначать спосіб реалізації проекту добудування нафтопроводу Плоцька, а також шляхи залучення інвесторів у цей проект.

На сьогоднішній день ТНК-ВР – єдина компанія, що запропонувала Україні здійснювати прокачування нафти по нафтопроводу "Одеса-Броди" в період, поки не буде добудована ділянка до Плоцька. Таким чином, добудування нафтопроводу "Одеса-Броди" до Плоцька не суперечить можливості тимчасового реверсу цього нафтопроводу.

Перша черга нафтотранспортної системи "Одеса–Броди" здана в експлуатацію в травні 2002 року. Її пропускна здатність – 9-14,5 млн. тонн нафти на рік з резервуарним парком 200 тис. кубометрів.

Морський нафтовий термінал "Південний" здатний приймати танкери дедвейтом до 100 тис. тонн. Передбачається розширення потужності нафтопроводу до 40-45 млн. тонн на рік зі збільшенням резервуарного парку до 600 тис. кубометрів.

В Україні кілька місяців ведеться полеміка навколо варіантів використання нафтопроводу: у Європу – для транспортування каспійської нафти, чи на узбережжя Чорного моря – для транспортування російської нафти.

Інтерфакс-Україна

Читайте також:

Захід хоч зараз дасть гроші на прямий варіант "Одеса-Броди"

ENERGY SOLUTIONS ПРОПОНУЄ ВІДДАТИ "ОДЕСА-БРОДИ" ТНК?

Янукович затвердив добудову "Одеса-Броди" до Плоцька

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування