Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Кандидату на виборах президента треба не 10, а 35 мільйонів гривень

Понеділок, 29 березня 2004, 18:07
Найбільше невдоволення у новому законі про вибори президента викликають дозвіл використовувати закордонні ЗМІ для політреклами, а також низький ліміт внеску у виборчий фонд від фізичної особи (5 125 грн.) та малий розмір самого виборчого фонду кандидата (близько 10 млн. грн.).

Про це заявив журналістам у понеділок на прес-конференції координатор Коаліції "Свобода вибору" Владислав Каськів.

Насправді розмір реального виборчого фонду прохідного кандидата у президенти повинен становити, за оцінками "Свободи вибору", не менше 30-35 млн. у доларовому еквіваленті.

В свою чергу, 60-65% вартості всієї кампанії, як правило, становлять витрати на політичну рекламу. Таким чином, вважає Каськів, закон, у якому виборчий фонд "зовсім не відповідає реальності, обов'язково буде порушуватися".

На думку директора Лабораторії законодавчих ініціатив Ігоря Когута, що також брав участь у прес-конференції, на даній проблемі слід акцентувати увагу, бо "її коріння – у так званій політичній корупції".

Разом з тим, на його думку, "політичні сили в парламенті не готові сьогодні розв'язати питання прозорості, відкритості джерел фінансування".

За словами Каськіва, новий закон про вибори президента "значно якісніший за попередній". З іншого боку, вважає Каськів, він "набагато недосконаліший" у порівнянні з законом про вибори народних депутатів України.

Під час виборів-2002 коаліція "Свобода вибору" за підтримки Transparensy International проводила громадський моніторинг фінансування виборчої кампанії.

Як показали дослідження, тільки за результатами моніторингу реклами у ЗМІ ряд політсил значно перевищили встановлену законом межу всього виборчого фонду у 2 млн. 550 тис. гривень: СДПУ(о) – на 8 млн. 846 тис. грн., "Жінки за майбутнє" – на 4 млн. 082 тис. грн., Партія зелених України – на 1 млн. 255 тис. грн., виборчий блок "За єдину Україну" – на 830 тис. 930 грн.

Загалом, за висновками експертів "Свободи вибору", 40% витрачених на парламентську кампанію-2002 коштів надходили незаконним шляхом.

У рамках моніторингу фінансування виборчої кампанії, що почнеться у квітні, Коаліцією громадських організацій "Свобода вибору" планується провести моніторинг політичної реклами, моніторинг підкупу виборців, моніторинг застосування адміністративного ресурсу, а також експертну оцінку витрат кандидатів на посаду президента.


Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування